Hoe begin jij?

Hoe begin jij?

• Met een melodie

Stemmen: 16 24,6%
  • Met een drum

Stemmen: 21 32,3%
  • Speelt geen rol als er maar iets uitkomt

Stemmen: 28 43,1%

• Totaal aantal stemmers
    65
maakt voor mij niet zo veel uit als ik een leuk iets heb gemaakt ga ik daar een nummer omheen bouwen of t nou een beat is of een melodie!

Het ontstaan van de dance.

Het ontstaan van de dance.

Origineel geplaatst door dione
In den beginne was er een kick...:eureka:

Kick = zielige metronoom.

ISPdeRuiter:D

Eerst de drumklanken uitzoeken, en dit is belangrijk want het maakt 3/4 van je track. Want als de beats zuigen, dan vaak de rest van je track ook.. :D

Voor de rest heb ik geen stramien.. Gewoon lekker experimeteren.

Arv

Origineel geplaatst door 6 trak
vanaf positie nul die word aangegeven door de left locator...
eventueel soms vanaf positie 5... als ik eerst de nodige sysex of cc codes wil versturen...

Origineel geplaatst door dione
In den beginne was er een kick...:eureka:
en god zag dat het goed was?

ach... wat weet hij daar nou van... god is maar een dj...

Verschilt eigenlijk best wel..
Vaak eerst een tijd zoeken naar / maken van geluidjes..

Origineel geplaatst door Arv
Eerst de drumklanken uitzoeken, en dit is belangrijk want het maakt 3/4 van je track. Want als de beats zuigen, dan vaak de rest van je track ook.. :D

Voor de rest heb ik geen stramien.. Gewoon lekker experimeteren.

Arv

Ik begin nooit met drums...liefst zou ik ze er uit laten.

Maar ik begin zelf altijd met een leuk arpje of een melodietje, daarna ga ik pas het geluidje zoeken wat er bij hoort.
Desnoods pas ik het arpje later weer aan...als ik een loopje heb van 16 maten wat lekker klinkt ga ik pas over drums nadenken...en met mijn laatste track heb ik drums helemaal als laastst gedaan, en dat pakte prima uit.

Het maakt dus niet echt uit, ALS je maar ergens begint :)

Origineel geplaatst door 6 trak

en god zag dat het goed was?

[/B]

Nee, gOD ging bij de buren aankloppen of het wat zachter kon; het was immers
nacht en alles was woest en ledig behalve de zielige metronoom.....

McDunce,
ISPdeRuiter

dubbelklik:

Attachments

• c.jpg
    c.jpg
    1,9 KB · Bekeken: 78
Origineel geplaatst door Racy Dieven
........zielige metronoom.....

McDunce,
ISPdeRuiter

Twee keer dezelfde opmerking in één thread, dat maakt een zielige opmerking... :gaap:

eerst maak ik een goed lopende vette bassline en de rest volgt dan vaak vanzelf :D

Dat ligt er maar net aan..

Hangt eigenlijk van m'n humeur af.
Soms heb ik gewoon zin om via m'n keyboard lekker wat te spelen en af en toe heb ik daarom een lekker deuntje.
De andere keer ben ik aan het spelen met m'n RS7000 en komt er ineens een lekkere beat tevoorschijn die ik dan wil gebruiken.

Mijn mening is dat je een standaard werkwijze je creatief zou kunnen beperken.
Doe gewoon lekker waar je op dat moment zin in hebt..

Origineel geplaatst door D-mike-E
Twee keer dezelfde opmerking in ? thread, dat maakt een zielige opmerking... :gaap:

De muziek , die zich van de zielige metronoom bedient moet het voornamelijk hebben
van de kracht van de herhaling. Vandaar.

Stijl figuur,
ISPdeRuiter

Ik begon voor hardcore meestal met BASS14 uit de s-950 en bouwde dan daar omheen een komplete 909 sample drumset, beetje tunen uitmixen aso FX erbij. Als dat dan een beetje lekker liep dan de rest zoals AX-73 en de scheldsamples.

Bij het maken van (hard) trance knutsel ik eerst een ingewikkeld analoog arpegiator loopje in elkaar met de polysix en begin dan pas met de drums en de rest zoals juno strings en eventueel vocalen.

De werkwijze is puur afhankelijk van wat je opzet is om te gaan maken, de mix is inderdaad belangerijkste van het geheel en besteed ik veel aandacht aan.

Ik vind het nogal raar dat zo weinig mensen met melodie beginnen ...

Drumgeluiden zijn voor mij het minst inspirerend van alles (vooral de 4x4 herrie).

Maar misschien is dat wel typerend voor de huidige tendens in de "homestudiowereld". Ik ben begonnen met electronisch muziek maken omdat ik op het traditionele muziekwereldje (= muziekschool) uitgekeken was. Nu zie ik niet anders dan jongens die van niks weten en meteen gaan met de banaan op een P5 met cubase SX2 en een hele zooi plug-ins. Nu ja ze doen maar ...

Back