kant en klaar grooves!

sinew1958

Je hebt niet veel nodig om mooie muziek te maken.
Zowat tussen half 15 en begin twintigjarigen kopen niets meer dan speel-groove instrumenten,waar zowat alles staat geprogrammeerd!Denk maar aan bv.korg met hun dance dj tools!Je moet alleen maar een knop indrukken en je hebt een hitnummer.Dus vlug m'n groove-nummer op internet smijten.Hey !Wat denken jullie van MIJN nummer.Ik PERSOONLIJK ineengestoken!???
Verder staat er iemand anders op het internet,met een ander nummer,maar waar heb ik dit weeral gehoord?OOOO ja,die heeft ook die groove-box gekocht van(lees speelbox van...)Cool!?
Verdien je zo je respect van de mensen?O ja de meeste weten het niet,maar ze horen allemaal juist dezelfde kwats!En te bedenken dat nu net jij misschien een heel ander nummer ineen kunt steken als jezelf eens wat inspiratie haalt uit een synth waar dat niets op voorgeprogrammeerd staat,als je zelf de handen uit de mouwen moet steken.Denk dat je een heel ander soort van elektronische muziek gaat horen.Meer verscheidenheid.En ZEKER zullen er minder mensen zich gaan bezighouden met muziek,want ze moeten alles zelf ineen gaan steken.Want wie kent er hier iets van harmonie!
Denk dat het dan veel boeiender wordt in elektronisch muziekwereld.Nu is het gewoon éénheidsworst geworden.Waarom moeilijk?Als je kant en klaar grooves voor je liggen hebt !
waarom is mp3.com opgehouden?Gewoon alles klinkt hetzelfde,de mensen horen het ook,minder inkomsten,en momenteel werken ze aan een ander formule!
Eigen creativiteit rendeert!Als je het talent hebt tenminste!

Laatst gewijzigd:
luisterd...

vroeger had je orgels... daarmee werden liedjes gespeeld die men op orgel-les leerde... na-spelen was toen kool (iedereen keek ook niets voor niets naar Stef Meeder op t.v.) :D
later had je de keyboards, Roland E-serie en de PSR van Yamaha... wederom leuk liedjes spelen die men op keyboardles (in principe gewoon orgel les maar dan anders) had geleerd.

'probleem is' (tenminste in jouw'n optiek dan) is dat men heeft nu ook internet tot zijn/haar beschikking heeft en wil maar wat graag aan anderen wil laten horen wat ze nou allemaal kunnen... dit geld niet alleen voor muziek maar voor zo veel anderen catagorien...

er waren, zijn en zullen in de toekomst mensen zijn die gewoon lekker stoer dingen na willen spelen...
nix nieuws onder de zon dus...

Ik weet niet of je het weet hoor, maar tegenwoordig gebruiken al die wil-bijtje-zijn producers een gekraakte versie van FruityLoops in plaats van die grooveboxen. Je verhaaltje moet dus even geupdated worden. Grooveboxen overspoelen momenteel de tweedehandsmarkt heb ik het idee. Dus die zijn niet erg popie meer.

Alsof je op n groovebox niet origineel/goed kan zijn. En alsof je op n moog of met een strijker-kwartet geen kutmuziek kan maken. Gebruik van apparaten hangt af van hun gebruikers

om eerlijk te zijn interesseerd het me allemaal maar weinig. ik heb zelf ook een dx200 en kan er zelf patterns mee maken, maar het zou me ook geen ruk kunnen intereseren als ik een preset gebruik. of een ander dat wel doet ook niet. ik zoek gewoon dingen die passen bij het nummer waar ik op dat moment mee bezig ben.
laat iedereen toch lekker joh en concentreer je maar op je eigen muziek ;)

heb nergens last van, er is genoeg gevarieerde muziek en talent op internet te vinden
soms kom ik spul tegen dat zich makkelijk kan meten met muziek van 'gevestigde' artiesten, stijl maakt niet uit

Back