Re: Re: Re: ESI 4000
Re: Re: Re: ESI 4000
Origineel geplaatst door mikemix
ja hallo?.....dit is wel afhankelijk van de configuratie waarop je dit gebruikt.
Ga maar eens draaien op een 200mhz machine...ik wens je veel succes!
Dit is theoretisch...
Ik werk bewust met een hardware sampler (S6000) puur om het feit dat deze via software
prima is te editten, en met de stabiliteit van hardware zonder de cpu te belasten.
Bovendien hebben toestellen als de 5000 & 6000 Sigma Delta 128 bit convertors. Er zijn echt niet zo veel geluidkaartjes met deze top kwaliteit conversie.
Ik ben absoluut niet anti software sampling, maar er zijn en blijven veel voordelen aan hardware sampling met topmodelletjes...in de eerste plaats klank.
De Akai 5000 en 6000 blijven tot nader order de koning van de sampling, welk anti-verhaal mensen daar ook aan willen breien. En dat heb ik heus zelf niet uitgevonden maar word mee bepaalt door de zovele professionele studio's die kiezen voor deze machines. Duimzuigen C-code ?
Trage schijven ? Hier gaan we weer. Ik gebruik nu sinds 2 weken een 15.000 rpm Fujitsu SCSI schijf met een Adaptec 29160 ultra wide 3 controller. Kom me dus vanaf nu liever niks meer vertellen over snelheid. Ik ben dat geleuter beu.
En dan nog dit : Ik heb in de studio 2 flinke P4 machines in gebruik die mij te vaak naar mijn zin "Asio system overload" meldingen geven...met Kontakt. Juist ! Een softsampler dus.
Wat dat betreft laat m'n trouwe Akai hondje me nooit in de steek. Al sinds m'n eerste S900 niet. (en alles Akai's die daarna ziijn gekomen) Ik durf dan ook te veronderstellen dat je weinig of geen ervaring hebt met hardware sampling, want dan zou je ongetwijfeld helemaal anders klinken, sorry.
En wat zo grappig is dat als ik tijdens studio-sessies Aksys activeer, bezoekers telkens opnieuw hun aaah's en oooh' niet kunnen laten

Aksys is software dus zo anti software ben ik niet hé.
Het wordt tijd m'n beste C-Code dat je inziet dat een toestel als een Akai S6000 meer is dan een sampler. Ik heb dat al gezegd. Het is een hoogkwalitatieve multi output (16x) audio-interface ( niet te vergelijken met de Edirol waar jij het over hebt) waarvoor de ingenieurs van Akai ontzettend goeie software geschreven hebben. Ik heb niks tegen eender welke andere sampler dan ook, maar je kan niet langs het feit dat je met deze machines over "STANDAARD" normen spreekt. Daar kom je niet onder uit.