Discrete Synthesizer Systems

StiebZ

knob twiddlin'
Iemand al eens gehoord van discrete synthesizer systems ?
mc24b1.jpg

als het van de prijs afhangt moet het wel behoorlijk goed spul zijn, bovenstaande setje kost 23,911.00 US$ :stupid

discrete synthesizer systems

Laatst gewijzigd:
Ja, dat is van meneer Phil Cirocco (CMS) de ARPguru in de States.

grt,
Eric.

Da's veul geld. Maar ehm militairy spec onderdelen?
Heeft die gast dan achter z'n huis een veldje leeggestripte tanks staan of zo? ;)

Heeftie ook midi?

Enne hoeveel memory patches? :duivels:

wat zijn dit voor 'n bedragen:

VCO / MIXER $1095.00
DUAL VCO $1185.00
COMB FILTER $1020.00

only the finest materials available including military spec. potentiometers

altijd handig als je met je modular in afghanistan of irak op sjouw bent. :walker:

volgens mij is dit purisme ten top. en dan hun argumenten:

Don't believe the competition, discrete does make a big difference. The current mania for discrete studio gear bears this out. If you don't believe us, just ask any engineer or studio owner what they like for pre-amplification.

de echte professionals verkiezen dit duidelijk boven een 2e-rangs doepfertje uhu.
kom op zeg, alleen al de keuze voor een modular a la arp2600 zal eerder door freaks dan door producers en 'gezonde' engineers gemaakt worden. niet dat ik niet kwijl bij zo'n setup hoor, maar ik zie ze hier echt geen album voor de nieuwste madonna mee maken, nee dat geld wordt gestoken in een volautomatische neve of protools lijkt mij...

:confused:

Uhm..... ik denk eerder dat als ze korting krijgen op zo'n volautomatische neve of protools dat ze van dat geld zo'n ding kopen. Als je als studio een miljoen omzet per jaar draait waarvan 20% winst (ik noem maar wat) dan kun je makkelijk dat geld missen hoor.

Er zijn ook mensen die anderhalve ton aan een audiofiele soundset besteden.

En zo'n ding is ook nog eens waardevast.

Ik zou bijzonder gelukkig zijn als ik een van de weinige personen zou zijn na het nucleaire Armageddon die nog patches kan maken op een modular :D

ja nou ja ik had het meer over de beargumentatie wat op die site stond; dit apparaat is puur voor audiofielen zoals je zelf ook al zegt - dit zijn denk ik voor rijke stinkerds die een leuke hobby hebben; hoewel er bij grote studio's wellicht ook veel van zulke mensen rondlopen denk ik dat commerciele studio's toch niet snel 20.000 dollar in een modulair systeem gaan steken voor die paar geluidjes in hun ogen / oren... studio's die dat wel hebben zijn denk ik toch eerder een hele klein aantal, prive-studio's van freaks als vince clarke enzooo..

maar misschien heb ik het mis hoor.

Origineel geplaatst door fuse
Uhm..... ik denk eerder dat als ze korting krijgen op zo'n volautomatische neve of protools dat ze van dat geld zo'n ding kopen. Als je als studio een miljoen omzet per jaar draait waarvan 20% winst (ik noem maar wat) dan kun je makkelijk dat geld missen hoor.

Er zijn ook mensen die anderhalve ton aan een audiofiele soundset besteden.

En zo'n ding is ook nog eens waardevast.

Back