Wat is de zwakste schakel in je setup?

Re: Re: Re: Wat is de zwakste schakel in je setup?

Re: Re: Re: Wat is de zwakste schakel in je setup?

Origineel geplaatst door Racy Dieven
Dacht ik ook; ik heb alle apparaten aan laten staan, ben op vakantie
gegaan en verwachtte bij terugkomst een kant en klare CD.
Het heeft niet geholpen.
Blijkbaar kan een studio niet zonder de zwakste schakel.

Silly logisme,
ISPderuiter

:halleluja

Iets simpels: kabels.
Op 'n mysterieuze wijze vergeet ik (bij de winkel aangekomen) altijd de goeie kabels te kopen om alle rommel aan te sluiten.
Dus nu zit ik hier met de keuze: monitors aansluiten zonder synthgeluid (=geen resultaat) of synth aansluiten op effecten, maar dan niet kunnen beluisteren... :stupid

Komt vanzelf wel in orde. Als ik weer wat tijd heb, tenminste. :D

Hmm ALS ik dan toch een zwakke schakel heb is het de monitoring....
Ik heb alleen een Sennheiser HD koptelefoon in mn mengtafel gepropt i.v.m. buren enzo...

Origineel geplaatst door virkaz
te veel apparaten
5 synths. 2 zou voldoende moeten zijn denk ik vaak

Te weinig apparaten! Meer! Meer! Meer! 8)

De zwakste schakel bij mij is de monitoring. Ik beluister nu alles over mn B&W DM110. En dat kleurt het geluid teveel.

1983: the DM110 and DM220 – the first digital monitors to match the high dynamics of the compact disc. DM now stands for "Digital Monitor".

http://www.bwspeakers.com/downloadFile/speakermodel/DONE_-DM110_manual.pdf

Je ziet ze vaak in studio's staan naast de monitors als hi-fi reference monitors.

Zwakste punt is m'n studiokamer zelf, helaas.
Irritante trap van de buren, mensen die me zonodig moeten bellen midden in een vette jam..
Grote vrachtwagen die perse door de woonwijk moet rijden tijdens die acoustische gitaaropname

Ik zou het beste op Mars kunnen gaan zitten, beetje weinig stopcontacten daar, maar wel lekker rustig...

Ra

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Neem aggregaatje mee, maar het is wel een eind rijden hoor en stervenskoud!

Voorts is de dampkring daar zo ijl dat je er niet buiten je drukcabine kunt optreden
(en ze zijn niet scheutig met consumptiebonnen).

Zeg niet dat we je niet hebben gewaarschuwd,
ISPdeRuiter

in mijn hok is dat de mens...

Tijd, ik heb een hele goede studio met alle nattew dromen erin die ik heb, maar geen tijd om ze tebespelen.

M'n 2e computer die ik alleen voor internetten gebruik.
Wordt er te vaak naar toegetrokken...

Tom

Origineel geplaatst door Tom Thomas
M'n 2e computer die ik alleen voor internetten gebruik.
Wordt er te vaak naar toegetrokken...

:D Komt me bekent voor! :D

[offtopic] Bert ten Hove> Wat een gave Avatar!:D Maar is het niet " Hee, zet die pokkeherrie EENS wat zachter" ;) :D

Origineel geplaatst door Cisco
[offtopic] Bert ten Hove> Wat een gave Avatar!:D Maar is het niet " Hee, zet die pokkeherrie EENS wat zachter" ;) :D
Helemaal gelijk, stom stom stom

Zo beter?

Attachments

• vu-meter.gif
    vu-meter.gif
    19,3 KB · Bekeken: 109
Die fameuze zwakste schakel voel ik niet meteen in hardware of software, maar in iets heel anders :

- de planning : je *moet* werken op tempo van een *door anderen* opgemaakte studio-planning, die jou verplicht om je productie te realiseren in een vooraf bepaald aantal dagen (en ik voeg er maar meteen aan toe dat je niet hoeft te rekenen op meer dan maximaal 5 dagen, zelfs voor de meest omvangrijke productie).

- de klok : datum en uur waarop de eindmix gebeurt ligt onherroepelijk vast ; zorg maar dat je klaar bent met alles

- jezelf : zorg er zelf maar voor dat je op die of die geplande dag steeds een voldoende frisse kop en vooral voldoende inspiratie hebt om je nieuwe opdracht te realiseren

Voor het gemak ontbreekt er nog een midi controller voor synth en/of logic, laatste acht ik niet echt noodzakelijk. Kwam deze shit onlangs tegen www.ucapps.de .Redelijke ez, iemand ervaring met de midibox ?

Back