DJ's in that house?

ikke

Ouwe rot
Zijn er hier dj's die zelf hun platen maken en ze op vynil laten drukken om ze dan op feestjes te spelen?

Waar laten jullie deze pressen en wat kost dit als je der ineens een stuk of 20 laat drukken?

Thx :okdan:

plaat persen is veel te duur zeker voor een oplage van 20
, bij 500 stuks kost t ongeveer 700,00.
heb je nog dat gezeik als je samples hebt gebruik dan moet je buiten de EU laten persen,of laten clearen :)

i.d.d. gewoon lekker een cd tje branden

Origineel geplaatst door Mde
...
heb je nog dat gezeik als je samples hebt gebruik dan moet je buiten de EU laten persen,of laten clearen :)

....

Serieus? Ik wou ook een paar ouwe techno-knallers remixen en dan live spelen op vynil. Mag dat niet?

....dus branden op een cd.....doen de meeste dj's....:D

In het dj wereldje (vooral de drum & bass) hebben jaren lang dj's dub-plates laten snijden.
Dit is erg kostbaar want de er word direct met een naald in zacht acetate een track gesneden. Deze naald is erg kostbaar, vandaar dat de prijs om een dub-plate te snijden erg hoog is. Toen final scratch zijn intrede deed zijn er behoorlijk wat dj/producers daarop overgestapt en die nemen hun laptopje en final scratch mee en kunnen zo nog hun dingen op vinyl draaien. Daarnaast heb je tegenwoordig genoeg dj-minded cd spelers waarmee je net zo goed een trackje via cd in je mix kan gooien !

Om eerlijk te zijn lijkt het me een dure hobby om 20 dub plates te laten snijden want dan zou je 1500 euro kwijt zijn en had je er 1000 kunnen laten persen ;).

Veel suc6 met je keuze.

btw een dub plate is na 60 keer draaien echt helemaal gaar, en kun je er niks meer mee.

Origineel geplaatst door ikke
pff.. 75€ voor 1 plaat van 2x 12 minuten is beetje veel :r

Als je 't een beetje slim aanpakt, wordt 't een collectors item en heb je het er MAKKELIJK uit!

:D

citaat:
Origineel geplaatst door ikke
pff.. 75€ voor 1 plaat van 2x 12 minuten is beetje veel

Als je 't een beetje slim aanpakt, wordt 't een collectors item en heb je het er MAKKELIJK uit!

Zoidsity

Acid BURNS!!

Geregistreerd sinds: Jan 2003
Ik woon in: 'n illusie..
731 berichten geplaatst.

I.d.d.

'n illusie:W :duivels:

Back