genoeg gezever!

sinew1958

Je hebt niet veel nodig om mooie muziek te maken.
Bla,bla,bla,...Wat denkt een leek over ons muziek maken.Wij zeveren alleen over kwaliteit,bepaalde synth's en mixers en plug-ins....pro-tools,cubase.....Maar wie koopt en luister naar muziek?Toch 80 % die geen muziek maakt,die geen enkel notie heeft,die niet eens weet wat clavia of roland betekend,die doelgroep schiet ons voorbij hier.En ok al is de bedoeling hier om over synt's en dergelijk te praten(zeveren).Wat goed in het gehoor ligt,dus muzikaliteit ,dat is wat die doelgroep aanbelangd!Dat is het enige wat telt.Muziek.En of dat met roland of clavia of met wat....gebeurd,dat is van geen tel bij de luisteraars.Klinkt het of klinkt het niet.Zelfs met een wasp zou ik iets in elkaar steken,als het maar klinkt.
Klinken hoeft niet duur te zijn.Talent daar zit het hem!

Ik dacht altijd dat non-muziekanten muziek beoordelen op:

* Lekker wijf die dat zingt!
* Lekkere gozer in die clip!
* Kan ik het deuntje onthouden.
* Kan ik meebleren met de song (zelfs al ken ik de woorden niet).
* Lekker veel bas! Of: Niet genoeg bas, maar gelukkig zit er een
'equalizer' op m'n mini-torentje!
* Het danst wel lekker met een paar pillen in m'n mik!

Hoeveel talent is er nou nodig om het bovenstaande te bereiken? :D
Misschien voor het deuntje en het meezingen... al kan je het meeste
daarvoor toch wel ongestraft bij elkaar jatten :eureka:

Mvg.

CoolRunning

Bla,bla,bla,...Wat denkt een leek over ons muziek maken.Wij zeveren alleen over kwaliteit,bepaalde synth's en mixers en plug-ins....pro-tools,cubase.....Maar wie koopt en luister naar muziek?Toch 80 % die geen muziek maakt,die geen enkel notie heeft,die niet eens weet wat clavia of roland betekend,die doelgroep schiet ons voorbij hier.En ok al is de bedoeling hier om over synt's en dergelijk te praten(zeveren).Wat goed in het gehoor ligt,dus muzikaliteit ,dat is wat die doelgroep aanbelangd!Dat is het enige wat telt.Muziek.En of dat met roland of clavia of met wat....gebeurd,dat is van geen tel bij de luisteraars.Klinkt het of klinkt het niet.

Je hebt helemaal gelijk, maar ik ben mijn doelgroep niet, en aangezien ik heel wat uren van de dag met mijn instrumenten bezig ben is het voor mij ontzettend belangrijk wat voor geluid ze produceren, wat voor klankkarakter, hoe groot de range aan verschillende klankkleuren die ik eruit kan halen is, hoe goed het bedieningsgemak is etc, dus leve dit forum!!

Dit is een forum van muziekMAKERS en niet van muziekconsumenten, dus al dat gezever is hier zeer op zijn plaats.

Origineel geplaatst door 6 trak
je maakt in eerste instantie ook geen muziek voor anderen maar voor jezelf...
dat een ander het goed of niet goed vind maakt niet uit... (tenminste, zo zou het moeten zijn als het goed is...)

Helemaal mee eens 6!

Maar toch zijn we allemaal hongerig voor erkenning... of is dat
gewoon de menselijke aard, of heeft het ermee te maken dat
muziekanten over het algemeen creatieve personen zijn?

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door CoolRunning
Helemaal mee eens 6!

Maar toch zijn we allemaal hongerig voor erkenning... of is dat
gewoon de menselijke aard, of heeft het ermee te maken dat
muziekanten over het algemeen creatieve personen zijn?
erm... hongerig? ik denk eerder dat het belangrijker is om een eigen stempel op je muziek te drukken...
dus net ff altijd anders te zijn dan anderen... een specifieke boodschap uitdragen...

Re: genoeg gezever!

Origineel geplaatst door sinew1958
Bla,bla,bla,...Wat denkt een leek over ons muziek maken.
Niks, totdat ze het horen?
Wij zeveren alleen over kwaliteit,bepaalde synth's en mixers en plug-ins....pro-tools,cubase.....Maar wie koopt en luister naar muziek?
Het is ook een Synthforum, geen Songforum.
Toch 80 % die geen muziek maakt,die geen enkel notie heeft,die niet eens weet wat clavia of roland betekend,die doelgroep schiet ons voorbij hier.
Maar beste kerel, -wij- -zijn- de doelgroep hier. Als er iemand wil beginnen met muziekmaken zijn lesboeken en een gitaar of piano zo gepakt, maar daar houdt 't niet mee op.
En ok al is de bedoeling hier om over synt's en dergelijk te praten(zeveren).Wat goed in het gehoor ligt,dus muzikaliteit ,dat is wat die doelgroep aanbelangd!
Ik kan CoolRunning helemaal gelijk geven in zijn "Is 't een lekker wijf dat zingt?".
Dat is het enige wat telt.Muziek.En of dat met roland of clavia of met wat....gebeurd,dat is van geen tel bij de luisteraars.Klinkt het of klinkt het niet.Zelfs met een wasp zou ik iets in elkaar steken,als het maar klinkt.
Klinken hoeft niet duur te zijn.
Toch komt er een hoop bij kijken.
werktekening_deurklink.jpg

Is een Wasp trouwens niet duur, dan?

Talent daar zit het hem!
Tja, we zitten toch in een studio, dus als niemand ons ziet hoeven we er ook niet goed uit te zien. En we hoeven ons lichaam niet in te spannen voor muziek te maken; knopjes draaien en drukken is al zat.

Zes,

Nog steeds mee eens... mijn grootste drijfveer (met m'n eigen
muziek, niet wat ik voor anderen mix of zo) is om iets te creeeren
wat van mezelf is, maar ook 'nieuw', anders, etc.

Wat ik bedoelde met hongerig, is dat iedere muziekant die ik ken
ergens wel iets in zich heeft dat bevestiging nodig heeft, een klopje
op de schouder, een complimentje van iemand die begrijpt waar je
mee bezig bent...

Misschien dat je inderdaad geen muziek maakt met het doel om het
voor anderen aangenaam te maken (misschien ook wel trouwens),
maar ergens wil je wel dat het anderen opvalt dat je goed bent, toch?

En dat bedoel ik met de aard van de creatieve geest... wat is de
drijfveer achter creativiteit? Is dat het willen creeeren, dingen net
iets anders doen omdat jij dat wil? Of zit er nog iets meer achter?
Waarom sneed Van Gogh z'n oor af? Hoeveel procent van alle mensen
die zich als creatief beschouwen zijn ook mensen die aandacht willen?

Of misschien ben ik maar alleen in deze denkwijze... en verzin ik dit
iedere keer weer opnieuw om maar in mezelf te blijven geloven :D

En toen dwaalden we te ver af van het originele onderwerp...

Mvg.

CoolRunning

ben het met je eens koelrennende...

respect dwing je niet af maar verkrijg je van anderen... maar sommige mensen zijn bang om iets nieuws te maken en maken dus dingen na of die al wel gerespecteerd zijn...

dat heeft voor en ook nadelen... (voor die mensen die daar in het algemeen waarde aan hechten)

bij iets wat al bestaat loop je minder de kans dat mensen het niet begrijpen maar aan de andere kant dat ze het heel gauw weer gaan vergelijken met iets...
bij iets wat 'nergens op lijkt' (dubbelzinnig) loop je de kans dat men het echt niets vind maar aan de andere kant, als men het wil beluisteren/begrijpen dan kan het juist heel positief zijn omdat het weer vernieuwend is...

het allerbelangrijkste is dat je iets van jezelf doet en daar alles inlegt, want mensen horen nl of iets EERLIJK klinkt of niet ;)
en zo geld dat ook voor de reakties... ik heb liever extreme, dat mensen het OF heel gaaf OF helemaal nix vinden...

als je niet meer eerlijke muziek maakt dan klinkt het doelloos en heeft niemand er wat aan...

tjsa ik zit nu ook offtopic te zeiken... :D

ergens heeft hij gelijk want hij doelt een beetje op waar ik ook altijd wel ergens op doel...

enorme gearlist is leuk maar kijk nu naar mij wat ik nu heb staan. bijna niets en toch kan er aardig wat mee. je hebt voor iets goeds geen dure zooi nodig.

Nog zo iets, monitoring. waarom niet op hifi afmixen... het word immers op hifi afgespeelt. maar goed...

ach muziek maak je voor jezelf voor je eigen plezier... dat anderen het ook mooi kunnen vinden is meegenomen. dat je er geld mee kan verdienen nah ok tof... maar goed daar blijft het bij

Origineel geplaatst door Slipperman
waarom niet op hifi afmixen... het word immers op hifi afgespeelt. maar goed...
vind ik nog niet eens zo'n gek punt... waarom voegen we fx toe aan onze nummers bijv.?
want wie zegt dat de ruimte/kamer waar diezelfde muziek word afgespeeld hetzelfde volume en wand type heeft als waar het gemixed is... en de afstand of plaatsing van de speakers van de luisteraar etc...
enige wat wel 'ongeveer' overeen zou kunnen komen is als men het over een koptelefoon zou beluisteren...

genoeg denkvoer weer van mijn zijde... nu jullie weer!

Wat een frusty gedoe zeg.
Waarom niet doen waar je zelf zin in hebt?
En wie ben jij om te zeggen wat mij moeten doen?

Re: genoeg gezever!

Origineel geplaatst door sinew1958
Bla,bla,bla,...Wat denkt een leek over ons muziek maken.Wij zeveren alleen over kwaliteit,bepaalde synth's en mixers en plug-ins....pro-tools,cubase.....Maar wie koopt en luister naar muziek?Toch 80 % die geen muziek maakt,die geen enkel notie heeft,die niet eens weet wat clavia of roland betekend,die doelgroep schiet ons voorbij hier.En ok al is de bedoeling hier om over synt's en dergelijk te praten(zeveren).Wat goed in het gehoor ligt,dus muzikaliteit ,dat is wat die doelgroep aanbelangd!Dat is het enige wat telt.Muziek.En of dat met roland of clavia of met wat....gebeurd,dat is van geen tel bij de luisteraars.Klinkt het of klinkt het niet.Zelfs met een wasp zou ik iets in elkaar steken,als het maar klinkt.
Klinken hoeft niet duur te zijn.Talent daar zit het hem!

ok sorry

Back