Wat doe jij met je Atari?

Wat doe jij met je Atari?

• Ik gebruik um als sequencer

Stemmen: 18 22,0%
  • Ik gebruik um niet, maar doe um ook niet weg

Stemmen: 27 32,9%
  • Ik heb um verkocht / ga um verkopen

Stemmen: 17 20,7%
  • Ik heb um ingeleverd bij de gemeentelijke recycle-dienst

Stemmen: 11 13,4%
  • Ik gebruik um als bijzettafel / opleuking studio

Stemmen: 9 11,0%

• Totaal aantal stemmers
    82

shortwave

Vintage lid
Wat doen jullie met je Atari ST? Gebruik je um nog als sequencer? Weggedaan? Op een stoffige zolder weggeborgen? Aan je oma weggegeven? Je gebruikt um nu als bijzettafel?

Ik heb er een in de studio-opberg-kast staan, een op zolder... En eentje ligt op mijn werk (vraag niet waarom!) Maar ik zal er altijd eentje houden.

Haha, de mijne ligt ook op zolder......eerst lag ie in de berging op een plank, totdat ie (met monitor en al) twee-en-halve meter naar beneden kukelde op een betonnen vloer....MAARRRR: Deutsche Grundlichkeit, alles werkt nog gewoon...ongelooflijk !!!
Als ik er nog een leuk bedrag voor zou kunnen vangen, was tie allang weg....maarja.....

als sequencer met het enige echte cubase 2.0... strakke timing van huis uit nutuulk en nix geen overbodige flashy gekleurde windoowtjes... als het werkt dan werkt het! en dat alles is gewoon standaard atari, als je dus nagaat hoeveel extra's je nog moet aanschaffen bij een pc voordat je net zulke goede timing hebt ;)

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Als ik er nog een leuk bedrag voor zou kunnen vangen, was tie allang weg....maarja.....
tsja... is je atari nou overbodig of niet...? je doet hem dus niet weg omdat ie toch niets fatsoenlijks meer opbrengt? :confused:

ik had een atari STe maaruh,..die heb ik weggegeven ...disk drive deed het niet zo goed meer.

Ik had trouwens ook "twenty four" (voorloper van cubase :D ) gekocht voor 50 gulden zo'n 6jaar geleden, maar die ben ik kwijtgeraakt :stupid

ik heb toch liever een pc dan een atari....ik wil toch echt multitasking bezig zijn (beeld/geluid/3d animatie )
da's op een STe niet mogelijk ...hehe

mazl:peukie:

Origineel geplaatst door RPH
ik heb toch liever een pc dan een atari....ik wil toch echt multitasking bezig zijn (beeld/geluid/3d animatie )
da's op een STe niet mogelijk ...hehe
een atari niet en een pc wel? ;) een Amiga is wel 'true multitasking' (was ook de eerste trouwens...)

Origineel geplaatst door 6 trak
een atari niet en een pc wel? ;) een Amiga is wel 'true multitasking' (was ook de eerste trouwens...)

hahaha,...ok ( dat wist ik niet, van de atari) ik weet dat de pc niet true multitasking is .. maar op een atari kan ik niet hetzelfde als op een pc ( beeld/geluid/3d dingen tegelijk draaien , en om en om aan werken) ..dat bedoel ik :D

Origineel geplaatst door RPH
hahaha,...ok ( dat wist ik niet, van de atari) ik weet dat de pc niet true multitasking is .. maar op een atari kan ik niet hetzelfde als op een pc ( beeld/geluid/3d dingen tegelijk draaien , en om en om aan werken) ..dat bedoel ik :D
nee ok... maar los daarvan, wat is er mis om een atari alleen voor sequencing te gebruiken...
dat is toch de overall function op dat moment dat je met muziek bezig bent?

nee ok... maar los daarvan, wat is er mis om een atari alleen voor sequencing te gebruiken...
dat is toch de overall function op dat moment dat je met muziek bezig bent?

dan is er natuurlijk niets mis mee,.. voor mezelf is het geen optie meer.

Atari 1040ST met Cubase 2.01 is de meest STRAKKE EN STABIELE sequencer...daar kan geen PC tegenop!!:duivels:

Af en toe gebruik ik hem (Mega STe) nog met Notator als sequencer.
Met behulp van C-lab "Softlink" kan ik tegelijkertijd syntheditors e.d. draaien. Ik deel hem dan meestal in vieren, 1 meg voor Notator en drie keer 512 Kb voor de rest. Via m'n Unitor kan ik Notator met SMPT aan tape syncen.
Maar meestal gebruik ik hem voor synthediting.
In de kast heb ik nog een "gewone" STe liggen met 4 Mb maar zonder floppie.

Ik wil alleen nog een SMPT uitgang op m'n PC om de Atari te slaven.

Atari is dood.

Dat bedoel ik niet.

Het zijn de laatste stuiptrekkingen uit een gouden tijd.
Ben met die dingen opgegroeid en heb er 10tallen jaren van genoten.
Toen kwam die PC terreur en je moest wel mee. K*t Intel, k*t Microsoft, k*t Apple.

En nu lopen er mensen rond met Atari T-shirts.
Net zo zinloos als met Che Guevarra.
Want ze hebben geen flauw benul waar het over gaat.

Atari is dood.

Origineel geplaatst door fuse
Dat bedoel ik niet.

Het zijn de laatste stuiptrekkingen uit een gouden tijd.
Ben met die dingen opgegroeid en heb er 10tallen jaren van genoten.
Toen kwam die PC terreur en je moest wel mee. K*t Intel, k*t Microsoft, k*t Apple.

En nu lopen er mensen rond met Atari T-shirts.
Net zo zinloos als met Che Guevarra.
Want ze hebben geen flauw benul waar het over gaat.

Atari is dood.

Helaas=(

die staat ergens in de kast NOG geler te worden...

allemaal we leuk hoor, floppy, ghost copy's, ingebrand vaag beeldscherm...maar geef mij toch maar mijn apple met toeters en bellen. no way back.

voor de atari was ik trouwens op mijn d20 aan het sequencen (geen loopfunctie, baslijntjes 5 minuten lang in moeten spelen, dat werk.. :D ), en op een mooie avond zag ik de showbizzquizz met ron brandsteder waarin een heuse ATARI 1040 ST werd weggegeven!!! :o:
(wist u dat: de graphics onder in beeld van diverse eind jaren 80 programma's van de amiga afkomstig waren?)
vanaf dat moment wist ik het, nog meer kranten bezorgen om ooit zo'n ding aan te kunnen schaffen.
uiteindelijk 2e hands van een kerel overgenomen die er zijn boekhouding meedeed (dat pakket heb ik trouwens ook nog liggen :D ).

mooie tijden waren dat :)

Mijn Mega STe gebruik ik nog dagelijks met cubase, op een 17 scherm (grafische kaart in ST gebouwd).

Mijn PC met V-STACK en de rest van m'n spullen hangt daaraan :D

tsja... is je atari nou overbodig of niet...? je doet hem dus niet weg omdat ie toch niets fatsoenlijks meer opbrengt? :confused:

Kijk, een stapeltje euro's (ofwel een of andere leuke nieuwe synth o.i.d.:) ) doet m'n gevoel van nostalgie wel vervagen hoor :D

FALCON 030 +Cubase 3.01 still in Full Command over my:

Progressive/Trance/HArdstyle/ELektro/EBM/Groovetech/Nu-DIsco tunes

;)

(volgend jaar zeker op SX3.01 met een P4/5 + MIDEX8 en RME + Twee TFT'ees)
Maar dat zeg ik al 2 jaar, het zal er wel is van komen....

:mega:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door fuse
Atari is dood.

Don't feed the trolls... :stupid:

Mijn 2600 is nergens geschikt voor, Pitfall kan nog steeds geen midi out produceren :D

Ik heb er ook nog MEGA ST in de kast staan (in de studio) Ik gebruik m af en toe als ik een nostalgische bui ben. Ik gebruik dan Cubase 2.01. Dan sleur ik wat spullen en mijn atari ergens naar toe in huis, meestal de huiskamer als ik een lang weekend alleen ben, en dan ga ik met een dikke amsterdamse sigaar erbij lekker bezig. Het levert vaak sneller een leuk idee op dan anders in de studio. Ik heb Steinberg Cubase, Emagic Notator, en Steinberg Pro-24...erg cool.
Verder staat ie daar voor als mn p.c. het begeeft. ( of niet werkt)
Ik wil m eigenlijk tussen de andere spullen zetten voor als ik direct ouderwets bezig kunnen als ik daar zin in heb of er iemand bij me komt die dat prettig vind werken. VST is cool maar dat mist toch de feel van sequencen op de atari. Gewoon inspelen en opnemen...daarna afspelen en lekker creatief bezig zijn i.p.v. me de pleuris te klikken door al die windows in cubase VST. Die muis is trouwens wel een tank, hoor...ik heb er twee voor als de een het begeeft.

Ik wil hem nooit wegdoen...ik zou er veel spijt van krijgen.

Back