quickdisk vervangen door 1,44disc ??

- -

Ouwe rot
ik heb een Roland MKS100 sampler die met quickdisks werkt, en wil er eigelijk wel een 1.44 discstation in zetten.
die past r precies in die sleuf.

maar kan dat wel zomaar? wat moet ik doen om t voor elkaar te krijgen?

ik zou eerst maar eens kijken of de floppy aansluiting wel hetzelfde is,en of dat formaat wel ondersteund wordt....

o ja natuurlijk, zal em eens openschroeven......maar dan kan het? ie is natuurlijk gemaakt op bv te formatren op quickdisk formaat, zou die dan ook zo 1.44 discs kunnen formateren? lijkt me trouwens niet, misschien is het wel een domme vraag geweest.

het is niet alleen fysiek de drive zelf die anders is maar ook de manier waarop de MKS100 omgaat met de data... er bestaan intelligente drives (die zelf geheugen hebben met stuur software er in) of non intelligente drive (die worden bestuurd door het os van een apparaat zelf)... en word de data direct geschreven naar de drive of word het eerst gebuffered etc...
ik denk dat het niet 1,2,3 gaat... nog nooit tegen gekomen ook op het net als d.i.y. project...

denk t niet dan anders had ik ze welleeens gemodificeerd gezien.

Datafiler

Datafiler

Kun je geen datafiler via midi aankoppelen? Deze apparaten beschikken (of beschikten) meestal over een 3.5 inch diskdrive aan boord. Soms zijn ze nog nieuw te koop. Dan behoef je de MKS100 ook niet onnodig te slopen.

Phochos:D

zou misschien wel kunnen, maar das wel een grote investering in het apparaat. of kan ik die voor meerdere apparaten gebruiken ?

Voor zover ik weet heeft Yamaha nog de MDF3 datafiler, die je aan allerlei soorten midi-apparatuur kunt hangen, nog steeds in zijn leveringsprogramma, stond in het meest recente boekje van Yamaha.
Deze is niet echt duur, dacht dat hij rond de 200 euro kostte. Een 3.5 inch disk inbouwen is volgens mij ook niet echt goedkoop, dus lijkt me deze oplossing reëler, zeker als je hem dan ook nog als opslagmedium voor andere apparaten kunt gebruiken.

Ga eens langs bij een goede muziekzaak, zoals Feedback of Rockpalace en leg de vraag voor.

Phochos

tsja sample data via midi... da's mischien net zo snel als met de quikdisks zelf maar dat heb je iig de data wel meer mobile zeg maar... bij een MKS100 zou de hoeveelheid data wel niet van dusdanige grote hoeveelheden zijn dat het uren gaat duren...

256k mem... met 3.1k/sec... mwoa... moet nog een keer te doen zijn qua tijd, kleine anderhalve minuut schat ik...

Lijkt me niet dat dat zomaar kan, dat quickdisk diskettestation vervangen...
anders waren al lang al die stations vervangen...

Want die quickdisks zijn naast onhandig ook nog 's peperduur... ik heb ze nog wel 's nieuw gekocht back in the days, voor 8 piek per stuk meen ik. Dus 4 piek per sample :confused:

Ze zijn ook niet makkelijk te vinden als je ze niet bij je sampler krijgt.

Ik denk niet dat je die qd-drive kan vervangen.. werkt toch heel anders..

En een mks-100 repareren.. is dat nog wel de moeite? 2e hands kosten ze al geen reet meer dus wie weet kan je beter een ander overkopen.. of een S-10 natuurlijk, is hetzelfde

nee...

nee...

...dat lukt helaas niet meer.De drives werken met verschillende aansluitingen en logica. Dat is dus niet 1-op1 uitwwisselbaar,JAMMER!
Wel weet ik dat er een paar dumpprogrammaatjes zijn maar ja dan heb je een computer nodig.

nou...

nou...

er zijn windowsprogramma's:( :( en ik heb mijzelf verlaagd en voor het forum mijn stokoude windowscdroms door te scrollen en waarempel: daar zijn ze dan, in een akelig klein zipbestandje....
Veel plezier ermee,SPACELORD ik had ze bijna langs kunnen brengen:dubbel:

Attachments

• s10send.exe.zip
    37,2 KB · Bekeken: 131
Back