mpx-550 vs mpx-1

BananaWorld

Addicted to Music
Zijn er eigenlijk mensen die met beide apparaten ervaring hebben. Ik hoor altijd veel goede verhalen over de Lexicon MPX-1, maar eigenlijk weinig over de MPX-550. Dus een directe vergelijking zou ideaal zijn.

Ik wil over een aantal maanden een goede effectmodule aanschaffen, maar ben er nog niet helemaal uit welke het gaat worden. Het gaat hier vooral om de reverbs. Omdat ik die nogal veel gebruik, vindt ik het wel belangrijk dat deze van goede kwaliteit is.

Groeten,
de Wereld van de Bananen

de MPX-1 is volgens mij een stuk uitgebreider. Ben zelf in het bezit van de MPX550 en zeeer tevreden mee. De reverbs zijn echt zwaar oke (de rest ook trouwens) en de interface is overzichtig. Veel editmogelijkheden :)

Als het je vooral om de reverbs gaat dan zeker een Lexicon
De MPX 550 ken ik niet maar ben nog altijd tevreden met de MPX1.
Buiten de reverbs gebruik ik de Wah effecten ook veel.

Heb de 550 nog niet gehoord maar ben wel zelf in het bezit van een MPX1.

Als je alleen voor revurps gaat en de rest iets meer als een bijzaak ziet zou ik kwa prijs voor de 550 gaan, zijn bijna de zelfde rev. (heb ik me door div. mensen laten voorkouwen.)

Wil je echt meer ga dan zeker voor de Mpx 1, hij heeft zoveel mogenlijkheden, echt je kunt er alles mee.

Kep de MPX-550 net een paar daagjes.....eerste indruk : vet !!

Goeie reverb die je mix niet meteen dichtsmeert ( zoals met goedkope reverbs )...
Ik weet niet hoe ie zich verhoudt tot de MPX-1,maar de kwaliteit is zeker goed...
In ieder geval toch beter als de MPX-100 ( ook in mijn bezit )..

Wat betreft reverbs zijn de MPX550 en de MPX1 aan elkaar gewaagd. De MPX1 heeft echter meer mogelijkheden (op de site van Lexicon kun je het prima vergelijken).
Zoals eerder gezegd: Als het je puur om de reverbs gaat, ben je het voordeligst uit met de MPX550. Een MPX1 is een kleine 500 euro duurder (musicstorekoeln) en daar kun je ook andere leuke dingen mee doen. Wil je meer controle over je geluid en flink experimenteren dan is de MPX1 waarschijnlijk een betere keuze.

Ik ga deze week een MPX-550 bestellen na lang twijfelen tussen een MPX-1 en een MPX-550. Omdat ik (net als jij) het apparaat voornamelijk voor de galm wil gebruiken, wilde ik vooral weten of de galm in de 550 net zo goed is als de galm in de 1. Dit antwoord van 'Da Fransz' (in deze thread) heeft me uiteindelijk doen besluiten :

Origineel geplaatst door Da Fransz
Ik heb een tijdje zowel een MPX1 als een MPX500 gehad. De presets van beide bakken verschillen, maar je kunt identieke galmen maken. Uiteindelijk heb ik de MPX1 verkocht omdat ik alleen de galm gebruikte (en niet de andere effecten), bovendien vind ik de bediening van de MPX500 veel handiger dan van de MPX1.

Ik heb ook een MPX550. Ben er erg tevreden over. Goeie reverb die, zoals eerder gezegd, je mix niet direct dichtsmeert en erg goed klinkt. Andere effecten zijn ook fijn.

Heb 'm zelf ook al een tijdje staan, de MPX550. Idd makkelijk te bedienen (geen handleiding nodig) en zéér kwalitatieve galmen, echo's,. Prijs kwaliteit is ie dus zeker aan te raden.

Back