Phonic P6a

aso

Stamgast
Wie kent deze speaker?Hij is 200 € bij feedback is dit wat of is het niks?

Maar waarom zie ik dan zo weinig reacties over de Phonic P8a? (zeker nu ze afgeprijsd zijn naar €200?) Of hebben er gewoon weinig mensen naar geluisterd in de Feedback?

Muziek Verhagen in Tilburg is er weg van, de Interface ook.

Ik ben echt in de verleiding gekomen die dingen te gaan halen. Ik heb al wat reviews van jullie gelezen, maar het blijft toch een kwestie van smaa (de meningen zijn erg uiteenlopend)... en gewenning! Want het gaat er toch om dat je het geluid van je boxen kent. Dat je weet wat ze doen. Of niet?

Ik hoor het wel ;)

Hey,

Ik heb sederd vorig jaar de P8a's staan en ben hier heel tevreden over. Toegegeven, het zijn men eerste monitors dus ik heb wijnig referenties.
Toen ik ze bij feedback ging halen heb ik ze vergeleken met de tanoy reveal's en de Behringer's en vond de Phonic's toen het duidelijkst klinken zonder alles te hypen. Door de mogelijke instellingen kun je ze mooi aanpassen aan je ruimte ... Ze gaan van mooi vlak naar pompend....

Volgens mij zijn ze sterk vergelijkbaar met de behringer's (2030a's) en moet je gewoon luisteren of het wat voor je is.....

Nik

het zijn geweldige monitors overigens als ik het vergelijk met tannoy zou ik voor tannoy gaan, maar geld is op dus moet het nog even een jaar met de p6a doen, maar ze beuken en het klinkt vol. alleen het hoog laat te wensen over vind ik maar dat kan ook aan mijn oren liggen.:z

Ik heb de p6a-tjes inmiddels al bijna een jaartje en ik ben er zeer tevreden over. Ik weet ook nog wel dat ik bij feedback naar die tannoy's geluisterd heb, en volgens mij vond ik die nog iets beter (hetzelfde geldt natuurlijk voor de p8a, die klonken ook wat beter), maarja ik had ook budgetproblemen. Maargoed die p6a's zijn gewoon prima monitoren IMHO.

precies, p6a voor het geld prima en het geluid ach hangt ook weer van je gear af

ja das wel een aanmerking misschien, ik heb het idee dat als je wat rauwere, scherpe muziek maakt, dat de p6a een beetje het venijn uit je sound kan halen, maargoed tis natuurlijk alllemaal relatief.

Ok, thanks guys!

Even een citaat uit de Interface:

P8A: "De p8a klinkt in eerste instantie onspectaculair en terughoudend, maar op de lange duur is dat juist de aantrekkingskracht van deze monitor. In vergelijking met andere monitors lijkt ie wat saai, maar toch blijft deze Phonic een solide, betrouwbaar en gebalanceerd klankbeeld leveren waarop het prima mixen is. Absoluut aanbevolen voor de 'serieuze' homestudio".

Nou ja, nog ff luisteren bij de feedback (en hopen dat er gestort is tegen die tijd natuurlijk:))

Phonic p6a

Phonic p6a

Hallo

Ik heb zelf sinds kort de Phonic P8A en ben hier zeer tevreden over aangezien ik een wat grotere ruimte heb
voor mijn gear komen deze monitoren prima tot hun recht( je kan ze mooi aanpassen aan de ruimte).
Ik persoonlijk vind ze loepzuiver klinken voor dat geld, ik vind het een aanrader.

Ik ben ook al enige tijd opzoek naar actieve monitors. Ik hoorde de Phonic P8a bij Feedback, en was er zeer te spreken over. Het geluid was zuiver en breed. Helaas hoor je niet echt veel van dit merk, wat soms gelijk als 'vaag en onbekend' wordt getypeerd. Maar betekent dit dan automatisch dat ze slecht zijn?

Ook de prijs beviel mij uitstekend: 400 euro voor een set. Niet verkeerd toch? Ook had ik mijn ogen en oren laten vallen op de Tannoy Active. Geluid was goed! Alleen mijn budget laat het niet toe. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil tussen deze twee. Ik heb ze alleen nog nergens tegelijk in de winkel zien staan.

Keuze is moeilijk, alhoewel ik er over denk om toch voor de Phonic P8a te gaan, mede door zijn lage prijs.

Ik ben afgelopen weekend voor monitors in de weer geweest. Na een uitgebreide luistersessie bij feedback, waar ik de Phonic 6A's, de Behringer Truth 2030 A's, de KRK Rokit 5's en de Alesis M1 Active MKII's naast elkaar heb gezet, is mijn keuze gevallen op de Alesis M1 Active MKII's.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik na een paar keer switchen tussen de monitoren onder de indruk was van de Phonic P6A's. Vergeleken met de overige monitoren hadden deze phonics een mooi warm geluid. Totdat ik, na ook nog andere monitoren erbij gepakt te hebben, erachter kwam dat de Phonic P6A's iets "extra's" op het geluid gooien, wat ik nu net niet wil hebben als ik naar afmixmonitoren kijk.
Ik zocht voor natuurlijk en eerlijk klinkende monitoren en, naar mijn mening, zijn de Phonic P6A's iets te "gekleurd", waardoor ze nu juist dat mooie volle ronde geluid hebben. Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening.
Ik kan je helaas geen persoonlijke mening geven over de P8A variant van Phonic.

De keuze tussen de KRK Rokit 5's en de Asesis MKII's heeft heel erg lang op zich laten wachten, zeker omdat de verschillen tussen deze monitoren naar mijn mening heel erg klein waren. Toch vond ik de Alesis monitoren er bij de vocalen natuurlijker overkomen dan de KRK Rokit 5's, wat voor mij de doorslag gaf.

De Behringer Truth 2030 A's vond ik tegenvallen door een onnatuurlijke verhouding tussen laag, midden en hoog.

Net zoals je zelf zegt, zou ik absoluut gaan luisteren. Wat voor mij doorslaggevend kan zijn, kan voor de ander weer iets zijn waar hij of zij absoluut geen waarde aan hecht. Neem je eigen muziek mee en hoor de verschillen aan.

Succes

Origineel geplaatst door cns
het zijn geweldige monitors overigens als ik het vergelijk met tannoy zou ik voor tannoy gaan, maar geld is op dus moet het nog even een jaar met de p6a doen, maar ze beuken en het klinkt vol. alleen het hoog laat te wensen over vind ik maar dat kan ook aan mijn oren liggen.:z

Je kunt het hoog van de speakers afstellen: +2 | 0 | -2 | -4. Het laag met een draaiknop van -6 naar +6. Werkt heel goed moet ik zeggen!

Anywayz, ik heb de Phonics dus in huis gehaald en het is eigenlijk de eerste keer dat ik monitoren voor mn neus heb staan boven. Kicken ervaring moet ik zeggen! Ik hoor ineens geluiden op bepaalde CD's die me nooit opgevallen waren. Heel gedetailleerd allemaal... :) Mijn eigen producties, afgemixed op hifi speakers klinken kut overigens. Maar dat geeft alleen maar aan dat ik blijkbaar een goede aankoop heb gedaan :d Ik heb meteen een paar vragen m.b.t. die speakers en de akoustiek.

1. Wat voor kabels kun je het beste gebruiken? 1/4 jack of een geaarde XLR-kabel? Ik heb tulpingangen op mijn EWS/24 geluidskaart. Dus alleen + en -. Dan heeft het toch geen zin om een XLR-kabel te gebruiken?

2. Ik hoor de subbasweergave in een bepaaalde hoeken van mijn kamer duidelijk dreunen, eigenlijk beter dan dat ik ervoor zit. Is dit het teken van staande golven?

3. Ik ben onzeker over het afstellen van het hoog en laag om de beste referentie te krijgen. Wat zou de beste referentie zijn? iemand tips?

4. Ik zet de speakers uit met de switchknop als ik klaar ben met muziek maken. Daarvoor moet ik ze wel steeds omdraaien, omdat ik er anders moeilijk bij kan. Zeg maar telkens dag tegen je zorgvuldig uitgekiende sweetspot dus. Kan het kwaad om ze aan te laten en ze uit te klikken d.m.v. een stekkerdoos met switchknop?

5. Ik heb het inputvolume van de speakers op 0 staan. Toch klinken de speakers behoorlijk hard. Ik regel het volume nu met de software van mijn geluidskaart. Maar stel dat ik straks ga afmixen, moet het volume toch open staan om clips en details te kunnen opmerken. Of is dat niet zo? Herkent iemand dit?

Ok dit was Cherevo's vragenuurtje : ) Nu eerst een :biertje:

Natuurlijk was de Interface review positief... Als je voor een advertentie betaald in een blad zijn de reviews ALTIJD positief. Wanneer was de laatste keer dat een monitor als SLECHT beoordeelt werd?

Het oordeel hangt ook af van de REVIEWER; zijn humeur van de dag, zijn kundigheid of gebrek daaraan en of hij de speakers na de review mag houden of weer terug moet sturen naar de importeur.

Sorry als ik zo cynisch klink, maar na sommige naieve posts hierboven moest ik gewoon even wat tegenwicht bieden..

Gelukkig ben je wel zelf gaan luisteren, da's het belangrijkste. Als je weet hoe je moet luisteren naar monitorboxen tenminste. Het is uiteraard niet ter zake doend of ze warm of mooi klinken. Steengoed moet steengoed klinken en oerlelijk moet oerlelijk erop klinken, en verder moet-ie redelijk neutrale meetwaardes hebben, of anders maak je vergissingen bij het mixen. Dan klinkt je mix bij jou thuis wel lekker, maar wordt je elders verrast door de "kwaliteit" van je mix.

Jij komt wel heel erg zuur over Iggy, en niet alleen in deze post valt me op. Ik herinner me verschillende Interface edities van een paar jaar terug met tests van aktieve en passieve monitors waarin zelfs op de meeste merken kritiek werd geuit. En zo ongeveer AL die merken adverteren wel in dat blad. Regelrechte onzin dus wat je hier beweert. En zaken als monitors worden daarbij natuurlijk helemaal niet als cadeautjes bij redacties achtergelaten. Kortzichtige kroegpraat. Het gebeurt hoogstens eens een keer met een software pakketje of iets dergelijks.

Als recensenten echt zo corrupt en gevoelig zouden zijn als dat jij beweert zou er al snel niemand meer iets serieus nemen van wat zo'n blad schrijft. En dan is het snel gebeurd met dat blad ook.

Ik vind het fantastisch dat een blad als Interface in Nederland kan overleven, en daarnaast buitenlandse bladen als S.O.S. Ik heb er in ieder geval al erg veel van opgestoken. En dat betekent dus iets anders dan klakkeloos alles wat ze schrijven voor waar aannemen. Dat jij dat al die mensen wantrouwt neem ik dan maar vast aan. Voor mij zijn het vaak interessante en aanwijsbaar OBJECTIEVE positieve en negatieve kenmerken die ze aanhalen. Ik laat me er niet meteen door tot aankoop of afzien ervan verleiden, maar in eerste instantie zie en hoor je zelf in de winkel heel veel niet (wie kan waar twee dagen in een winkel met een bak aan de slag gaan testen?).

Al met al veel nuttiger dan bladen en winkels als Morel blind naar beneden halen lijkt me.

heb hem gehoord maar klinkt net als de nieuwe truth; erg gesloten in het mid, zeer ongedetailleerd daardoor.

afrader! zeker voor het geld...

Toevallig vind ik Interface een heel leuk blad; leuke manier om bij te houden wat er allemaal uitkomt. Mijn commentaar was ook meer in het algemeen bedoelt. Ik overdreef het een beetje omdat ik de indruk kreeg dat iedereen die reviews maar voor zoete koek aanneemt en daar wilde ik even wat tegenwicht aan bieden. Dus leunde ik even stevig naar de negatieve kant.

Toch blijf ik bij mijn stelling dat reviews over het algemeen veeeels te positief zijn. Test maar eens een apparaat met het review bij de hand; dan vraag je je toch regelmatig af, waar ze het in vredesnaam over hebben. Geluidsopleidingen e.d. kunnen ook zonder enig kritische vraag hun reklamepraatje kwijt in die bladen. Van een review weet ik uit eerste hand, dat de reviewer de spullen mocht houden..

Maar het spijt me als ik mensen een vervelend gevoel bezorg met mijn posts! En ik ben ook blij, dat een blad als Interface zowiezo bestaat!!

Origineel geplaatst door Diega
heb hem gehoord maar klinkt net als de nieuwe truth; erg gesloten in het mid, zeer ongedetailleerd daardoor.

afrader! zeker voor het geld...

1. Zeker voor het geld? :erm: Deze speakers zijn goedkoop hoor.
2. Weinig mid? :confused: Hebben we het allebei over de Phonic 8a?

En Iggy, ik snap je tegenwicht. Ik ben het eens dat je nietalles van een recescent moet af laten hangen. Maar mocht je denken dat ik alles klakkeloos van de Iterface overneem moet je toch je mening bijstellen. Want ik heb ook de naam Verhagen Tilburg genoemd, ik vraag ook Synthforum bezoekers om hun mening zoals je ziet, èn ik beluister de speakers zelf nog eens een keer. Dan daarbij, als je hier de topics over monitoren leest, vliegen de meningen om je oren. Er zijn wel wat globale dingen waar iedereen het mee eens is maar verder is een speaker zo persoonlijk als een vriendin....

Iig Cheers! Iemand nog wat antwoorden op mijn vragen m.b.t. de plaatsing/installatie van monitoren?

Ik heb zelf de phonic p8a's, maar weet niet zeker of deze wel geschikt zijn voor de redelijk kleine ruimte waar ik mijn muziek produceer... Mijn studio is namelijk maar 20 m2 en heeft schuine muren. :erm:

Ik heb de P8A's ook al weer paar jaar. Ik heb er hoop van geleerd. Ben er nu ook tevreden mee, daar heb ik zelf eerst e.e.a. aan gedaan.

Ten eerste: Die regel die je vaak in vakbladen leest geldt ook voor budget-modellen nl.: zet de speakers op een goede stevige stand, liefst een type waar je spikes in kunt draaien. (Heb er zelf metalenTarget stands voor gekocht) En DAT maakt een heel groot verschil is mijn ervaring. Het klankbeeld kleurt en boemt echt minder en de stereoplaatsing wordt ook rustiger.

Ook heb ik de schroeven waarmee al de speakers op de kast zijn bevestigd vervangen door inbus-bouten en inslag-moeren. t was even werk maar positieve resultaten op de klank, en dat voor 2 tientjes...

Ik kan nu alle soorten muziek draaien op deze speakers en alles is naar mn zin!

Back