Origineel geplaatst door cns
het zijn geweldige monitors overigens als ik het vergelijk met tannoy zou ik voor tannoy gaan, maar geld is op dus moet het nog even een jaar met de p6a doen, maar ze beuken en het klinkt vol. alleen het hoog laat te wensen over vind ik maar dat kan ook aan mijn oren liggen.
Je kunt het hoog van de speakers afstellen: +2 | 0 | -2 | -4. Het laag met een draaiknop van -6 naar +6. Werkt heel goed moet ik zeggen!
Anywayz, ik heb de Phonics dus in huis gehaald en het is eigenlijk de eerste keer dat ik monitoren voor mn neus heb staan boven. Kicken ervaring moet ik zeggen! Ik hoor ineens geluiden op bepaalde CD's die me nooit opgevallen waren. Heel gedetailleerd allemaal...

Mijn eigen producties, afgemixed op hifi speakers klinken kut overigens. Maar dat geeft alleen maar aan dat ik blijkbaar een goede aankoop heb gedaan :d Ik heb meteen een paar vragen m.b.t. die speakers en de akoustiek.
1. Wat voor kabels kun je het beste gebruiken? 1/4 jack of een geaarde XLR-kabel? Ik heb tulpingangen op mijn EWS/24 geluidskaart. Dus alleen + en -. Dan heeft het toch geen zin om een XLR-kabel te gebruiken?
2. Ik hoor de subbasweergave in een bepaaalde hoeken van mijn kamer duidelijk dreunen, eigenlijk beter dan dat ik ervoor zit. Is dit het teken van staande golven?
3. Ik ben onzeker over het afstellen van het hoog en laag om de beste referentie te krijgen. Wat zou de beste referentie zijn? iemand tips?
4. Ik zet de speakers uit met de switchknop als ik klaar ben met muziek maken. Daarvoor moet ik ze wel steeds omdraaien, omdat ik er anders moeilijk bij kan. Zeg maar telkens dag tegen je zorgvuldig uitgekiende sweetspot dus. Kan het kwaad om ze aan te laten en ze uit te klikken d.m.v. een stekkerdoos met switchknop?
5. Ik heb het inputvolume van de speakers op 0 staan. Toch klinken de speakers behoorlijk hard. Ik regel het volume nu met de software van mijn geluidskaart. Maar stel dat ik straks ga afmixen, moet het volume toch open staan om clips en details te kunnen opmerken. Of is dat niet zo? Herkent iemand dit?
Ok dit was Cherevo's vragenuurtje : ) Nu eerst een