Phonic P6a

Ik heb vanmiddag een setje P8A's gekocht. Op het eerste gehoor klinken deze prima, maar het is te vroeg om hier een goed oordeel over te geven. Ik heb eigenlijk een vraag over deze monitors, ook naar aanleiding van deze post:

Origineel geplaatst door cherevo
5. Ik heb het inputvolume van de speakers op 0 staan. Toch klinken de speakers behoorlijk hard. Ik regel het volume nu met de software van mijn geluidskaart. Maar stel dat ik straks ga afmixen, moet het volume toch open staan om clips en details te kunnen opmerken. Of is dat niet zo? Herkent iemand dit?

Zelfs met de input level op -6 is het geluid vrij krachtig. Ik moet de master van Cubase of m'n Creamware geluidskaart maar liefst op -25 zetten voor een normaal "huiskamerniveau", maar dat voorkomt niet dat de tikjes die je hoort wanneer m'n geluidskaart "opstart", vrij luid door de speakers klinken. Niet erg prettig, moet ik zeggen. Wat kan ik hieraan doen? Bestaat er ook zoiets als een "verzwakker" die ik tussen geluidskaart en monitors kan plaatsen? 8~

je moet ff een mengtafel tussen je monitorspeakers en je geluidskaart hangen.. met je mengtafel regel je je volume..

Ik denk dat je gelijk hebt, al is het niet de oplossing waar ik eigenlijk op zit te wachten gezien de "afslanking" van m'n hardware. Dan maar een klein mengpaneeltje ertussen gooien.

Een audiointerface met een dedicated hardware volume control lost dat probleem ook op. Blijf je net zo compact.

Ik heb meteen maar een Tapco Blend 6 gekocht. :)

Origineel geplaatst door Lotuz
Bestaat er ook zoiets als een "verzwakker" die ik tussen geluidskaart en monitors kan plaatsen? 8~

Kennelijk bestaat zoiets inderdaad. :)

http://www.nhthifi.com/products/pvc.html

http://www.feedback.nl/?id=55&b=NHTPVC

Alleen heb je voor dat geld dus ook een aardig mengpaneeltje met iets meer functionaliteit.

Wat de P8A's betreft, het geluid vind ik plezierig. Niet te overdreven. Ik heb eerder Alesis M1 Active MkII monitors gehad en die vond ik wat aan de bassige kant met als resultaat dat ik de lage frequenties omlaag ging draaien en dit m'n sound niet ten goede kwam. En ik ervaar ook dat ik details (achtergrondgeluiden bijvoorbeeld) hoor op CD's waarvan ik het bestaan niet wist. Dat is op zich leuk om te horen, maar dat betekent ook dat ik zelf van dat soort details in m'n muziek kan stoppen. Vooralsnog is het een goede aankoop geweest.

Back