Tangerine Dream thread !

mijn 2e favoriete tangerine Dream Lp is Cyclone, de enige waarop wordt gezongen !
helemaal afgekraakt die plaat, onterecht.

Cyclone
Tangerine Dream Song Lyrics

When I talk to the trees
O'great trees who have learned to speak slowly
I know that they believe that they have an answer
Then I walk in the city where I cannot hear it

When I talk to the city
I have already learned three answers
before I call the question
And slowly, I wish myself among trees
but can not hear myself wishing

When I talk to the people
who are the trees that grow in the city
they reply with a fond kindness, slowly
but there is no answer
for experience to be made by mistake

Upon this key, time will slide,
Beyond the lock, you lose your mind.
And as our door becomes open,
A rush of sound is found inside
Creating Dreams that pass you by.

You may live through your life a long long time..
But you will never know from where it came,
Yet all you've seen is what you've wanted to,
You`re walking forward as you look behind,
Still watching those old memories fade and die...

This door is heavy, and is deeply stained,
With wasted tears, that try to fight in vain,
You may be sitting, feeling quite secure,
But listen carefully - and this key is yours -
For we can lead you far beyond that door...

there are dangers hidden, trust in that language
and it is precisely this conception that which must not be changed
the epitome of our language is patterns containment of thought and sound

I die to fight!!
I die to fight!!
I die to fight!!

Upon this key, time will slide,
Beyond each lock, you lose your mind.
And as our door becomes open,
A rush of sound is found inside -
Creating Dreams that pass you by..

Bent cold sidewalk, open the gate,
I may be late but I can no longer wait.
Stealing the crown that stood me up,
I'm laying the table with dusty plates.
Playing the god to fix your gaze,
I'm holding you firm on another day.

Attachments

• yemcultcd980828.jpg
    yemcultcd980828.jpg
    71,6 KB · Bekeken: 83
zit net naar de DREAM ENCORES te luisteren en hoor bij het eerste nummer meteen al meteen een complete sequencer patch uit de ROLAND MC303 !!!!!!!!! het nummer is uit 1997.
:dubbel: Edgar Froese, foei !

Dat verbaast me niets. In de eerste tien jaar van hun bestaan hebben ze goed werk gemaakt, maar in de jaren 80 ging het wat mij betreft mis. Ik vind de meeste zo niet alle Tangerine Dream-CDs van de laatste 20 jaar klinken als MIDI-demo's voor een wisselende groep synthesizers. Je hoort ook de ene preset na de ander. Het lijkt allemaal heel gemakzuchtig in elkaar gezet te zijn. Ik vind het bijna allemaal drie keer niks. Dan hoor ik veel liever een recente Klaus Schulze-CD, bij hem voel je dat hij het niet alleen voor het geld doet.

Hé, grappig! Ik heb in m'n CD-collectie nog 2 cd's van hun gevonden:

-Optical Race (uit 1988 ): citaat uit boekje:This album has been produced on the
atarilo2.jpg
ST using Steinberg/Jones Software

149323-resized200.JPG

-Melrose (uit 1990)

melrose.jpg

Best aardig!

Origineel geplaatst door Saskija
Dat verbaast me niets. In de eerste tien jaar van hun bestaan hebben ze goed werk gemaakt, maar in de jaren 80 ging het wat mij betreft mis. Ik vind de meeste zo niet alle Tangerine Dream-CDs van de laatste 20 jaar klinken als MIDI-demo's voor een wisselende groep synthesizers. Je hoort ook de ene preset na de ander. Het lijkt allemaal heel gemakzuchtig in elkaar gezet te zijn. Ik vind het bijna allemaal drie keer niks. Dan hoor ik veel liever een recente Klaus Schulze-CD, bij hem voel je dat hij het niet alleen voor het geld doet.

nou een preset patch vind ik nog wel kunnen, maar een complete sequencer-patch kopieren gaat me wel echt te ver.
hoewel op deze cd, met nummers van toegiften en andere overblijfseltjes wel een paar hele goede tracks staan.

Origineel geplaatst door Zoidsity
Hé, grappig! Ik heb in m'n CD-collectie nog 2 cd's van hun gevonden:

-Optical Race (uit 1988 ): citaat uit boekje:This album has been produced on the
atarilo2.jpg
ST using Steinberg/Jones Software

149323-resized200.JPG

-Melrose (uit 1990)

melrose.jpg

Best aardig!

deze 2 albums ken ik niet maar wat je zegt: "best aardig" heeft al aan dat t niet wereldplaten zijn. denk dat de laatst echt hele goeie plaat van TD Underwater Sunlight vindt uit 1987 of zo.
Heb hier nog wat nieuwer werk liggen en overal staat wel 1 of 2 juweeltjes op naast de gebruikelijke zooi

Persoonlijk vind ik Logos het beste album (zie het plaatje eerder in de thread) maar misschien komt dat doordat dat het eerste album was wat ik van TD hoorde. Trouwens, in vind over het algemeen hun live opnames het beste (mits je het over het oudere werk hebt). Poland is er ook zo een :halleluja

Een kameraad van me, Boele Gerkes a.k.a. Something Completely Different, laat zich heel sterk beïnvloeden door het werk van de vroege TD en Klaus Shulze. Check z'n muziek maar eens op de volgende site http://www.synthmusic.info/. Z'n muziek van eind jaren 90 tot nu maakt op mij nog steeds een enorme indruk (evenals z'n toffe persoonlijkheid :) ).

TD heeft bij mezelf minder losgemaakt, alhoewel ik Sorcerer en Rubycon knap vind. Logos (Dominion) en Tangram bevatten ook wel enkele knappe stukken.

:doei:

Ik vind de periode van TD t/m Haslinger erbij nog goed, daarna is het een heel stuk minder geworden, mede dankzij zoon Jerome Froese.

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
nou een preset patch vind ik nog wel kunnen...
daar zijn ze uiteraard ook voor... anders zou elke synth wel met lege user presets/patches komen...
of het ook moet kunnen met een bestaande sequence gebruikt ik ff in het midden... niet dat ik het erg creatief vind ofzo...

White Eagle en Hyperborea zijn erg mooi

Origineel geplaatst door RpW
Persoonlijk vind ik Logos het beste album (zie het plaatje eerder in de thread) maar misschien komt dat doordat dat het eerste album was wat ik van TD hoorde. Trouwens, in vind over het algemeen hun live opnames het beste (mits je het over het oudere werk hebt). Poland is er ook zo een :halleluja

ik heb nu 3 korte stukken van LOGOS gehoort op de verzamelaar DREAM SEQUENCE. top !!!!!!
ik weet wel dat voor de DREAM SEQUENCE plaat wat nummers zijn ge-remixt maar wat ik zo hoor van LOGOS is t een erg vette plaat !!!!!!!!:halleluja

ik heb nu 3 korte stukken van LOGOS gehoort op de verzamelaar DREAM SEQUENCE. top !!!!!!
ik weet wel dat voor de DREAM SEQUENCE plaat wat nummers zijn ge-remixt maar wat ik zo hoor van LOGOS is t een erg vette plaat !!!!!!!!:halleluja

ja, ik heb die verzamelaar ook op cd. Gekocht toen 'ie volgens mij net uit was, ik heb er toen 105 gulden voor betaald. :confused: En dan zeggen ze dat cd's tegenwoordig zo duur zijn, nou in 1986 wisten ze er ook wel raad mee ! Maar die stukken van Logos klinken net als op het origineel, ze zijn dus niet opnieuw gemixt.

Oh, en er staan trouwens 4 stukken op want Dominion komt ook van Logos. :okdan: En als je Logos goed vind moet je ook eens naar Poland luisteren, ook een te gekke plaat.

dan zal ik die plaat eens snel gaan kopen !!!!!!!!! nog iets bekent voor de equipment die ze op dat album gebruikte?
op DREAM SEQUENCE is bv op Phaedra een gitaarpartij toegevoegd, de meeste nummers zijn livht gemixt met hier en daar een arragement erbij. zo ook op de 5CD box "tangets" las ik en de 6CDbox "i-box" (heb ik zelf)
de Logos stukken op die laatste verzamelaar cd zijn compleet anders !

mijn 2e favoriete tangerine Dream Lp is Cyclone, de enige waarop wordt gezongen !
helemaal afgekraakt die plaat, onterecht.

Op "Tyger" en "Le Parc" staan ook een aantal nummers met zang. Vooral het nummer "Yellowstone Park" van "Le Parc" is erg lekker. Het titelstuk van dat album is trouwens voor een vage TV serie gemaakt die over een soort van Michel Knight op een cross motor ging: street hawk...

Patrick.

Origineel geplaatst door phochos
Ik vind de periode van TD t/m Haslinger erbij nog goed, daarna is het een heel stuk minder geworden, mede dankzij zoon Jerome Froese.

Jerome was er (in spirit) ALTIJD al bij :)

Als je nl goed naar de hoezen van de oude TD albums kijkt, zie je altijd wel een fotootje van Jerome erop staan (in de hoezen die ontworpen zijn door Edgar en z'n vrouw Monique tenminste).. Meestal zit 't ergens verstopt en zijn ze vrij klein (dus op de CD versies zul je ze nog minder makkelijker ontdekken) maar hij staat er wel bij ! :)

Maar ik ben ook een TD fan, van het vroege werk, tenminste... mijn 2e album dat ik ook kocht was Encore (live dubbelaar). Mijn favoriet nummer is 'Thru Metamorphic Rock" (van Force Majeure) ....

Origineel geplaatst door LeonMols
Jerome was er (in spirit) ALTIJD al bij :)

Als je nl goed naar de hoezen van de oude TD albums kijkt, zie je altijd wel een fotootje van Jerome erop staan (in de hoezen die ontworpen zijn door Edgar en z'n vrouw Monique tenminste).. Meestal zit 't ergens verstopt en zijn ze vrij klein (dus op de CD versies zul je ze nog minder makkelijker ontdekken) maar hij staat er wel bij ! :)

Maar ik ben ook een TD fan, van het vroege werk, tenminste... mijn 2e album dat ik ook kocht was Encore (live dubbelaar). Mijn favoriet nummer is 'Thru Metamorphic Rock" (van Force Majeure) ....

Ja, dat was mij al bekend. Maar het ging er hier dus om wat betreft de muziek en dan blijf ik dus de periode t/m 1989, toen Paul Haslinger vertrok (kan ook iets later geweest zijn) de beste vinden met als uitschieter natuurlijk de periode van Froese, Franke en Baumann.
Force Majeure blijft ook een dijk van een plaat, gemaakt door Froese en Franke, met als gast de drummer Klaus Krieger.

Phochos:D

Custom sequencer 1981

Attachments

• custom-1981.jpg
    custom-1981.jpg
    238,8 KB · Bekeken: 78
Back