De Super grote alles verslindende Kurzweil k2000 Thread

Ahh beter zo'n kurzweil thread :)

Ik ben nog opzoek naar leuke software editors voor de k2000 voor de pc en of atari st,, weet iemand iets??

De k2000 is idd best moeilijk ja, dat ding maakt me soms helemaal gek. Soms begin ik met een string, en na 5 minuten heb ik een zwaar gestoorde scifi effect. En het klinkt gewoon allemaal goed. Ik heb al 4 hele nummers alleen maar met de k2000 gemaakt. Ik ben nu al aan het sparen voor een k2600. Ben ik nog wel effe mee bezig helaas

Sounddiver is een beste editor met goed overzicht (ik weet niet of deze
nog in PC formaat leverbaar is sinds Emagic overgegaan is naar Apple).
Zoek verder eens op de software sectie van launchpad.
Ook Marc Halbruegge heeft een paar leuke utilities geschreven.

Google er maar op los,
ISPdeRuiter

Nou ik heb behoorlijke wat gegoogled maar nothing came up. Zijn er geen editors voor de atari st trouwens?

laat eens wat horen dan boba ...

ben wel benieuwd !

..het schijnt dat Yello en J M Jarre de K2000 veel gebruiken...

Kan iemand zeggen waarom ze nou eigenlijk zo goed zijn dan??

Re: Re: Contemplatio Emulationis

Re: Re: Contemplatio Emulationis

Origineel geplaatst door rob'n
De Darkside kende ik al van de K2500 demo van Kurzweil, maar WOW, ik wist niet dat het ook uit mijn apparaat kon komen. Ik ben weer gelukkig! Met dit programma kan ik de volgende uren wel doorkomen.

Daniel Fisher is de king. Jammer dat-ie weg is bij Sweetwater en ogenschijnlijk niets meer aan Kurzweil programming doet. Hij zit nog wel in de coverband Pink Voyd. En hier vind je nog een 'Shine on' sound van hem voor Kurzweil.

Re: Mi: Fa: Contemplatio Emulationis

Re: Mi: Fa: Contemplatio Emulationis

Origineel geplaatst door DLN
Daniel Fisher is de king.

Maar Paul zelf kan er ook wat van......ik heb nog dagelijks plezier
van zijn mooie KFM-programma's (nu ook voor de PC2).
Voor die prijs mag een Kurzweil gebruiker zich de kans niet laten ontlopen.

Let's make sounds better!
ISPdeRuiter

P.S. Daniel Fisher geeft nu les in synthesizerkunde aan de Berklee College
in Boston. Kunnen we met de synthclub wel eens langs gaan. Toch?!?

Oh shit, ik kom er net achter dat die drumkits eccht superbruikbaar zijn, ik heb nu al een derde track helemaal alleen met de k2000 gemaakt, wordt tijd dat ik wat kan uploaden, lukt nu ff niet.

Wat ik me afvraag, is er iemand die die contemporary en classical rom heeft? Ik ben benieuwd hoe ze zijn. Ik heb namelijk nog een sample optie hier liggen mischien dat iemand hem wil ruilen.

Jumpers

Jumpers

Origineel geplaatst door the red eye
Op de harddrive is geen terminator switch te vinden. Dus HELP! [/B]

Wat zeg je me nou ? geen switch maar :
Op elke SCSI HD zitten jumpers die de terminator aangeven. Kijk goed en je zal vinden.
In de meeste gevallen staat het letterlijk op de harddisk gedrukt hoe die jumpers moeten staan om de
terminator te activeren.
Dit staat ook trouwens letterlijk in de tekst van de URL die je opgeeft :

"usually the harddisks have connectors for the termination resistors"

Zo niet, sluit dan gewoon een hardware terminator aan op je externe scsi aansluiting.

Ik heb het al gevonden... Effe de manual van de harddisk gedownload, waarin staat dat ie standaard geterminate is. Hardwarematig zeg maar. Probleem opgelost.

Thanx!!

Wat een ding zeg, die synth. Daar ga ik heel wat uurtjes in steken voel ik al aan8~

Bij de K2000 kun je de hard disk beter extern gebruiken, in zo'n
kek beige doosje dan in de Kurz zelf. De K2000 heeft helaas niet zo'n
ruim bemeten power supply als de K2500/2600.
Gaat-ie echt langer mee.

Groetens,
ISPdeRuiter

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

En er nog steeds vragen zijn over de K2000 gaat deze weer een
stukje naar boven....:peukie:

jah heb deze thread nu gelezen, maar hoor nog steeds geen toffe mp3's van waar iedereen dan zo met lof over zit te lullen. ;)

Origineel geplaatst door Digimod
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

peukie:

schop:)

absynth in een doosie

Attachments

• k2000.mp3
    708,2 KB · Bekeken: 82
Ik vind Kurzweil toch echt 1 van de beste dingen die ik heb. Geen K2000 maar een rack van de K2500. Het programmeren vind ik niet zo moeilijk, wel het vinden van een stille interne SCSI. Ik had er 1, maar verkocht omdat ie zoveel herrie maakte.

De drummels zijn inderdaad zeer bruikbaar. De filters beter dan welke VA dan ook. Alhoewel de Nord modular ...

Origineel geplaatst door René
Ik vind Kurzweil toch echt 1 van de beste dingen die ik heb. Geen K2000 maar een rack van de K2500. Het programmeren vind ik niet zo moeilijk, wel het vinden van een stille interne SCSI. Ik had er 1, maar verkocht omdat ie zoveel herrie maakte.

De drummels zijn inderdaad zeer bruikbaar. De filters beter dan welke VA dan ook. Alhoewel de Nord modular ...

Ik gebruik alles extern en plaats het buiten de studio in een kast.

Wat betreft de Kurzweil hier nog wat leuke links voor de liefhebbers.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=32377&highlight=kurzweil+k250

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=13223&highlight=black+beauty

:okdan:

yoo

heb net de k2500rs gekocht met alle uitbreidingen op de sample optie na.
deze grafkist klinkt beter dan alle absynths en massive's bij elkaar hoor.

Back