Phochos thread !!!!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door phochos
Ik vind met hardware apparaten prettiger werken. Heb geprobeerd om met de softwareprogramma's wat te doen maar vind het persoonlijk teveel moeite om er dingen uit te krijgen (veel mensen zullen nu wel reageren dat ik te weinig tijd eraan besteed), maar hardware synthesizer werken gemakkelijker in mijn geval, meteen resultaat.

Iedereen heeft z'n eigen manier van werken, die hem/haar het beste bevalt.
Daar kun je zo achter zijn hoor !
Het is natuurlijk ook iets puur persoonlijks ! Voor mij werkt hardware ook het makkelijkst, dat dacht ik al kort nadat ik het begon te proberen, en na "gedegen onderzoek" bleek dat dat idd het geval was.

als hardware je beter bevalt kan je beter voor de RM1x sequencer gaan, dan kan je al je synths met een hardware sequencer aansturen en je nummers op discette bewaren om later live te gaan. je kan dan ook je nummers van de RM1x uitwisselen met Cubase gebruikers.

:eureka:

...Ik heb nog wel een hardware Atarietje voor je Phochos, met cubase 3.0 plus hardware dongle...

8D

Mijne nieuwe Creative Prodikeys DM

Mijne nieuwe Creative Prodikeys DM

Hierbij een foto van mijn nieuwe Creative Prodikeys DM keyboard aangesloten aan mijn computer.:D

Phochos:doei:

Re: Mijne nieuwe Creative Prodikeys DM

Re: Mijne nieuwe Creative Prodikeys DM

Hierbij een foto van mijn nieuwe Creative Prodikeys DM keyboard aangesloten aan mijn computer.:D

Phochos:doei:

Nu moet je wel met softsynth's gaan werken ;)

hee wat een zooitje daar haha ! t valt me nog steeds op dat de ION niet met midi is aangesloten trouwens

Origineel geplaatst door astronaut
Oh spannend Phochos bijna 9000 bezoekers.

Op naar de top!!!!!

:mega:

zoooooooooooooo nu heft ie meer dan 10000 bezoekers !!!!!!!!!!!!!8)

Origineel geplaatst door 6 trak
Phooch... ruim je kamer eens op joh! :frons:

Doe ik geregeld, maar na een paar weken is het weer een zooitje, ben nu een maal niet zo netjes, wel op mijn apparaten maar niet op mijn kamer -LOL-:D

Re: Re: Mijne nieuwe Creative Prodikeys DM

Re: Re: Mijne nieuwe Creative Prodikeys DM

Nu moet je wel met softsynth's gaan werken ;)

Ik ga werken met de software die bij de Creative is geleverd. En daarnaast ga ik hem gebruiken om de muziek op notenschrift te kunnen zetten.:W

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
zoooooooooooooo nu heft ie meer dan 10000 bezoekers !!!!!!!!!!!!!8)

Space-Robot het wordt eigenlijk eens hoog tijd voor een interview met de masterblaster!!

zeker nadat Adje V ons door de neus is geboord ;)

Aantal oude cd's terug

Aantal oude cd's terug

Ik heb via een persoon van het blad KLEM een heleboel cdr's van mijzelf teruggekregen waaronder nummers van een aantal jaren terug. Ik zal ze terugzetten op harde schijf zodat ik toch een cdr ala The Lost Tapes kan samenstellen.

Phochos:D

De Ion synthesizer is verkocht, omdat ik geld nodig heb!!!

Wat ik uiteindelijk overhoud is:

Yamaha CS1X, Korg EA1 MKII, Yamaha PSS580, Boss DR3.

Dat was het. Ook de software synths en de bijgekochte computer zijn al verkocht. De Creative Prodikeys is ook reeds naar een nieuw baasje vertrokken.

Dat was het. Ook de software synths en de bijgekochte computer zijn al verkocht. De Creative Prodikeys is ook reeds naar een nieuw baasje vertrokken.

sjonge je beste synth verkocht :confused: wat nu????????????

Space-Robot het wordt eigenlijk eens hoog tijd voor een interview met de masterblaster!!

zeker nadat Adje V ons door de neus is geboord ;)

nu zeker! WAH studio in crisis :confused: misschien wat extra promotie helpt, op naar de 20000 :dj:

Ben ik nu de enige die met stomme verbazing dit soort berichten leest? Phochos, of Jos, dit begint mij echt heel sterk te lijken op een chronisch probleem? Een soort dwangmatige neiging om constant gear te kopen en als het geld op is het weer te verkopen. Klopt dit een beetje, of zit ik er helemaal naast??

Ik krijg ook het idee dat je meer bezig bent met gear testen/kopen/verkopen dan met muziek maken.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar welk apparaat het het langst uitgehouden heeft in de WAH studio. En hoe lang...

hihi, hier nog 1 die het niet meer snapt (hoef ik natuurlijk ook niet, maar ben gewoon nieuwsgierig)

Sommige dingen krijg je volgens mij 's morgens binnen en 's middags breng je ze alweer naar het postkantoor??? ;)
Dure hobby op deze manier
:confused:

Origineel geplaatst door Nolet
Ben ik nu de enige die met stomme verbazing dit soort berichten leest? Phochos, of Jos, dit begint mij echt heel sterk te lijken op een chronisch probleem? Een soort dwangmatige neiging om constant gear te kopen en als het geld op is het weer te verkopen. Klopt dit een beetje, of zit ik er helemaal naast??

Nolet,

Je zit er een klein beetje naast. Ik heb een maand geleden de Ion gekocht met een lening. Nu blijkt deze lening iets duurder te zijn geworden qua rentebetaling dan gedacht (en omdat ik ook een nieuwe brommobiel nodig heb vanwege gebreken aan mijn huidige), dus heb ik de duurste die ik momenteel had de deur uit moeten doen. Daarnaast gebruikte ik eigenlijk alleen maar de CS1X en de PSS580, zodat de Ion eigenlijk doelloos stond te wezen (begrijp me niet verkeerd, zal een hele goede synth zijn - in eerste instantie was die dat ook) en pastte niet echt in mijn set-up.

Daarom heb ik hem dus verkocht en ben ik ook andere dingen aan het verkopen zodat ik weer een beetje op de rails sta. Omdat ik met het overgeblevene ook gewoon mijn muziek kan maken, heb ik eigenlijk niet meer nodig dan wat ik nu heb.

In het verleden was het beeld wat je schetst inderdaad aanwezig, dingen kopen en bij gebrek aan geld weer verkopen om vervolgens weer dingen aan te schaffen (een soort perpetue mobilee), maar dit heeft mij zodanig veel geld gekost en in de problemen gebracht, dat ik er eindelijk eens een punt achter moet zetten en gewoon met een paar dingen tevreden moet zijn. Ik heb ook nog de Moog Modular V als softsynth liggen, daar ga ik ook mee aan de slag.

Phochos:D :stupid

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back