Phochos thread !!!!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Tot nu toe zijn zes nummers van A Tale Of Two Cities opgenomen en gemastered op minidisc. Dus staat de helft al op digitale drager.
Mijn nieuwe computer is ook binnen, een Compaq 1.4 Ghz met 40 GB harde schijf erin. Op deze computer komt het programma Cubase XL te staan en enkele softsynthesizers. Ook worden mijn apparaten gekoppeld aan de computer.

De verwachting is dat de cdr A Tale Of Two Cities halverwege april uit zal komen.

Phochos:D

Vandaag zijn er nog drie nummers opgenomen van het album A Tale Of Two Cities. Er volgt nu nog één nummer (maakt het totaal tien nummers, en geen twaalf zoals eerder aangekondigd).
Als alles meezit is de cdr A Tale Of...... over een week officieel klaar en komt dan in de lijst met verkrijgbare cdr's (een paar weken eerder dan verwacht).

Hierna ga ik werken aan de cdr P.S.S. waarop alleen de Yamaha PSS580 Music Station wordt gebruikt en ga ik beginnen aan het componeren voor de volgende Phochos cdr, getiteld Titan.

Terugkomend op gisteren, er komen toch twaalf nummers op A Tale Of Two Cities. Ik was in eerste instantie de composities 11 en 12 kwijt, maar heb ze gelukkig teruggevonden. Nummer 10 is in de vroege ochtend opgenomen. Vandaag worden de nummers 11 en 12 opgenomen, en de komende dagen worden de nummers mastered op de digitale recorder zodat ze naar de harde schijf van mijn computer kunnen worden geschreven.
Vanaf volgende week staat deze schijf dan te koop in de Orion Records lijst.

Origineel geplaatst door phochos
Tot nu toe zijn zes nummers van A Tale Of Two Cities opgenomen en gemastered op minidisc. Dus staat de helft al op digitale drager.
Mijn nieuwe computer is ook binnen, een Compaq 1.4 Ghz met 40 GB harde schijf erin. Op deze computer komt het programma Cubase XL te staan en enkele softsynthesizers. Ook worden mijn apparaten gekoppeld aan de computer.

De verwachting is dat de cdr A Tale Of Two Cities halverwege april uit zal komen.

waarom zet je ze op minidisk als je een hard-disk recorder hebt met ingebouwde cd-brander?

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
waarom zet je ze op minidisk als je een hard-disk recorder hebt met ingebouwde cd-brander?

Omdat cd's branden via computer een stuk sneller is.:D

Omdat cd's branden via computer een stuk sneller is.:D

ok, maar merk je niks van het kwaliteitsverschil als je t eerst op minidisk zet?
dan nog een keer naar MP3 compressie dus voor opslag op de pc heb ik eerder gelezen.
zijn alle cd's zo opgenomen?

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
ok, maar merk je niks van het kwaliteitsverschil als je t eerst op minidisk zet?
dan nog een keer naar MP3 compressie dus voor opslag op de pc heb ik eerder gelezen.
zijn alle cd's zo opgenomen?

Nee, in feite niet omdat een minidisc ook digitaal is, dus echt veel kwaliteit verlies je niet. En bij de compressie naar MP3 neem ik de hoogste bitrate, dus de beste kwaliteit. En ja, zo zijn al mijn nummers verwerkt.

Phochos:halleluja

P.S. De verkoop van de spullen gaan niet door, ik behoud ze dus gewoon zelf.:D

De cdr A Tale Of Two Cities is klaar en zal vanaf volgende week verkrijgbaar zijn via Orion Records.:dj:

Niet om het een of ander hoor Phochos, maar besef je wel hoeveel data je weggooit als je eerst minidisk gebruikt en dan later omzet naar wav en dan mp3?

Minidisk heeft namelijk datacompressie, en niet zo een beetje ook. Ik vind het hoorbaar. Ik vergelijk het een beetje met 128kBps datacompressie van mp3.. Dat is namelijk ook hoorbaar..

just for your information.. :D

Arv

Origineel geplaatst door Arv
Niet om het een of ander hoor Phochos, maar besef je wel hoeveel data je weggooit als je eerst minidisk gebruikt en dan later omzet naar wav en dan mp3?

Minidisk heeft namelijk datacompressie, en niet zo een beetje ook. Ik vind het hoorbaar. Ik vergelijk het een beetje met 128kBps datacompressie van mp3.. Dat is namelijk ook hoorbaar..

just for your information.. :D

Arv

Het werkt wat mij betreft gewoon het beste voor mij op deze manier, een vertrouwde manier die ik al sinds 1995 op die manier doe en ik heb er eigenlijk nog nooit iemand over horen klagen.

Phochos

Arv heeft helemaal gelijk. Van MD naar WAV naar MP3 is vrij ernstig voor je geluid. Geloof maar niet in de mythe: Het is allemaal digitaal dus het maakt niet uit. Het maakt heeel veeel uit.

Het werkt wat mij betreft gewoon het beste voor mij op deze manier, een vertrouwde manier die ik al sinds 1995 op die manier doe en ik heb er eigenlijk nog nooit iemand over horen klagen.

Phochos

Ik heb wel 's naar jouw MP3's geluisterd en ik vond het toch aardig brak liggen. De apparatuur die jij hebt kan veel betere resultaten geven!! Echt waar! Ik heb het nu puur over geluidskwaliteit, niet muzikale smaak.

Misschien moet je eens op 1/4" tape opnemen phochos, en daar je MP3tjes van maken...dat klinkt vast superdik! Die tape sound voegt echt enorm veel warmte toe aan produkties die digitaal (of met moderne synths) zijn opgenomen; scherp hoog en mid wordt gefrequencie gecompressed en er komt een prachtige laag bass bij.

Ik wist trouwens niet eens meer dat dat bestond Minidisc.

Dat was toch net zoiets als DCC? :D

Reserveer maar alvast een kopie van die Tale of two cities!

:koffie:

Origineel geplaatst door Nolet
Ik heb wel 's naar jouw MP3's geluisterd en ik vond het toch aardig brak liggen. De apparatuur die jij hebt kan veel betere resultaten geven!! Echt waar! Ik heb het nu puur over geluidskwaliteit, niet muzikale smaak.

Het zal best, ik vind het alleen heel erg vreemd dat nu er eentje is begonnen met het feit dat ik teveel geluid zo verliezen er ineens een reeks mensen het opmerken dat het inderdaad zo is. En voor die tijd hoorde ik vrijwel nooit iets.
Nolet, niet persoonlijk aantrekken dit hoor, maar het valt gewoon een beetje op.

Foto van de hoes van A Tale Of Two Ciities. Je kunt zien dat ik zeer blij ben dat ik ermee klaar ben -LOL-

Foto van de hoes van A Tale Of Two Ciities. Je kunt zien dat ik zeer blij ben dat ik ermee klaar ben -LOL-

hahaha alvast gefeliciteerd met alweer een nieuw album ! kan je weer mooi toevoegen aan je al imposante ouvre !!!!!!!!!!

Het zal best, ik vind het alleen heel erg vreemd dat nu er eentje is begonnen met het feit dat ik teveel geluid zo verliezen er ineens een reeks mensen het opmerken dat het inderdaad zo is. En voor die tijd hoorde ik vrijwel nooit iets.
Nolet, niet persoonlijk aantrekken dit hoor, maar het valt gewoon een beetje op.

nou dit omdat t waarschijnlijk nog beter kan kwa kwaliteit moet je dat gewoon doen toch ??? !!!!!!!!!!
maar goed als je zometeen met Cubase verder gaat maakt t allemaal niks meer uit !:dj:

Phochos vertel!!

Phochos vertel!!

Hoi Phochos,

Vertel ons eens over je nieuwe ion(en) schieter!!

Attachments

• ion.jpg
    ion.jpg
    6,2 KB · Bekeken: 89
Okee,

Ik heb dus de Roland EXR5 en de Yamaha PSS580 de studio uit gedaan (nadat ik ze gewoon wel gebruikt heb op mijn laatste project wat nu klaar is, A Tale Of Two Cities). Daarvoor in de plaats, met een kleine bijbetaling heb ik de Alesis Ion synthesizer gekocht, een fantastisch apparaat. Wat een vette sound komt uit dit apparaat. Het is de kleine broer van de Alesis Andromeda. Hij heeft 8 voices en per voice 3 oscillatoren aan boord, een 40 bands vocoder, 3 envelop generators, en verschillende effectprocessor. Hij heeft vier octaven en drie wheels, een voor de pitch en twee voor zowel modulation als andere aanstuurbare effecten.
Verder zit hij boordevol geluiden en alles is allemaal programmeerbaar.

Later mee.

Hier is een plaatje van de Alesis Ion

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back