Je Sound Dikker Vetter Aggresiever maken ?

Re: Re: Je Sound Dikker Vetter Aggresiever maken ?

Re: Re: Je Sound Dikker Vetter Aggresiever maken ?

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Compressors zIjn inderdaad belangrijk, maar lang niet altijd even makkelijk in het gebruik. Het is een kwestie van tweaken, mixen, tweaken, mixen, tweaken... en dan als je denkt dat je klaar bent, nog eens tweaken, mixen en tweaken. En om het af te ronden nog eens lekker tweaken en mixen.

Tja, kunst is 1% inspiratie en 99% transpiratie.

Veel douchen dus.... Ik vond eerst 1 keer in de 3 maanden wel flax, maar dus dat moet ik ook nog eens opgeven voor een goeie mix verdomme, wat een opofferingen....

Origineel geplaatst door BananaWorld
Wat voor de een werkt, werkt niet voor de ander. Het blijft toch gewoon een kwestie van smaak van wat je het best vind klinken en wat je het makkelijkst vindt werken.
Het gaat er iig om dat er hier in deze thread genoeg ideeen staan om je op weg te helpen. Het heeft mij in ieder geval wel wat ideeen gegeven.

Ik ook man, daar niet van ook, ik zei ook ga ze allemaal bij langs alle lijstjes ff checken. Wat een geil informatief forum is dit toch :), zou niet weten waar ik al deze kennis anders vandaan had moeten toveren.

Ik mis eigenlijk iets heel simpels maar erg effectief....?!?!!?

layers in verschillende vormen,

men neme 1 geluid. zegge een ZAAGtand:

layer 1 zaagtand. +
layer 2 zaagtand een pietsje naar beneden getuned.
layer 3 zaagtand een pietsje naar boven getuned.
layer 4 zaagtand een octaaf hoger.
deze pan je verschillende

*en dan een beetje verschillende lfo erover.

*en tataaaaaaaa, een heel spectrum aan geluid:)

*en dan een effectje, in het voorbeeld een delay.

zie voorbeeld. Layer voorbeeld

zo wordt de sound toch steeds vetter?!?!:)

Als je dit niet bedoelt zeg het me dan ff:)

groetjes Unic

Origineel geplaatst door Unic
Ik mis eigenlijk iets heel simpels maar erg effectief....?!?!!?

layers in verschillende vormen,

men neme 1 geluid. zegge een ZAAGtand:

layer 1 zaagtand. +
layer 2 zaagtand een pietsje naar beneden getuned.
layer 3 zaagtand een pietsje naar boven getuned.
layer 4 zaagtand een octaaf hoger.
deze pan je verschillende

*en dan een beetje verschillende lfo erover.

*en tataaaaaaaa, een heel spectrum aan geluid:)

*en dan een effectje, in het voorbeeld een delay.

zie voorbeeld. Layer voorbeeld

zo wordt de sound toch steeds vetter?!?!:)

Als je dit niet bedoelt zeg het me dan ff:)

groetjes Unic

Haha jullie zijn verliefd op mij of niet ? jullie hebben wel ongeloofelijk veel voor mijn humble persoontje over! echt top vindt ik dit, dat jullie daar zoveel moeite voor nemen! kan ik echt waarderen! en ja unic dit is wat ik bedoel ja, al vindt ik de delay op de laatste serie niet lekker klinken maar dat ff naast de weg. Hoe krijg ik een zaagrand in een sampletje dan? Ik weet hoe ik het vanuit softsynths moet doen maar, stel dat ik een heel leuk hornstabje heb die ik wil aandikken hoe dan verder ?

Grtz Mike!

Nogmaals thanks voor de uitgebreidde uitleg!

Ik heb de big suck @ 800 Hz uitgebropeerd met een vocal over een hele track.
Klinkt verbasinwekkend goed. 8)

Een pluspunt hierbij.
Je hoeft de volume van een vocal niet te veranderen / verhogen,
om het verstaanbaar te houden boven alle instrumenten.

compressor??

hoe kom je erbij? :)
gewoon equalizen / cutoff bij 800Hz.

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
okay ill rephrase, wat gebruik je om te eq'en? die standaard fxjes in fruity zijn zo limited voor mijn gevoel..

Eh?! :confused: Ben jij nu echt een domkop?! :stupid

Re: Je Sound Dikker Vetter Aggresiever maken ?

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
Wat te doen, als je 1 synth hebt die je erg wil laten over heersen, die je heel dik in de mix wil hebben, maar waar nog niet echt punch in zit, en dan bedoel ik niet overheersen van he gooi die gain of volume knop maar open op je synth, maar dat ie heel dik en vet in de mix komt te liggen.

Beter kan ik het niet verwoorden helaas :), gem heeft me al een aantal dingen uitgelegd, maar ik doel toch ook op dit. Het kan natuurlijk ook aan je sound liggen die je uit de softsynth perst, maar hoe kan je die sound aandikken dan? Met compressors? Zoja welke zijn geschikt voor dit staaltje werk?

Keb zoals altijd hoop op nuttige info

Grtz Mike!

Tip: Koop een hardware synth!;)

De opmerkingen over een uitgebalanceerde mix hebben mijn voorkeur. Als je de synth moet opleuken met allerlei effecten dan heb je óf de verkeerde sound te pakken, óf je synth deugt niet. Het kan ook zijn dat je hele mix al volzit met allerlei vette sounds, zodat die vette synth domweg niet meer opvalt. Zorg dus voor contrast op het moment dat je vette synth er in moet komen. Al dat ge-detune hoeft je synth ook niet dikker te maken, alleen maar onduidelijk en modderig. Goed voorbeeld is altijd "Davy's on the road again" van Manfred Mann.. Op het moment dat de MiniMoog solo er in komt wordt er in de begeleiding bewust gas terug genomen. Die sound is trouwens gewoon twee pulse waves, strak gestemd. Klinkt echt geweldig, gaat bijna "rondzingen" (door de zeer lichte detune worden op een moment bepaalde harmonischen gecanceld, waardoor je een oktaaf gaat horen) en is zeer vet zonder patapata. Wil je nou echt per sé effecten gebruiken en je zoekt meer "punch", probeer dan 'ns een limiter. Compressors killen alleen je dynamiek maar. Ach, t'is alleen maar mijn opvatting.. ;)

Origineel geplaatst door ritzi lee
Ik heb de big suck @ 800 Hz uitgebropeerd met een vocal over een hele track.
Klinkt verbasinwekkend goed. 8)

Een pluspunt hierbij.
Je hoeft de volume van een vocal niet te veranderen / verhogen,
om het verstaanbaar te houden boven alle instrumenten.

Wat gebruik jij voor een gear, vind je releases die ik vaak mix, behoorlijk zwaar en dik klinken. :P :dj:

Origineel geplaatst door Patat Met
Dit word m'n nieuwe moto. (als het mag)
Whatever blows back your hair...;)

Origineel geplaatst door Hans de Vries
Whatever blows back your hair...;)

ben jij dat op je avatar?

als dat zo is neem ik niks van je aan :D

Ik had bijna gezegd: "Ik praat niet tegen machines...", maar OK dan. Nee, dat ben ik niet. Da's Peter Gabriel.

Origineel geplaatst door locomilo
Deze doet et bij mij niet. Klopt dat?

Dat klopt. Is al een jaartje terug ofzo!? :)

Kan eventueel nog wel ff zoeken op me hardeschijf. Maar denk niet dat ik hem nog heb... Als je echt heel erg benieuwd ben wil ik wel een nieuw voorbeeld maken.

Zoals hierboven ook al vaak gezegd is: EQ doet wonderen. Soms hoef je maar een klein btje te tweaken. De kunst is om ieder geluid zijn eigen plek in het spectrum te geven.

Verder kun je bijv ipv distortion op t hele geluid ook een saturation/distortion alleen in t filter opendraaien (mits aanwezig op de synth), of de ringmodulation opengooien. Ook unison kan flink helpen.

Back