Goede geluidskaart voor rond de 150,-

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Ik heb even een soudcard vraagje:

Ik heb een SB 128 pci.. een vrij simpel ding... Qua geluidkwaliteit is hij wel okee..alleen:

*line-in doet het niet, er komt wel geluid binnen (hoor dat over de output) maar mn software 'ziet'het niet. Ik kan dus niks opnemen.

*latency is vrij hoog denk ik.. mn softsynths bespeel ik niet echt real time (input: 251.315 ms/output: 46.440 ms)

*ik wil graag 2 in/2 out midi interface.

Ik werk graag met Cubase SX en denk daarvoor een ASIO compatible geluidskaart nodig te hebben.

Creative SB kaarten zijn bagger lees ik vaak op dit forum, welk merk bied een beetje goede kaart?

Wat zou een goede kaart zijn die niet al t eveel geld kost? Rond de 150,-

Grtz/F5

Tweedehands M-audio audiophile?
Terratec 2496 zou evt ook nog kunnen.

Maar nieuwe beginnen zo bij 250€. En die soundblasters enzo is leuk maar niet om je muziek fatsoenlijk mee af te kunnen mixen.

Re: Goede geluidskaart voor rond de 150,-

Origineel geplaatst door Furious5

*line-in doet het niet, er komt wel geluid binnen (hoor dat over de output) maar mn software 'ziet'het niet. Ik kan dus niks opnemen.

*ik wil graag 2 in/2 out midi interface.

Het eerste "probleem" lijkt me geen defect, maar een foute instelling in je software. Probeer in je geluidsbewerkings-prog eens in een of ander configuratiescherm je SB als ingang te selecteren.

Ik ken maar 1 kaart met een 2 in/2 out midi interface (heb ik nl zelf): de terratec EWS64XL, maar ik weet heel errug zeker dat jij niet gelukkig gaat worden met die kaart ! (vanwege: ISA-slot nodig, plug & pray, enz.)

Afgezien van aanbiedingen, gaat 150 euro voor een "fatsoenlijke" kaart moeilijk worden, ben ik bang.
De nieuwere terratecs schijnen goed te zijn, en zijn ook wel te vinden voor die prijs.
(ik heb ook nog een EWS88MT, ietsje duurder, maar werkt fijn)

Ik heb de Terratec EWX 24/96, uitstekende kaart, alleen helaas geen mic ingang. En die schijnen tegenwoordig rond de 150 euro te zitten (nieuw).

Maya 44 + midi interface!!

Ik heb zelf de maya en ik vind het een erg goede kaart voor die prijs (99 euri) en als je daar een midi interface bij koopt dan zit je goed ( er is naar mijn weten ook een midi extension voor de maya 44 met 2X2 midi in/out)

Bedankt voor jullie reacties...

op dit moment lijkt me die Audiotrack Maya 44 een goede keuze.. Geld voor echt high-end spul heb ik niet, hij moet gewoon goed geluid geven en lage latency hebben. Ik ga nog wel even verder research doen om zeker te weten dat het een goede kaart is. Door jullie tips heb ik wel alvast een startpunt....

Ik zie dat je PCI en USB versies hebt van geluidskaarten.. het liefste heb ik een kaart die zo lang mogelijk mee kan en dus mee kan verhuizen naar een toekomstige PC. PCI is toch de opvolger van ISA? Zit het er dan niet dik in dat -zeg- over 1 jaar PCI weer word vervangen door een nieuwe standaard? Zou USB niet meer toekomst hebben?

Voor die midi aansluitingen zal ik idd het beste een Midiman 2x2 midi interface kunnen kopen denk ik....

Origineel geplaatst door Furious5
Ik zie dat je PCI en USB versies hebt van geluidskaarten.. het liefste heb ik een kaart die zo lang mogelijk mee kan en dus mee kan verhuizen naar een toekomstige PC. PCI is toch de opvolger van ISA? Zit het er dan niet dik in dat -zeg- over 1 jaar PCI weer word vervangen door een nieuwe standaard? Zou USB niet meer toekomst hebben?

PCI is idd de opvolger van ISA.
Wat de toekomst gaat brengen, kan niemand voorspellen. Wat iig zeker is, is dat er binnen afzienbare tijd een vervanger komt voor pci, nl PCI X(press). Dit schijnt niet backwards compatible te zijn met het "normale" PCI, je zou in de toekomst bij een nieuw systeem dus idd niks meer kunnen hebben aan een PCI-kaart.

USB 1.1 is het niet echt voor audio. Bij meerspoors-gebruik krijg je last van getik en te hoge latency (geen eigen ervaring, maar genoeg gevloek over gezien op dit forum). Er zullen vast wel al USB 2.0-kaarten zijn, die d.m.v. de grotere bandbreedte van USB 2.0 waarschijnlijk niet de nadelen hebben van USB 1.1-kaarten.

Mocht je toch een externe geluidskaart willen, kun je mss beter gaan shoppen voor een firewire-kaart. Firewire heeft geen enkele moeite met meerdere audio-sporen.

[persoonlijke-smaak-modus]: Als je tevreden bent met je huidige computer en deze "snel" genoeg is voor de dingen die je wilt doen, koop gewoon een fijne PCI-kaart. Scheelt je een hoop centen, waarvoor je weer allemaal mooie synthjes kan kopen 8)

suk6

Tuurlijk komt er een opvolger van PCI, maar ISA heeft nog een gigantisch lange tijd in pc's gezeten nadat PCI kwam en dat zal nu ook wel weer het geval worden. Dus met een PCI kaart doe je geen miskoop! Een midiman 2X2 lijkt me een goede midi interface keuze! Ik hoor veel positieve verhalen over de midimannetjes!

M-Audio Audiophile! PERIOD!
Die kaart kostte een paar jaar geleden nog zo'n 300 euro en is nu gezakt tot een niveau net onder de 200 Euro.
Deze bevat tevens een professionele midi-interface waardoor je die 2x2 ook niet meer extra hoeft te kopen.
De aansluitingen zijn vergulde RCA's (tulp) i.p.v. minijack en uiteraard Asio 2 voor ultra lage latency.
Ik zou dus nog maar ff doorsparen en de Audiophile nemen i.p.v. de Maya + 2x2

Origineel geplaatst door Lacrosse
M-Audio Audiophile! PERIOD!
Die kaart kostte een paar jaar geleden nog zo'n 300 euro en is nu gezakt tot een niveau net onder de 200 Euro.
Deze bevat tevens een professionele midi-interface waardoor je die 2x2 ook niet meer extra hoeft te kopen.
De aansluitingen zijn vergulde RCA's (tulp) i.p.v. minijack en uiteraard Asio 2 voor ultra lage latency.
Ik zou dus nog maar ff doorsparen en de Audiophile nemen i.p.v. de Maya + 2x2

De maya heeft jack pluggen geen lose tulp plugjes :P

Bij musik-produktiv is de M-Audio Audiophile 2496 159 euro. Daar komen dan 8 euro verzendkosten bij en heb je dus voor 167 euro die Audiophile in huis. Da's 17 euro boven je budget en men hier op het forum is erg te spreken over die kaart.
Als ik geld heb ga ik 'm zelf ook bestellen :)

ik snap hier niks meer van
- is die m audio kaart een interne of externe soundcard?

ik zoek namelijk een externe soundcard voor USB voor mijn laptop.

is USB soundcard slecht voor je latency?

Ik snap hier ook een paar andere dingen niet kan iemand mij antwoord geven op het volgende aub?

newbee question 1:

wat is asio en wat is het verschil tussen asio en gewone soundcard en waarom is het beter?
2:
whot the f** is PCI? waar is het goed voor?
3:
Ik heb een usb 2.0 "cardrige" in de pcmcia (ofzo) socket in mijn laptop - er zijn dus al soundcards voor usb 2.0?
4:
Wat zijn de betere merken op t gebied van soundcards?
Ik zoek dus een goed klinkende - (vooral) latency lage soundcard voor mijn laptop - die M audio is dus aan te raden?

anyway - als iemand deze vragen zou kunnen beantwoorden zou ik dankbaar zijn - kan ik ook eens weg van de hardware :)

thanx!

is dit em?

Attachments

• audiophile.jpg
    audiophile.jpg
    22,5 KB · Bekeken: 166
Ik heb inmiddels een Midiman midisport 2x2 met vrolijk knipperende led's naast me zitten.... Ik ben hier iig al erg tevreden mee... Nu kan ik tenminste midi data van mn Roland keyboard en midi data van mn rm1x draaipots opnemen.

Over een tijdje komt er een nieuwe geluidskaart bij en die Maya klinkt wel interessant...

Op dit moment zit ik financieel even wat beroerd, als er betere tijden aanbreken ren ik gelijk naar de winkel...

Grtz!

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
of is dit em?

De ene is uiteraard intern en de andere USB. In de Interface is laatst de USB versie getest en die kwam iets minder uit de bus dan de interne versie. Het kan wel handig zijn maar USB heeft toch wat beperkingen. Waarom zoek je niet op bv. Marktplaats of Interface.nl (gear xchange) naar een goeie 2ehands? Ik heb op Interface.nl voor 100 euro een perfecte Audiophile 2496 (interne dus) gekocht. Hij is echt onwijs goed! Dus als je beetje goed zoekt dan kun je hem echt wel voor rond de 125 euro vinden!

Back