** Ode aan de Juno-60 **

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Opzich is het wel maar 1 osc, maar als ik SUB aanzet
simuleert die inprincipe 2 osc.
neen, 2 oscs kunnen worden ge-detuned (geeft dus (extra) zweving) en een OSC/SUB combi dus absoluut niet
los daarvan hebben 2 OSC synths vaak ook meer mogelijkheden zoals Sync...

De polysix haalt het qua breedheid niet van de ju60 met name van wege de chorus.
eigenlijk is de chorus niet echt een onderdeel van de synthese maar gewoon een effect...

Laatst gewijzigd:
Inmiddels heb ik ook een Juno 60. Wereldbak. Inderdaad simpel, maar wat eruit komt is wel erg fraai.

Het enige wat ik jammer vind is dat de LFO niet zo heel erg langzaam kan.
Is er een manier/mod om de LFO nog trager te krijgen? Ik wil namelijk mijn filter veel langzamer aan sturen met de LFO.

Inmiddels heb ik ook een Juno 60. Wereldbak. Inderdaad simpel, maar wat eruit komt is wel erg fraai.

Het enige wat ik jammer vind is dat de LFO niet zo heel erg langzaam kan.
Is er een manier/mod om de LFO nog trager te krijgen? Ik wil namelijk mijn filter veel langzamer aan sturen met de LFO.

Denk dat je die lfo niet zomaar trager kan laten lopen dan dat ie nu kan. Maar je hebt een input voor control VCF: je zou dus een extern signaal kunnen gebruiken om het filter te moduleren

Denk dat je die lfo niet zomaar trager kan laten lopen dan dat ie nu kan.
zou het? het is maar een OSC... maar kan je beter niet mee liggen stoeien maar origineel laten omdat dan eventuele sounds die je inlaad van elders hetzelfde klinken als op elke andere juno-60...
Maar je hebt een input voor control VCF: je zou dus een extern signaal kunnen gebruiken om het filter te moduleren
yup da's de snelste oplossing...

Even tussen twee black russians door: de Juno-6 was mijn eerste synth en ik mis hem vele tientallen synths later nog steeds een beetje, met zijn ruizige maar klassieke chorus, de eenvoudige maar nog steeds leukste arpeggiator, de gekke modulatie knop en het toch ook niet zo geweldig aanvoelende klavier. Maar het is nog steeds een pracht van een synth, om z'n geluid, maar nog meer om het gemak waarmee dat geluid er uitrolt.

Geen nieuw verhaal, maar het moest even. Cheers! :biertje:

Denk dat je die lfo niet zomaar trager kan laten lopen dan dat ie nu kan. Maar je hebt een input voor control VCF: je zou dus een extern signaal kunnen gebruiken om het filter te moduleren

met de CHD converter heb je een extra lfo
met de laatste firmware heb je 90 waveforms te syncen aan midi clock op verschillende manieren.
mediaview.php

LFO Sync (Free / MIDI Clk)
LFO Waveform (64x Wave, 26x Groove)
LFO Rate (0,2~10 Hz or 1~64 32th notes in dependence on Sync)
LFO Delay (0~12,5 sec or 0~64 32th notes in dependence on Sync)
LFO Retrigger (Off / On)
VCF LFO Amount (0~100%)
VCF MOD Amount (0~100%)

jammer genoeg enkel het filter uiteraard.. tijd voor een lfo mod?

Er is zojuist een JUNO60 verkocht voor 785 euro.
Er zat wel een midi-interface bij maar toch, een beste prijs.
Het zou tijd worden dat deze ondergewaarde (qua prijs) synth wat meer waard wordt.

Het zou tijd worden dat deze ondergewaarde (qua prijs) synth wat meer waard wordt.

Absurd. Ik dacht net dat de analoog prijzen wat aan het zakken waren... 785 euro voor een Juno 60 is absurd gewoon.

Ik doe de mijne nooit weg, hoewel ik stiekem vind dat de jx3p toch méér kan en vaak ook beter klinkt. Die is helaas zonder PG200 niet zo makkelijk...

Wil het lukken dat ik mn Juno bijna enkel voor basjes en strings gebruik, en daar geen preset voor heb. Ik maak ze altijd opnieuw, dàt is de kracht van de Juno 6 - 60 - 106.

Awoert voor moderne bakken met te weinig knoppen.

absurd hoe goedkoop de JX3p is.. in vgl met de juno's..

zelfs zonder programmer is ie heel bruikbaar
yup...
hoewel ik stiekem vind dat de jx3p toch méér kan en vaak ook beter klinkt. Die is helaas zonder PG200 niet zo makkelijk...
nou dat gaat nog wel redelijk hoor, gelukkig heeft de JX3 een value slider dat scheelt al een slok op een bierbrouwerij (dat in tegenstelling tot bijv. een poly-800 :kont:)
wat je ff moet doen is een 16x2 papieren strip maken met een extra 'lipje' er aan die je tussen de buttons steekt zodat het net zo'n minimoog paneeltje lijkt... aanzienlijk makkelijker aflezen dus qua parameters...

mooie bak idd die 60.
Het goede doel was er ook niet vies van. Komt zelfs voor in het clipje.

YouTube - Het Goede Doel - België

't was mijn eerste synth en heb er veel lol aan gehad. In die tijd zag je op TV iedereen er op "play backen". Ik denk dat er een paar klaar stonden in de studio.

Ik dacht me alleen te herrineren dat "Het Goede Doel" niet met een Juno maar met een Jupiter speelde.

+++++++++++++++

Helaas heb ik hem al lang niet meer. Op een gegeven moment heb je gewoon geen ruimte meer. Een nieuwe er in dus ging er een oude er uit.

Ik had toen het idee dat ik de typische Juno60 geluiden goed kon imiteren met een rompler (destijds een JV880 met de synth-expansiekaart). Ook nu zou ik de uitdaging wel eens aan willen gaan. Lukt het me om met een rompler het meest mooie/typische Juno geluid te evenaren?

Wie van de gelukkige Juno eigenaren wil er een typisch Juno-60 geluid/sound op MP3 zetten? Goede kwaliteit MP3 natuurlijk en liefst met 1 geluid met wat losse tonen, niet te kort, hoog, midden en laag en een paar akkoorden.

De prijs van een Juno 60 staat totaal niet meer in verhouding tot andere in grote hoeveelheden geproduceerde budget analoge synthesizers uit de jaren '80.

Koop een Boss CE-300 en hang die achter een synthesizer die nog niet voor achterlijke prijzen weg gaat in plaats van de ontzettend overgewaardeerde Juno 60.

haha 785 euro voor een juno belachelijk
yup, nog even en synths worden alleen gekocht door fanboys & snobs die er weinig tot geen reet mee doen (en wat dat dan pcies is mag je zelf invullen)
want wie geeft nu dit soort bedragen uit voor synth met zulke simpele synthese (want dat is het gewoon)...?!

Waarom verkoop iemand een Juno voor zo'n belachelijke prijs. Moet wel een hele dure midi interface geweest zijn. Snap de koper echt niet.

Laatst gewijzigd:
Zo gaat het toch altijd met hypes. Meer dan ooit komen er hordes mensen aan die iets met elektronische muziek willen. Als iedereen het dan heeft over een juno, dan drijf je de prijs vanzelf op. Die koper is denk ik van dezelfde categorie als die de MicroKorg zijn overdreven status heeft gegeven, hoe leuk het synthje ook is.

Ik ben over 2 weken ook aan de juno...
Lijkt me een fantastische bak, En voor 100euro(Ok, Het toetsenbord moet er in gezet worden maar dat laat ik door mijn vader doen)
Waar moet ik op letten bij de Juno-60? Iets met stemproblemen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back