** Ode aan de Juno-60 **

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wat is goedkoop?
En wat brengt een juno-60 op met nieuwe voice-chips?

Het is mij niet bekend dat de Juno 60 problemen krijgt met voice IC's. Da's volgens mij meer iets wat veel voorkomt op de Juno 106.
Maar goed, niks heeft het eeuwige leven en dat geld ook voor elektronica. De Juno 60 is daar geen uitzondering op. Er kan bij zo'n oude synth natuurlijk van alles kapot gaan en sommige onderdelen (de vca, filters etc.) zijn behoorlijk duur om te vervangen.

Maar volgens mij ga je het weer op zo'n typische Bradley manier benaderen. Je denkt volgens mij voor weinig weer een Juno 60 te scoren, hem op te lappen en dan met een woekerwinst te verkopen.
Ik gun het je van harte als je inderdaad voor 100 euro je Juno aan de praat kunt krijgen, maar dan zou ik hem als ik jou was ook houden. Voor 100 euro vind je verder nooit een Juno 60 hoor.

Het is mij niet bekend dat de Juno 60 problemen krijgt met voice IC's. Da's volgens mij meer iets wat veel voorkomt op de Juno 106.
Maar goed, niks heeft het eeuwige leven en dat geld ook voor elektronica. De Juno 60 is daar geen uitzondering op. Er kan bij zo'n oude synth natuurlijk van alles kapot gaan en sommige onderdelen (de vca, filters etc.) zijn behoorlijk duur om te vervangen.

Maar volgens mij ga je het weer op zo'n typische Bradley manier benaderen. Je denkt volgens mij voor weinig weer een Juno 60 te scoren, hem op te lappen en dan met een woekerwinst te verkopen.
Ik gun het je van harte als je inderdaad voor 100 euro je Juno aan de praat kunt krijgen, maar dan zou ik hem als ik jou was ook houden. Voor 100 euro vind je verder nooit een Juno 60 hoor.

Ik hoop echt dat ik hem aan de praat krijg!
En die Bradley manier klopt deze keer niet!

Dingen voor woekerprijzen verkopen doe ik niet meer!
STEL dat ik de juno na 2 maanden zat ben dan weet ik dat de maximale prijs ZONDER midi kit 350-375 is en MET ongeveer 475-525!

STEL dat ik de juno na 2 maanden zat ben dan weet ik dat de maximale prijs ZONDER midi kit 350-375 is en MET ongeveer 475-525!

Een juno 2 zonder MIDI? :biertje:

Da's dus nog altijd minimaal 250% winst, jochie.. (-/- eventuele oplap kosten, maar dat zal met een beetje lief kijken en een zielig verhaal ook wel meevallen..:D )

Het oplappen gaat volgens die zaak ongeveer 150-200 kosten:O
Maargoed, Als hij dan top is!

Ik ga hem niet verkopen of zo(Althans niet binnen 6 maanden).. Maar dit was ff bijwijze van!

Ik ga hem sowieso niet snel verkopen, Wil hem gaan gebruiken voor tracks, Want alleen de Tyros sounds nice als ik er genoeg effecten overheen gooi en hem met de PC editor ga editten, maar de Juno is perfect voor de arpegio`s die ik zelf niet goed krijg!

Bradley.
Je weet hoop ik wel dat een Juno 60 geen midi heeft en dat het is dus lastig is je arpegio's te syncen met de rest van je spullen? Er zijn wel oplossingen voor om midi op je Juno 60 te krijgen, maar die zijn in dit geval nog duurder dan je Juno 60 zelf.

Let bij aankoop van een Juno 6/60/106 ook even heel goed op of alle functies werken (ik veronderstel dat je hem niet opengooit bij aankoop :)) want een harde tik op een slider of knop, bv iets wat erop valt, kan zorgen voor printbreuk.

Bradley.
Je weet hoop ik wel dat een Juno 60 geen midi heeft en dat het is dus lastig is je arpegio's te syncen met de rest van je spullen? Er zijn wel oplossingen voor om midi op je Juno 60 te krijgen, maar die zijn in dit geval nog duurder dan je Juno 60 zelf.

Ik weet dat een standard Juno 60 geen midi heeft, Maar ik wil ook helemaal niet syncen!
ik wil hem gebruiken voor snelle arpegio`s die ik met de Tyros niet live kan spelen!

De eigenaar van die Juno had het wel over Midi, Dus nu maar hopen dat die er op zit!

Je arpegio's moeten toch wel in de maat blijven lopen van de ritmebox:r van je Tyros?
Koop je enkel en alleen voor de arpegio's een Juno? Juist een arpegiator kun je heel simpel via software doen.

Je moet het helemaal zelf weten hoor, maar je weet absoluut niks van reparaties aan dit soort hardware. Ik ben gewoon bang dat die arme Juno nog verder de vernieling in helpt. Zonde van je geld in zo'n geval.

En voor de sounds?
Weet niet in hoeverre deze te benaderen is met Software?

de sound maakt m zo fijn
overigens kan je die arp toch wel syncen met een sampletje in de clock in te pulsen lijkt me zo?
kan je m ook nog andere grooves laten arpen
voor de rest is die arp niet zo uitgebreid.. up down heen en weer en 0 1 2 oktaaf
verder wil ik ook nog even reageren op evt verkopen
wie heeft er iets te zeggen over of iemand iets voor een snippie koopt en desnoods voor een miljard verkoopt.. vinden dat iemand anders dat niet mag is net zo inhalig als t zelf doen.. het is wel inhalig, maar iedereen moet het lekker zelf weten lijkt me

Arp syncen is nog niet zo makkelijk als het lijkt. Met mn 707 trigger lukt dat perfect (707 is dan midi-trigger box), maar als ik het probeer vanuit mn geluidskaart (met een korte pulse) dan slaat hij toch soms noten over. Heel vervelend dat het niet gewoon 100% strak loopt. Toch niet zonder er wat tijd in te steken.

Koop je niet VEEL beter een juno 106 die je via midi aanstuurt.

Of iets anders. Microkorgje, sh201. Daar zit midi op, én arps. Of een sh32. Of een xiosynth. Of een Micron. Of een sh101 met een midi to cv interfaceje (kost niet veel)...

Zelfs op de mc303 zit een arp!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back