Krekel geluid, hoe dan dit?

fuse

Gepokt en gemazeld
Op een of ander manier bleef m'n polaris hangen en hoorde ik dit geluidje.

Maar hoe kan dit geluid onstaan zijn?

2OSC's, een LPF en een LFO.

Of zit d'r toch stiekem een krekeltje in?

Nee, alleen als ik mijn Mackie heel erg hard zet hoor ik ruis met "iets" erin . . . Bij krekels heb ik toch andere visioenen.
In mijn media player zie ik wel dat er iets gebeurt in een heel smal frequentie bandje, maar echt horen?

Re: Krekel geluid, hoe dan dit?

Origineel geplaatst door fuse
Op een of ander manier bleef m'n polaris hangen en hoorde ik dit geluidje.

Maar hoe kan dit geluid onstaan zijn?

2OSC's, een LPF en een LFO.

Of zit d'r toch stiekem een krekeltje in?

Hoorde je neit een echte krekel ergens buiten?:)

Je hebt namelijk niks opgenomen.

greotjes

Sorry ik maar hoor tussen de ruis duidelijk een saw naklinken en idd een krekeltje, erg grappig.

Kheb geen idee hoe dat onstaat. Er zit wel de regelmaat van een lfo in, das alles wat ik kan zeggen.

Krekel ?

Krekel ?

Een krekel geluid uit je Polaris ? Das heel slecht nieuws want dat krekelgeluid betekent gewoon dat jouw Polaris helemaal stuk is.
Maar dat treft, want wil het toeval dat ik een Polaris zoek die stuk is. Ik geef 100 euro. :)

Idd krekels ..... ik heb 'm ff genormalized ... dan hoort de rest ook wat .... :P

Trouwens, m'n juno 106 maakt ook zacht geluid bij sommige patches, als er geen noot wordt aangeslagen ....

Re: Krekel ?

Re: Krekel ?

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Een krekel geluid uit je Polaris ? Das heel slecht nieuws want dat krekelgeluid betekent gewoon dat jouw Polaris helemaal stuk is.
Maar dat treft, want wil het toeval dat ik een Polaris zoek die stuk is. Ik geef 100 euro. :)

NOOIT! Hoor je. NOOIT!

Jammer genoeg zijn spare parts relatief zeldzaam.
Maar een tijdige onderhoudsbeurt kan natuurlijk nooit kwaad.

Het zal wel iets van een zelfoscillatie gaan waarbij de sweep(LFO) meespeelt.

Bizar

Allemachtig zeg.. Dit valt bij mij in de catagorie "ruis"
Ik heb meerdere instrumenten die 10x ergere 'artefacts' hebben.. :D

Fuse, volgens mij ben je een beetje beinvloed door software, waar je dit soort ongein niet hebt? Maar de meeste analoge gear hebben dit soort maffe dingen hoor..IMO

Mischien invloed van het midi soft touch button ledjes gui seqencer trafo gedeelte van je chroma? :)
Doet me een beetje denken aan de 909 piep,akai sampler piepkes.
Vind het overigens niet echt storend,wel appart:D

Ben benieuwd of het een krekel is in winterslaap en in de zomer pas echt zal ontwaken 8o)

Kennen jullie de krekel uit de matrix1000? (preset 600zoveel of 800zoveel, zoiets). Dat lijkt sterk op de krekel die te horen is op Brian Eno's 'Taking Tiger Mountain' (volgens mij achteraan 'the great pretender of zo'); da's pas een krekel!

Zelfs de Nord modular tikt zachtjes op de achtergrond. (sequencers + lfo's) ik zou zeggen, neem het nog een keer op terwijl je met de knoppen speelt. En hoor wat het verschil is

heb helaas geen matrix1000 meer, maar kan me de preset nog goed herinneren. zal proberen om een stukje eno hier op te zetten, dan weet je het meteen.
maar eh, ik krijg hier nog geen fotootje geplaatst en een smiley gebruiken lukt me ook niet, dus...

Origineel geplaatst door 6 trak
erm... nee... die ken ik nog niet...

mischien kan ome leo ff een fragmentje dumpen alhier?

Tsja ik hoor altijd van alles. Vroeger had ik een analoge mixer die zelfs AM radiozenders een beetje op kon pikken. (russische radio of zo?)

Maar vind het eigenlijk interessant om te weten hoe zoiets nou tot stand komt. En of je zoiets ook kan sturen. Want het is gewoon niet logisch als je de opbouw van die synth weet. Maar nu is het wel zo dat al die analoge onderdelen aangestuurd worden door (antieke) digitale controllers. Misschien dat die ervoor zorgen dat er zoiets optreed. En bijv de ringmod over z'n nek gaat.

Woeeee gave sample!

Die gaat in mijn sfx collectie :D

Back