Geluid en video tot één bestand maken

AOR

Ouwe rot
Weet iemand hoe dit mogelijk is? Ik gebruik soundforge en Logic 5.5.

Origineel geplaatst door Prophet
kan je dat niet rap effe fixen in Adobe Premiere?

tjah, volgens mij heb ik die nog wel ergens liggen, maar kan ik het daarmee tot 1 mpeg-bestadn maken?

Weet iemand anders misschien OF het met SF mogelijk is?

Ik ben vrij zeker van niet.
Premiere doet het we (ook mpeg), of elke ander ietwat deftig video-editting pakket .
Nuendo ook, maar daar is het meer van 'Replace audio in videofile' en mijn ervaring is dat het niet goed werkt (of te omslachtig/onnauwkeurig)

Origineel geplaatst door nick nova
Ik ben vrij zeker van niet.
Premiere doet het we (ook mpeg), of elke ander ietwat deftig video-editting pakket .
Nuendo ook, maar daar is het meer van 'Replace audio in videofile' en mijn ervaring is dat het niet goed werkt (of te omslachtig/onnauwkeurig)

ah ok ! nou, ga ik dat vanavond maar ff installeren.

bedankt man

Je hebt wav en je hebt mp3, hoe zit dat met video eigenlijk. Wat neemt weinig ruimte?

Origineel geplaatst door David
Handig in ProTools LE / TDM : bounce to Quicktime movie

He jakkes.... sorry hoor maar QT behoort toch tot de slechtere video formaten. (valt in de zelfde categorie als Real Media :bekdicht: )

Origineel geplaatst door Blinx
He jakkes.... sorry hoor maar QT behoort toch tot de slechtere video formaten. (valt in de zelfde categorie als Real Media :bekdicht: )

Nou da's een wijdverspreide misvatting hoor!
Quicktime bestaat in verschillende formaten en resoluties.

Om te monteren in Logic en/of ProTools met video weergave in broadcast kwaliteit, gebruik ik Quicktime DV. Dit is een hoge-resolutie formaat van uitstekende kwaliteit. De bestanden zijn wel aanzienlijk groter : 40 minuten video = ca 9 GB.

Regelmatig geef ik presentaties met projectie van Quicktime DV videofiles op groot scherm, en ook dat geeft echt een uitstekend schermvullend beeld, hoge resolutie, vloeiend, schermvullend.

Ook is het ontzettend handig dat je quicktime videobeeld "meeloopt" als je region blokjes of midi nootjes verplaatst, of automatisatie curves editeert. Met avi filmpjes in Cubase én Logic op de PC lukte dit niet, met quicktime op de mac wel.

En dan heb je dus ook die handige functie "bounce to quicktime movie", die het hele filmpje zal dupliceren maar dan met je nieuwe audiomix.

http://www.apple.com/benl/quicktime/

Om MPEG1-films te maken (voor bv een VCD, of gewoon voor internet) gebruik ik altijd TMPGenc. Kun je gewoon een los videobestand en een los audiobestand opgeven van elk formaat en daar maakt 'ie dan zelf een MPEG1-film van.

Om de boel sync te krijgen is Cool Edit Pro trouwens ook nog wel een goeie optie, als je daar een videofile in importeert (in de multitrack mode) krijg je een apart videospoor en een apart audiospoor die je dan zelf kan schuiven.

Als het goed is kun je in SoundForge een videobestand inclusief audio als (uncompressed) AVI renderen, deze kun je dan met een encoder omzetten naar een DivX/Xvid avi of naar een mpeg-1 of mpeg-2.
Encoders zijn er denk ik ook als Freeware dus dat lijkt me de meest makkelijke optie als je SoundForge toch al in je bezit hebt.

Origineel geplaatst door Blinx

quicktime is ok, maar real media is echt het hatelijkste formaat dat er is imo.
ECHT EEN SCHIJT SCHIJT SCHIJT SCHIJT formaat...het moest er even uit.

QT is loik als je een kom kommer sjele website site hebt en je wil video tonen aan zowel Mac als Win gebruikers (wat nutuulk wel zo slim is als je een wandelend pak bent die zijn handeltje door de strot van koopgrage zutto's wil drukken)
maar anders... nee idd, 6 vind het ook nix...

mischien is VirtualDub ook wat...

Een pakketje waar ik wel van gecharmeerd ben is Vegas Video (van Sonic Foundry).
Behalve dat je beeld kan editten kun je er ook geluidssporen onder hangen en deze ook nog bewerken met envelopes, effecten etc. Eigenlijk is het het programma Acid, maar dan voor audio én video.

-C-

Je kan ook (en nu ga ik iets engs zeggen) Windows Moviemaker gebruiken ;) Werkt ERG simpel en je kan nog wat foute FX over je videobeeld heen halen. Nadelen: Maakt alleen WMF bestanden (M$ wil ook zijn standaard vergroten)... en bij het knippen in audio/op beat zetten van beeld, knipt ie niet precies genoeg als je het over 10den van seconden hebt...

Heb uiteindelijk Adobe Premiere gebruikt, bedankt voor de tips !

Back