Ik heb een vraagje: bij een vriendin van me hebben ze thuis een Yamaha DX7 staan (en ik probeer ze al geruime tijd over te halen om hem over te kopen
). Maar sinds dat ding er staat klopt het geluid niet met het toetsenbord... alles klinkt een halve noot hoger.
Nou, geen probleem denk ik. Gewoon even de key transpose of de algemene tuning bekijken. Maar ja, ik een tijd geleden dus naar kijken maar nog een leek op het gebied van DX7 kwam ik er dus niet uit.
Dus ik maar de handleiding gisteren downloaden en uitprinten. Ik weer bij die vriendin op bezoek, blijkt de Yamaha DX7 door andere leken zo fucked up te zijn dat er nauwelijks meer geluid uit te halen valt. Ik kom ook niet eens het edit menu uit (hoe moet da?
)
Uit die handleiding wordt ik namelijk ook niet echt wijzer uit. Is het niet misschien mogelijk om die DX7 te resetten en alle originele fabrieksinstellingen en geluiden terug te halen? thanks!
). Maar sinds dat ding er staat klopt het geluid niet met het toetsenbord... alles klinkt een halve noot hoger.Nou, geen probleem denk ik. Gewoon even de key transpose of de algemene tuning bekijken. Maar ja, ik een tijd geleden dus naar kijken maar nog een leek op het gebied van DX7 kwam ik er dus niet uit.
Dus ik maar de handleiding gisteren downloaden en uitprinten. Ik weer bij die vriendin op bezoek, blijkt de Yamaha DX7 door andere leken zo fucked up te zijn dat er nauwelijks meer geluid uit te halen valt. Ik kom ook niet eens het edit menu uit (hoe moet da?
)Uit die handleiding wordt ik namelijk ook niet echt wijzer uit. Is het niet misschien mogelijk om die DX7 te resetten en alle originele fabrieksinstellingen en geluiden terug te halen? thanks!