[track] Lorenzo Shivu - midsummer vibes - electrohazzard

lorenzo_shivu

Ingeburgerd
Ik ben nog niet zo lang bezig met produceren dus van afmix etc weet ik niet zo heel veel vanaf, anyway hier zijn twee draft versie van tracks van me, wat kan ik nog verbeteren? en wat vinden jullie ervan?

groetjes Lorenzo

Lorenzo Shivu - Midsummer Vibes
Lorenzo Shivu - Electric Hazzard
sorry midsummer vibes stond er niett helemaal op..

Laatst gewijzigd:
Nou.... ik mag dit wel!

Ik denk, nog iets meer doen met de mixinglevels enzo maar dan komt het wel helemaal goed denk ik!!

vooral electric hazard mag ik zeker!

gr
Arf

YO lor....

die ene track van 4 minuten is aardig goed! De tunes zijn lekker man, mijn ding !
maar je kan het nog net ff wat opleuken allemaal,

probeer eens wat sound effects toe te voegen op de juiste momenten om het spannender te maken.
en er moet nog een geluid / synthje bij op dat stuk na 1.18 vind ik... en dan om de zoveel tellen ff een sound effectje.

qua opbouw helemaal goed verder enzo... tja de afmix is nog ff wat minder... maar das niet zo erg
ik zou hem graag wat helderder willen horen, die tunes moeten eruit springen.... ff wat aandacht besteden aan je EQ, en vooral waar je wat wegdraait...

die andere track is te kort om wat over te zeggen...

lekkere track man!

wel beetje hetzelfde verhaal als vorige keer een beetje...
je kan hem weer beetje opleuken door ff op de juiste momenten ff een accoordje hoger te pakken...
dan krijg je ook meer een drive erin.

je hebt nu tuhhhhh tuhhhhh....
maar ff soms varieren met tuuhhhhhhh tahhhhhhhhh

:P

dan issie helemaal perfect en kan je de track misschien wel ff wat langer maken...

vind ik dan heh... :biertje:

Goeie tracks man, lekkere dirty house, eighties flash klinkt idd echt eighties, toch is mijn favoriet, "Purple Swirls" zo staat het aangegeven in de mp3 iig, lekkere vibe man, een vocalist voor vinden voor die shit man, simpel tekstje schrijven en klaar is kees, deze zou het goed doen in de club en op radio IMO! is die van 3:52 "de hele" versie zeg maar ? als dat em is zou ik em toch wat uitbreiden, voor een release op vinyl.. Oeh kippevel op 1:15 in de break lekkere synth man.. als de beat en de bass indropt op 1:43 weer kippevel :), heeft een beetje de live element feel imo ! helemaal oke !

grtz Mike

kaas moet je leren eten vriend!

je kan het allicht proberen.

eerste track heeft de lekkerste vibe...meer akkoordenwisselingen, omkeringen zijn al bijna voldoende...

suc6

Origineel geplaatst door hansbakker
meer akkoordenwisselingen, omkeringen zijn al bijna voldoende...

Geef jij bij elke track dezelfde kritiek? Dat schreef je bij mij ook al. Je bent daar schijnbaar wel fan van. In mijn "Van Dale" staat dat woord niet. Ik heb wel enig idee wat je bedoelt. Ik vind de tracks (van Hans) goed maar kon dat in jouw tracks ook niet echt ontdekken. Misschien kun je helder uitleggen wat jij onder een "omkering" verstaat.

Over "Midsummervibes"

Het nummer heeft een opvallend goede opbouw. Luistert lekker weg. Hoewel er sprake is van herhaling van patronen, vind ik het toch niet eentonig.

Complimenten

:okdan:

Origineel geplaatst door Catalunya
Geef jij bij elke track dezelfde kritiek? Dat schreef je bij mij ook al. Je bent daar schijnbaar wel fan van. In mijn "Van Dale" staat dat woord niet. Ik heb wel enig idee wat je bedoelt. Ik vind de tracks (van Hans) goed maar kon dat in jouw tracks ook niet echt ontdekken. Misschien kun je helder uitleggen wat jij onder een "omkering" verstaat.

:okdan:

met een omkering bedoel ik in dit geval niets anders dan de onderste toon octaveren of de bovenste toon in het akkoord een octaaf naar beneden brengen..

ik denk dat het het nummer namelijk wat meer gaat dragen, het zorgt voor afwisseling..

fijn dat je mn tracks goed vind! binnenkort maar weer een nieuwe uppen ;)

Origineel geplaatst door hansbakker
met een omkering bedoel ik in dit geval niets anders dan de onderste toon octaveren of de bovenste toon in het akkoord een octaaf naar beneden brengen..

Kijk dat is heldere taal. Bedankt!

Alleen in mijn geval was het een gitaarsample(wat dus verdomd veel leek op een Charleston/Western piano, die ZUCO remix weet je nog?) en daar speelde ik geen akkoorden mee, omdat het al een akkoord in zich had. Geen idee welke. DUs dan gaat dat verhaal niet op.
Wanneer ik akkoorden speel, ga ik er eens opletten of het interessanter gaat klinken.

groet Erik

Ik maak al muziek sinds mn twaalfde, maar dat was in screamtracker, gewoon beetje kloten en stukjes muziek maken. Nothing special, dat heb ik zo'n jaartje gedaan en daarna ben ik er zeg maar mee gekapt. IK kwam namelijk niet echt verder. Ik ben toen op mn 17e weer verder gegaan met fruityloops en dat heb ik een paar maanden gedaan. Op mn 18 ben ik weer begonnen met reason en daar ben ik na een half jaartje mee genokt. Ben toen weer begonnen met fruityloops (4 studio edition) dus je kan zeggen dat ik nu ongeveer een jaartje goed bezig ben.

Dus..

Nog thnxs voor de feedback mensen.

Loren

Goede tracks hoor! Vooral Electric Hazzard vind ik lekker klinken... Je lead soundjes mogen alleen iets meer op de voorgrond en idd nog wat meer fx-jes op de achtergrond. Maar, goed werk! :okdan:

Midsummer Vibes

Midsummer Vibes

Jezus Shivu ik krijg telkens kippevel hoor als ik die break hoor op midsummer vibes hoe die bass er gegrooved wordt, hier moet je serieus meer tijd aan besteden! ik heb hem ff op mijn mp3 speler gezet in een tussenuurtje op mijn school laten horen in de pauze en mensen vonden hem te gek, jammer dus dat ie zo kort is ;{ werk er nog ff aan wil je, voor mij en je bestwil :yamaha: ik zou heel graag een nummer als dit op 192 kbps, door mijn cd speler in de auto willen hebben alvorens ik in de zomer naar Spanje cruise 8o) 1 tip alleen. Ik hoop dat je het snapt want ik ben zelf nog niet zo goed in noten etc.

Je lead he, teeneeeee, teeeneeee dat misschien op elke 4 keer, teeeneee néééé, dus dat je je derde synth geluidje 2 noten hoger gooit, om het een lekker melodietje te maken, zal in mij imo echt de track op weg helpen, dus maak em af hijs echt waard, probeer em ergens op vinyl te laten persen en ik koop em van je :mega:

Groeten Mike

Back