[tb-303] ALPS SKHCAA tact switches

Status
Please reply by conversation.

Rvooh

Gepokt en gemazeld
ben op zoek naar 24 ALPS SKHCAA tact schakelaars om die in mijn tb-303 te vervangen.

Wil geen namaak! Heb er namaaks in gestoken en die moet je te hard inklikken en zijn na 1 jaar al kapot.

Echte hebben een 130 gr induwkracht nodig..

Alvast bedankt.

Bij www.dil.nl hebben ze ze voor 1,20. (Nummer 03.54.1125) Of via www.dos.nl, kies catalogus-> schakelaars->printschakelaars->universele printschakelaar. Dan 12x12mm Zie hier omschrijving en het bestelnummer.

matt : link fixed

Last edited by a moderator:
senso is de man voor dit soort dingetjes?! :D

heb nu extern een bestelling geplaatst bij een erkende installateur.. draait ook rondom de euro 't stuk..
reden van wantrouwigheid is dat er veel nep-soorten bestaan, maar weinig Goede nep.
De originele ALPS worden overigens niet meer geproduceert.

toch bedankt voor de reacties tot nu toe!

Bedoel je met een nieuwe goede nepper dat ze snel kapot gaan?

Ik heb namelijk al mijn knoppies vervangen en die zijn ook niet allemaal even lekker meer.
Maar misschien dat ik er een paar nog niet vervangen heb. (ik heb hier namelijk nog een aantal
van die nieuwe liggen).

Origineel geplaatst door sander

Ik heb namelijk al mijn knoppies vervangen en die zijn ook niet allemaal even lekker meer.
Maar misschien dat ik er een paar nog niet vervangen heb. (ik heb hier namelijk nog een aantal
van die nieuwe liggen).

hmm.. zowiezo bieden die knoppen geen stofbescherming.. inbouwen van een beschermfolie (zoals robin whitle beschrijft op zijn devilfish paginas) kan de levensduur van de knoppen aanzienlijk verlengen.
ook hebben bepaalde merken knoppen die een bredere bovenkant hebben, zodat de grijze toetsen er niet meer oppassen zonder schuren.

Er zijn honderden soorten van dit type switches. Meestal verkrijgbaar in 130gr of 180gr druk. De keus
is een kwestie van wat je zelf het prettigst vindt.
Dan zijn ze er met een gladde bovenkant of met een "opzet-stukje" (zoals bij de 303), maar helaas in
heel veel verschillende vormen en maatjes.
Dat met het vervuilen valt in de praktijk nogal mee, behalve als je in een stoffige omgeving werkt. Stof
heeft pas toegang tot het binnenwerk als je ze indrukt. In rust-toestand zijn ze gesloten.

Status
Please reply by conversation.
Back