Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
- Monofoon : Een geluid tegelijkertijd, of wel 1 voice.
- Polyfoon : Meerdere geluid tegelijktijd bijvoorbeeld een accoord. Zes voices wil bijvoorbeeld zeggen dat je van een bepaalde patch (preset) zes noten tegelijkertijd kan bespelen. (let op... Geluiden met een lange release tijd, gebruiken voices.)
- Voice: Een preset, patch of geluid. Ligt aan de fabrikant hoe ze het noemen.
- Multitembraal : Hier zijn meerdere patches tegelijk mogelijk. Bijvoorbeeld een bass geluid en een string geluid. Deze kan dan bijvoorbeeld weer 6 voices hebben.
Origineel geplaatst door speady
Dus omdat de supernova II multitembraal is kan ik meerdere voices polyfoon afspelen.....
Als ie geen van alle zou zijn zou ik dus maar 1 voice met 1 toets tegelijkertijd afkunnen spelen....
klopt dat zo dan?
True......
Maar hoe zou je dan voice omschrijven?
True......
Maar hoe zou je dan voice omschrijven?
Hoeveel voices heeft SIDStation? Hij kan maar 1 midikanaal tegelijk ontvangen, maar heeft 3 DCO die je onafhankelijk van elkaar kunt besturen, maar wel maar 1 VCF waar die DCOs door heen gaan.
Is een Voice het aantal afzonderlijk aanstuurbare oscillators?
Eventjes voorbeeldjes:Origineel geplaatst door speady
Dus omdat de supernova II multitembraal is kan ik meerdere voices polyfoon afspelen.....
Als ie geen van alle zou zijn zou ik dus maar 1 voice met 1 toets tegelijkertijd afkunnen spelen....
klopt dat zo dan?

als een synth multitimbraal is is die ook per definitie polyfoon.
Iemand een (goede) oplossing?