voices + multitembraal + polyphoon

Origineel geplaatst door speady
Tjeee dat zu#gt.....

Dus dan kan ik bv maar 4 midikanalen vervuilen met mijn muziek uit de supernova als ik ze alle 4 van 2 voices voorzie..... das shit...weinig.... damn wat een anti climax......
Iemand een (goede) oplossing?

nee toch?

de super nova heeft gloof ik 16 stemmen en is acht parts multitimbraal. dan kan je dus acht parts afspelen met op elke part 2 voices TEGELIJK. het is natuurlijk niet zo dat je in een track altijd alle parts tegelijk gebruikt dus....

Ik krijg de 24 stemmen/voices van m'n Virus ook nooit op. Maar als je veel akkoorden gebruikt...Dan kunnen ze wel eens opraken.

Trouwens unison vreet ook stemmen.

Als je een geluid hebt met een twin unison en je speelt daar 4 noten, dan ben je al weer 8 voices kwijt. Behalve op de Nordlead3, want die heeft weer virtuele unison :)

Laatst gewijzigd:
Tjee thanks allemaal......

nu kan ik straks als ik ben afgewerkt :) mooi weer effe oefenen......lekker met de supernova pielen.....helaas denkt ik wel dat het flink zoeken wordt in the fuc#ing manual.... maar ja .....

Origineel geplaatst door speady
Mijn supernova heeft 48 voices....maarja wat doe je ermee.......ik heb het tot nu toe alleen nog maar met unison mode gebruikt.....maar ik weet verder niet zo wat ermee te doen.......

ik bedoel....je hebt zowieso maar 16 midikanalen..... hoe moet ik hierin dan de voices vertalen.....

of ben ik nou alles doorelkaar aant halen:confused:

meerdere voices gebruik je door meerdere noten tegelijk te laten afspelen op hetzelfde midikanaal. dus meerdere toetsen tegelijk aanslaan.

Een SIDstation heeft dus 3 voices (via wavetables) en kan (helaas) maar door een midi kanaal aangestuurd worden. Meerdere noten worden automatisch naar legato (als je dat wilt) of naar een appregiator gestuurd.

Back