Gabber en Agressie/Racisme ...waarom ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door kratarknathrak
Eeehmmm, ik weet niet hoor, maar Techno is van origine zwarte muziek, want de drie originators (Juan Atkins, Kevin Saunderson en Derrick May) waren toch echt drie kleine negertjes. De meeste techno uit Detroit wordt door zwarten gemaakt, op de +8 posse na dan. Dat de wereldberoemdste techno DJ een zwarte is (en vermoedelijk Jeff Mills, een van de originatoren van de latere generatie Detroit Techno), is dus helemaal niet vreemd.

Mjaa als je het op die kortere periode bekijkt wel. Maar die gasten zeggen zelf dat hun muziek voortvloeit vanuit het europese electronische fundament, hetgeen voor rap dan weer zo is vanuit de zwarte fundatie.

ik denk dat het gewoon extremisme is in een bepaalde gedachte die
problemen veroorzaakt. hoewel ik met gabbers enkel problemen heb
gehad denk ik dat er wel gabbers zijn die voor de muziek gabber zijn.
maar ik ben er jammer genoeg geen tegen gekomen in de tijd dat
hardcore groot was en ik altijd wel miserie had met gabbers als ik
ergens naartoe ging.

ik wil ook nog een stukje video tonen van een van de meest
uitgesproken anti-nazistische, anarchistische groep atari teenage riot.

http://ainfos.de/scripts/klickcounter/scarklick.php?sdl_id=5

1 ding is zeker.
Bij doping controle zullen er heel wat door de mand vallen.

Ik heb nog nooit een gabber gezien die naar die klere herrie kon luisteren zonder dat die onder invloed van drugs was.

Als er geen drugs zouden zijn was er ook geen gabber.

Eigenlijk ook wel weer saai want je lacht je dood om die stuiptrekkende speed kauwende randdebielen.
Maar dan wel zonder die "muziek" anders wordt het irritant.

En die teksten??? kom op nou zeg. zo burgerlijk en niks nieuws.
Als je daarvoor die troep koopt ben je toch wel laag gezonken.
Of zouden die 'teksten' anders klinken na een lading speed?:D

Origineel geplaatst door stoot
1 ding is zeker.

Ik heb nog nooit een gabber gezien die naar die klere herrie kon luisteren zonder dat die onder invloed van drugs was.

Eigenlijk ook wel weer saai want je lacht je dood om die stuiptrekkende speed kauwende randdebielen.

volgens mij heb jij jaren in een kelder opgesloten gezeten.... en zeker zo hypocriet dat je je wel lam zuipt aan alcohol (= ook harddrugs).......

1 ding is zeker.

Goh... van wie van de reeds bestaande synth forum leden zou deze topic afkomstig zijn? Of zou iemand zich speciaal aanmelden na via Google gezocht te hebben op "anti hardcore discussies"?

:gaap:

Mag ik hier een edit heren moderators? Of is dat in deze niet nodig en draagt dit bij aan de typische SFeer?

Origineel geplaatst door isnieZot
ik denk dat het gewoon extremisme is in een bepaalde gedachte die
problemen veroorzaakt. hoewel ik met gabbers enkel problemen heb
gehad denk ik dat er wel gabbers zijn die voor de muziek gabber zijn.
maar ik ben er jammer genoeg geen tegen gekomen in de tijd dat
hardcore groot was en ik altijd wel miserie had met gabbers als ik
ergens naartoe ging.

ik wil ook nog een stukje video tonen van een van de meest
uitgesproken anti-nazistische, anarchistische groep atari teenage riot.

http://ainfos.de/scripts/klickcounter/scarklick.php?sdl_id=5

Jah ik heb ook niet de beste ervaring met het tegenkomen van gabbers. Nou was ik wel in die tijd alto, dus dat hielp ook al niet echt mee.... ik weet wel dat later de gabbers steeds relaxter werden en het allemaal gewoon in elkaar vlocht, alle "stromingen", ben 1 jaar geleden ofzo nog naar een gabberfeest geweest en om eerlijk te zijn voelde ik me prima op m'n gemakje.

Nah van dat ATR daar was ik dan vroeger fan van, ik kan het ook goed begrijpen, de aggressie die in gabbermuziek zit.
(Ik dacht al waar blijven ze in deze thread)
Zal ff de CD pakken die ik als jonge adolescent gebruikte om mijn aggressie kwijt te raken, al rondspringend in mijn legerjas en bijpassende kisten.
Och ja, toen heetten ze nog "Alec Empire" en de CD noemt zich "The Destroyer".
De welluidende titels zijn als volgt:

1. We All Die!
2. Suicide
3. Bang Your Head!
4. Don't lie, white girl!
5. Fire bombing
6. I just wanna destroy...
7. Bonus beats
8. Nobody get's out alive! (zoek de spellingsfout)
9. My body cannot die
10. The Peak
11. Heartbeat that isn't there
12. I don't care what happens
13. My face would crack
14. Pleasure is our business

En hij is HARD. Vond het heerlijk, b.v. als het uit was met m'n vriendinnetje net, of als ik ruzie had met m'n ouders.... volume op 10 en mijn agressie vloeide zo de speakers in!

Origineel geplaatst door dob
...en mijn agressie vloeide zo de speakers in!

Ah, dus eigenlijk zijn jouw speakers een soort van agressie-afzuig-systeem? :D

1 ding is zeker.

Ze gooiden vroeger ook zo vaak je fiets op het dak he, ook al weer die drugs.....

Laat ik me ook maar in de strijd gooien dan!

Ik zit zelf in de scene sinds '98 (dat ik naar feesten ga dus) en moet zeggen dat er verschillende perioden zijn geweest in de scene.
Dr is eind jaren '90 een periode geweest dat ik dr ook ff niks meer aan vond door al dat neonazi-gedoe (kwam ook meer doordat bij mij de visie ontstaan was dat Lonsdale voor de Nazi's was en de Aus nog steeds voor de échte gabber). heb me toen een tijdje afzijdig gehouden van het feesten, mede doordat ik de newstyle nix vond, maar ben door vrienden altijd wel op de hoogte gebleven van de muziek en de scene.

Toen de industrial hardcore een tijdje terug opkwam, en dat was altijd al een favoriet van me, ben ik weer es naar lokale feestjes gegaan en afgelopen jaar maar weer es naar Thunderdome. En het was GOED! :luv:
De sfeer is weer prima en het drugsgebruik is toch echt wel enigszins verminderd.

De Lonsdale is nog steeds wel populair (met name bij de wat jongere gabbers) maar dat associeer ik al lang niet meer met nazisme.

En afgelopen weekend was er hier in Leeuwarden een illegale houseparty met tig mensen uit verschillende scenes, metalheads, hippies, niggaz, technootjes en gabbers, en de hoofdmuziek was toch hardcore maar iedereen ging uit zn dak en er deedt zich geen enkele opstoot of vechtpartij voor! Het KAN mensen, het kan.

Conclusie voor mij:
Er zijn veel verschillende typen gabbers (net als normale mensen, duh!). Het grootste deel van hen is gewoon gabber voor de lifestyle, dus het draait bij hen om de muziek, de cultuur (samen relax een blowtje roken, plaatjes draaien ed) en de verbondenheid met medegabbers.

De échte gabber houdt in eerste plaats van de muziek en wijdt zich daar ook aan!

HARDCORE WILL NEVER DIE!!!

getekend,

een ambient-techno-acid-drum'n'bass-oldschool-industrialhardcore freak (met een vleugje rock) :)

1 ding is zeker.

Je bedoelt waarschijnlijk dat je nog nooit een gabberfeest hebt gezien...

Wat een dom gelul zeg...

Origineel geplaatst door faab
@ c-code dat jij paul als zielig durft te bestempelen geeft al aan dat je absoluut geen kaas hebt gegeten van het fenomeen hardcore en wat paul voor de scene betekend.[/B]

Dat weet ik wel, zeker toen destijds de gabber scene het een sell out actie van elstak vond dat ie zn commercieele shit ging doen, toen was ruffneck toch zeker meer credible, die heeft ook destijds nooit schaamteloos zn zakken gevuld met happy hardcore.......(heb overigens voor ruffneck meer respect, die heeft namelijk naast hardcore ook de dnb scene in nederland een handje geholpen).

Origineel geplaatst door dob
Jah ik heb ook niet de beste ervaring met het tegenkomen van gabbers. Nou was ik wel in die tijd alto, dus dat hielp ook al niet echt mee.... ik weet wel dat later de gabbers steeds relaxter werden en het allemaal gewoon in elkaar vlocht, alle "stromingen", ben 1 jaar geleden ofzo nog naar een gabberfeest geweest en om eerlijk te zijn voelde ik me prima op m'n gemakje.

Nah van dat ATR daar was ik dan vroeger fan van, ik kan het ook goed begrijpen, de aggressie die in gabbermuziek zit.
(Ik dacht al waar blijven ze in deze thread)
Zal ff de CD pakken die ik als jonge adolescent gebruikte om mijn aggressie kwijt te raken, al rondspringend in mijn legerjas en bijpassende kisten.
Och ja, toen heetten ze nog "Alec Empire" en de CD noemt zich "The Destroyer".
De welluidende titels zijn als volgt:

1. We All Die!
2. Suicide
3. Bang Your Head!
4. Don't lie, white girl!
5. Fire bombing
6. I just wanna destroy...
7. Bonus beats
8. Nobody get's out alive! (zoek de spellingsfout)
9. My body cannot die
10. The Peak
11. Heartbeat that isn't there
12. I don't care what happens
13. My face would crack
14. Pleasure is our business

En hij is HARD. Vond het heerlijk, b.v. als het uit was met m'n vriendinnetje net, of als ik ruzie had met m'n ouders.... volume op 10 en mijn agressie vloeide zo de speakers in!

Daar ging ik ook hard op.....dat was echt heerlijk !!!!! heerlijk die vreselijk fijne amen/breaks edits....mijn ouders vonden het ook takkeherrie (zelfs gabbers vonden het takkeherrie.......hahahahahahaha). Ik heb de cd nog in de kast staan....die gaat nog wel eens op als ik effe me eigen lekker al springend door de woonkamer moet afreageren !! ;)

Ik heb ook met zo'n shirtje rondgelopen met op de voorkant ATR en op de achterkant zo'n UZI.........ook door alec laten signeren...en een tijd met em gaan staan kletsen.,.......die mannen waren anti agressie, hadden een politieke boodschap en maakte zulke heerlijke afreageer muziek !!

1 ding is zeker.

Ik zelf heb niets te zoeken in deze discussie..maar toch ff
Bij elke stijl en feesten heb je mensen die dope gebruiken,vandaar house in het algemeen mede ook zo popi is geworden,lekker met zijn allen legitiem dope gebruiken.
Heb dat nooit gesnapt,xtc en house......
Die muziek is energiek genoeg om op uit je dak te gaan,geen dope voor nodig,en anders moet je maar wat aan je conditie doen:D
Kut pillen....had nooit uitgevonden moeten worden.
Het heeft al veel kapot gemaakt,zowel mens als feest..
Kijk wel eens op bepaalde fora en dan zie je gastjes posten" hey man cool man dope man,ik heb dit weekend mijn eerste duifeje geslikt,dope man vet cool"
Dan denk ik echt,fuck off....je snapt het echt niet.

Onder de 180 bmp kan ik nog net verdragen maar het moet niet gekker worden, je hebt er platen bij!

Origineel geplaatst door C-Code
Dat weet ik wel, zeker toen destijds de gabber scene het een sell out actie van elstak vond dat ie zn commercieele shit ging doen, toen was ruffneck toch zeker meer credible, die heeft ook destijds nooit schaamteloos zn zakken gevuld met happy hardcore.......(heb overigens voor ruffneck meer respect, die heeft namelijk naast hardcore ook de dnb scene in nederland een handje geholpen).

Ruffneck maakte ook echt wel happy-hardcore....."ruffneck rules the artcore-scene" bijv.....en Ruffneck maakt tegenwoordig hardstyle.....is zijn eigen ouwe tracks aan het recyclen zeg maar....

Dus...;)

"Don't believe the hype"

Origineel geplaatst door faab
@ c-code dat jij paul als zielig durft te bestempelen geeft al aan dat je absoluut geen kaas hebt gegeten van het fenomeen hardcore en wat paul voor de scene betekend.

Maaarrr.. aan de andere kant heb ik wel ergens een sappig verhaaltje gehoord van wat dhr. Elstak geflikt zou hebben met materiaal van het Britse Knite Force.

Feel free to correct me, overigens.

Je gaat even voorbij aan het feit dat paul rotterdam records heeft opgericht, de nightmare parties heeft gebracht en onnoemelijk veel andere dingen.
Het wordt weer eens duidelijk dat je geen flauw benul hebt waar gabber vandaan komt en hoe het ontstaan is.
De commercieele periode van paul werd hem niet in dank afgenomen door alweer kortzichtige mensen, hij heeft de hardcore nooit gedissed in tegenstelling tot veel anderen.
Dat paul lekker wat centjes wilde verdienen omdat ie ook een gezinnetje te eten moet geven wordt daarom ff snel vergeten.
Het is zowiezo al een algemene tendens op het synthforum om iedereen die met commerciele muzikale uitingen bezig is de grond in te boren. En dan vragen ze zich ook nog eens af waarom het toch niet wil lukken met hun briljante producties.

Wake up and smell the:koffie:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back