Gabber en Agressie/Racisme ...waarom ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Nolet
P.S. kortzinnig? bedoel je misschien kortzichtig of onzinnig?|

Ja hehehehehe... dat bedoelde ik natuurlijk!

Kortzinnig is het tegenovergestelde van langdradig zullen we maar zeggen ;)

Origineel geplaatst door BananaWorld
Maar als gabber/hardcore alleen maar om agressie en rascisme draait, hoe kan het dan dat XTC ook wel de 'lovedrug' wordt genoemd.

Misschien omdat xtc de hang-stand-verwekkende werking van alcohol goed kan compenseren ?

(vergeet niet dat het "doel" van xtc het urenlang doordansen is)

Maar als gabber/hardcore alleen maar om agressie en rascisme draait, hoe kan het dan dat XTC ook wel de 'lovedrug' wordt genoemd.

XTC? Man dat spul wordt allang niet meer verkocht. De echte XTC was er eind jaren 80 op de Acid/New Beat parties en later enkele house feesten.

Tegenwoordig is alles speed of andere zooi. Tja... en dat heeft een ietwat andere werking. In ieder geval geen love drug...

Misschien omdat XTC al veel langer in omloop was dan dat er gabber in omloop was, maar dat de naam pas bekend werd toen er problemen ontstonden met de handel. En de benamig 'love drug' heeft meer te maken met het effect wat je er van krijgt.

Shit, dus 't spul is niet meer te koop? Hm, had 't altijd nog wel eens willen proberen voor een enkele keer, a la Giel van Beelen z'n Dope Show.

Origineel geplaatst door D-mike-E
Dit is de meest kortzinnige opmerking die ik in deze thread gehoord heb (of er moeten na deze posting nog ergere komen)!

Sinds wanneer moet er een POLITIEKE boodschap in muziek zitten? De (oudere) jeugd (of een deel daarvan) wil zich af kunnen zetten tegen de gevestigde orde. Dat is in alle generaties zo geweest. Dat was in de jaren 60 bijvoorbeeld met de Doors het geval. Maar ook de punk, de rock 'n roll, de rap etc.

:halleluja

In de hardcorescene zijn de meesten juist van mening dat politiek en muziek gescheiden moet blijven.

En diezelfde kids werden vervolgens de zaal uit gemept na "oproepen" vanaf het podium. Ik zie dat je best wel wat van die scene weet, maar ik betwijfel of dat uit ervaring is of gewoon uit de boekjes.

PE kan ik neit hebben meegemaakt, ben uit 1986 dus toen kwam PE zegmaar op, voor de rest bezoek ik al vanaf mn 12e fanatiek concerten en misschien dat de scene door de jaren heen verandert is dat weet ik niet, maar nu gebeurt dat soort shit gelukkig niet meer....maar in de muziek van PE hoor ik persoonlijk niks negatiefs..

@yoozer - das mainstream spul, ik weet niet wat jij maakt maar daarvan zal de top40 versie ook neit reprezentatief zijn voor het geheel....

maar momenteel zijn er nog politieke rappers actief, immortal technique bijvoorbeeld vind ik geweldig...

maar wat ik ook eerlijk moet zeggen hiphop was origine feestmuziek dus dat er ook inhoudsloze feesttracks etc zijn is dan ook een stuk logischer...

Origineel geplaatst door Yoozer
Shit, dus 't spul is niet meer te koop? Hm, had 't altijd nog wel eens willen proberen voor een enkele keer, a la Giel van Beelen z'n Dope Show.

Het zal heus nog wel ergens verkrijgbaar zijn. Alleen niet meer in de 'vrije' handel zeg maar :maffia:

Ecstasy (MDMA) bestaat al sinds de jaren 50 en werd ook in de psychiatrie gebruikt als geneesmiddel.

Origineel geplaatst door Christov
PE kan ik neit hebben meegemaakt, ben uit 1986 dus toen kwam PE zegmaar op, voor de rest bezoek ik al vanaf mn 12e fanatiek concerten en misschien dat de scene door de jaren heen verandert is dat weet ik niet, maar nu gebeurt dat soort shit gelukkig niet meer....maar in de muziek van PE hoor ik persoonlijk niks negatiefs...

Dat wordt dan lastig ja :)

Maar goed, je zegt vanaf je 12e jaar. 1986 + 12 = 1998. Dan kom ik in de periode dat de zogenaamde gangsta rappers in een steriel laboratorium vervaardigd werden :eureka:

Nee, effe serieus. Wat ik bedoel is dat rap/hip hop wel degelijk een agressieve sfeer over zich heeft. Het is de ene buck shot na de andere. Ze hebben zich allemaal omhoog gewerkt uit de ghetto (yo, know what I'm saying?). Wijven zijn hoeren en cops moeten gekilled worden.

Allemaal niet erg (als het woorden blijven en geen daden) het hoort gewoon bij het hele macho sfeertje. Dikke BMW cabrio, gespierde mannetjes met een mouwloos hempje, meer goud aan hun handen (en in hun mond) dan de Nederlandse staat in de kluis heeft liggen... kortom ook genoeg vooroordelen.

Waar het uiteindelijk om gaat is het juiste concept dat de bucks binnen brengt. U vraagt wij draaien. Ik vond hip hop ook vet, maar dan wel die uit 'mijn' tijd. Toen kwamen PE, LL, NWA, Ice motherfuckin' T, BDP, Run DMC, Eric B & Rakim, Eazy E, etc. net op. Dat was tegen de draad in... dat vond ik vet!

Net zoals ik daarna via de hip house in de house scene terecht kwam. Nog voor de 'scheiding' tussen hardcore en mellow. Gewoon house. Toen ben ik ook weer met de hardere stroom mee gegaan. Die was vetter dan vet!

Jongens ik heb echt geen idee gehad dat er zoveel emoties los zouden komen na mijn niet afkrakende / neutrale stukje tekst op het forum verscheen.
Ik vind het overigens slap om te roepen dat omdat er al jaren schelden in rap en metal gebeurd, dan moet het ook maar kunnen in gabber. En dingen als "de maatschappij word rotter" ....dus dan moet dat ook maar met de muziek kunnen. Persoonlijk vind ik hardhouse de "nieuwe gabber" en mag de oude gabber blijven waar het ooit geindigd is. Het word nu alleen maar gebruikt om weer een hoop mega sporthallen mee te vullen en de grote platen maatschappijen staan al weer klaar om hun zakken er mee te gaan vullen.......nu is het nog wachten op gabber piet ....hahahahaha :dubbel:

Ik heb nooit iets tegen muziek als gabber gehad, maar wel tegen het gebruiken van bepaalde methodes om je muziek aan de man te brengen. Zeker als een persoon eerst veel geld heeft verdiend met happy hardcore, en nu door lekker agressief uit de hoek te komen probeert af te rekenen met dat verleden en op die manier credibility terug te krijgen. Dat is gewoon zielig (maar dat is MIJN mening) :maffia:

Er zijn hier een hoop mensen het niet met mij eens merk ik.
Maar dat maakt niet uit,iedereen heeft recht op zn eigen mening.Ik heb ook niemand geprobeert wat voor te schrijven. Dat is ierereen z'n eigen verantwoording. Hoe die rechtzaken zijn afgelopen doet er ook niet toe, ik wou er alleen maar mee illustreren dat veel mensen dezelfde mening hebben.
Ik persoonlijk kan het met mijn geweten niet verantwoorden om verderfelijke, ziekelijke en opruiiende teksten te gebruiken.Voor mijn gevoel is dat net zo iets als in de wapen of drugshandel te zitten en dan gewoon vinden dat het de verantwoording van de klanten zelf is wat ze er mee doen. Als andere mensen dat met hun geweten wel kunnen verantwoorden, ook goed. Ik heb niemand veroordeeld.
Wat ik wel merk hier is dat de kracht die van muziek uit gaat een beetje wordt gebagataliseert. En dat films en spellen ook mensen kunnen beïnvloeden klopt ook, maar daar gaat deze discussie niet over.

Ik denk dat de meeste zogezegde neo-nazi achtigen, dit veelal doen vanuit het stoerdoenerijschap maar zonder het te weten, wel een slecht of verkeerd signaal geven.

En voor degene die er nog niet "door" had, heeft 'Thee Almighty" ons weeral eens lekker laten instinken op het gebied van de mens/ras illusie en dus ook met name in de muziekwereld.

Want:

-de wereldberoemste TechnoDJ is nml een zwarte, en
-de wereldberoemste Rapper is nml een blanke!

:okdan:

Origineel geplaatst door C-Code
Zeker als een persoon eerst veel geld heeft verdiend met happy hardcore, en nu door lekker agressief uit de hoek te komen probeert af te rekenen met dat verleden en op die manier credibility terug te krijgen. Dat is gewoon zielig (maar dat is MIJN mening) :maffia:

Jij weet dus écht niet waar je over praat hè?! Typisch gevalletje de klok horen luiden... bla bla bla...

Paul draait al langer in de hardcore scene mee dan dat jij (waarschijnlijk) weet wat Midi is. :stupid

Dat hij daarna zijn graantje mee probeerde te pakken van de Top-40 knaken, daar kan ik hem alleen maar gelijk in geven. Dat zit even anders dan een commercieel geknutseld Gabbertje of Party Animals (ook al draait Flamman ook al een tijdje mee en was Wanne be a Hippy eerst als harde versie van Technohead).

Dat ik hier überhaupt op reageer! Waarschijnlijk omdat ik meer respect heb voor wat Elstak bereikt heeft dan voor jou ongefundeerde uitspraken. Gewoon bijna gevaarlijk dat internet.

Origineel geplaatst door Prophet

En voor degene die er nog niet "door" had, heeft 'Thee Almighty" ons weeral eens lekker laten instinken op het gebied van de mens/ras illusie en dus ook met name in de muziekwereld.

Want:

-de wereldberoemste TechnoDJ is nml een zwarte, en
-de wereldberoemste Rapper is nml een blanke!

:okdan:

Eeehmmm, ik weet niet hoor, maar Techno is van origine zwarte muziek, want de drie originators (Juan Atkins, Kevin Saunderson en Derrick May) waren toch echt drie kleine negertjes. De meeste techno uit Detroit wordt door zwarten gemaakt, op de +8 posse na dan. Dat de wereldberoemdste techno DJ een zwarte is (en vermoedelijk Jeff Mills, een van de originatoren van de latere generatie Detroit Techno), is dus helemaal niet vreemd.

@ midioot ik denk zelf dat jij misschien wat al te soft bent om in deze thread te reageren.
We zijn hier niet bij de eo het gaat hier over hardcore.
Ziekelijke en opruiende teksten zijn volgens mij bij jou al snel gemaakt.
Let wel deze conclusie trek ik zelf en het is mijn mening.
Luister bijvoorbeeld eens naar de hardcore klassieker "pain till i die"van dione zal al wel erg schokkend zijn, maar dione is dan ook een latente sm-er die gefolterd wil worden tot op het bot.:D

@ c-code dat jij paul als zielig durft te bestempelen geeft al aan dat je absoluut geen kaas hebt gegeten van het fenomeen hardcore en wat paul voor de scene betekend.

@ sixtrak weer zo'n lekkere opmerking van je en erg volwassen ook, over cliche's gesproken.
Het is me inmiddels wel duidelijk dat je geen constructieve bijdrage wil leveren aan deze discusssie, laat staan een fatsoenlijk trak te laten horen.

Where the HELL is the FUCKING RIOT!?!?! Let me thru you MORONS!!!

vyv2.jpg

Origineel geplaatst door faab
@ sixtrak weer zo'n lekkere opmerking van je en erg volwassen ook, over cliche's gesproken.
Het is me inmiddels wel duidelijk dat je geen constructieve bijdrage wil leveren aan deze discusssie, laat staan een fatsoenlijk trak te laten horen.
neil.jpg

no way maaaaan... too much violence...

Origineel geplaatst door faab
@ midioot ik denk zelf dat jij misschien wat al te soft bent om in deze thread te reageren.
We zijn hier niet bij de eo het gaat hier over hardcore.
Ziekelijke en opruiende teksten zijn volgens mij bij jou al snel gemaakt.

Haha, maak je maar geen zorgen, ik ben geen EO-er. Het gaat er ook niet om of ik gechokeert ben(want dat ben ik niet zo snel) maar over de uitwerking die de muziek op jonge en labiele personen heeft.
Ook heb ik over muziek in het algemeen gesproken, niet specifiek over hardcore. En nog steeds merk ik dat sommige personen zich aangevallen voelen over hun muzieksmaak, wat helemaal niet zo bedoeld is.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back