Vlex
Wa zeggie baard?
Origineel geplaatst door Burp
Ja tis zo simpel: kit bestellen, rotary's knobs, faders kopen, aan elkaar solderen (printplaat is al klaar met alles erop dus alleen draden naar je knoppen), en huppekee! Het werkt, eventueel via je PC de midi anders instellen. Het lastigste, vind ik, is alles in een mooi kastje stoppen.
En je kunt er idd via de Midi-in nog een andere aanhangen. Dit kan je natuurlijk ook vastsolderen... maar dan moet je wel zelf de connector loshalen van de print, waarom zou je? Handiger is dan om intern een midi kabeltje te leggen en een kabeltje naar de connector op het kastje, lijkt me.
Ok gaaf!
alles in een mooi kastje stoppen lijkt mij juist t leukste om te doen, zit alleen nog ff te kijken of het de moeite waard is. Ik wil m namelijk vooral gebruiken voor ableton. En je hebt 16 controlopties. En dat is eigenlijk te weinig. Liefst iets zoals. 10 faders, 10 knoppen (om te muten) en 10 rotarys (fx etc) en start en stop knop. Dat is dus 2 stuks. opzich dus geen probleem, maar betekend dus 2 x 88 euro = 176 euro voor alleen de hardware. En een BCR fader haal je al voor 199... hmm nog maar ff over denken, t is wel gaaf natuurlijk 

voor de midi2din2midi modulletjes van Colin Fraser. Ik heb geen enkele elctro-opleiding gedaan, heb ook helemaal geen kaas van programmeren ed gegeten en zag er ook erg tegen op omdat ik geen idee had van hoe en wat enzo, maar ben gewoon zo'n programmer gaan solderen, heb alle uitleg goed gevolgd, en kon zo in ene die PIC's volbranden met een midi2din2midi programmaatje.
2x PE 1x MKE = 276euro, en dan moet ik nog onderdelen hebben....