mpc2000XL stand alone ja/nee ?

Hey hoe heb je die smartcard reader in de MPC gezet?
Gewoon een IDE apparaatje?

Ja de datasnelheid is sneller dan SCSI zip.
Het is niet mijn MPC, maar het komt van www.midicase.com.
Ik weet niet of die kaartapparaten makkelijk te vinden zijn. Ze zullen denk ik ook niet goedkoop zijn.
Het is overigens een SCSI apparaat.

Maar kan ik nou beter een 1000 kopen en samples editen op mn pc of een 2000xl? Ik heb paar keer met de 1000 gekloot maar hij voelt zo breekbaar niet iets waar je echt op kan "rammen", ook omdat alles zo klein is. En ik hoor dat het scherm absoluut niet handig is om grafisch te editen...

Trouwens, de ESX-1 van korg is wel leuk jah alleen electribes sequencen is toch niet helemaal mijn ding... een patterntje maken van 16/64 steps vind ik wel heerlijk op een electribe alleen een nummer maken... :F werkt voor mij gewoon niet. En ook weer... kleine knopjes hou ik nie van 8o)

Origineel geplaatst door SILML75
Hey hoe heb je die smartcard reader in de MPC gezet?
Gewoon een IDE apparaatje?

Heb net zoiets besteld van HAMA (www.hama.de) voor ongeveer 50 euro. Het is een IDE cardreader aan die compactflash etc leest. Ik weet niet of het werkt maar dat laat ik wel weten.

Patrick.

hoe kan een IDE datatransfer dan sneller zijn dan externe scsi zip???

misschien wel jah alleen die kost nieuw 1500 en 2de hands worden ze nooit aangeboden :F

Maar voorzover ik iets van de rs7000 afweet is hij niet echt geschikt voor echt werken met samples, misschien klopt dit ook niet hoor ken hem verder niet. Alleen 4mb stndrd uit te breiden tot 32 voor nog es 200 euro erbij en dan vol... Nou zit er standaard wel erg veel in al ...

ok ben na het lezen van meer en meer artikelen toch meer naar de mpc1000 aan het neigen.. alleen wat ik nergens kan vinden: kan je met de usb poort ook samples van je SM-card op je pc zetten? Dus samples van je mpc naar pc? Misschien rare vraag maar omdat ik nergens wat over lees..., over het algemeen doet men trouwens niet zo heel erg positief over de usb mogelijkheid, mensen met ervaring?

ja dat is gewoon mogelijk. zodra je mpc is aangesloten op de pc via usb dan is het eigenlijk gewoon een media-reader. dus dan zie je in windows zegmaar een nieuwe schijf waar je bestanden vanaf kan halen en naartoe kan kopieren.

let wel op: zodra je mpc via usb in verbinding staat met je pc, zijn vrijwel alle mpc functies uitgeschakelt, dus het is handiger (sneller, etc.) om een stand alone smart media reader/writer op je pc aan te sluiten - en hierbij dus de usb functie te ontwijken.

het ziet ernaar uit dat ik een mpc1000 ga aanschaffen binnen nu en 2 weken alleen dan zit ik nog met mn geluid.
Ik heb geen monitors en vraag me dus af of ik niet beter langer kan wachten totdat ik er ook een setje actieve monitors bij kan kopen...

aaaaaaaaaaaaaa

zit te twijfelen :stupid :stupid

Misschien iets wat mn twijfel kan wegnemen:

Ik heb nog een Korg Electribe-R liggen. Ik vind de klank van deze bak heerlijk alleen het is absoluut niet meer wat ik wil gaan gebruiken, hence de aanschaf van een mpc1000. Ik vind het 16/64 step editen alleen wel heerlijk werken voor de meer standaard loopjes (kick,2,3,4, kick,2,3,4, kick,2,3,4 etc....). Ik heb nog niet echt een id hoe het sequencen werkt met de mpc maar wel weet ik dat er meer feel in komt te zitten etc.\

Kan ik via midi de electribe-r als trigger gebruiken voor mn samples uit de mpc? Ik heb het geprobeerd met software alleen dat werkt niet echt lekker vanwege mn bagger pc > delays etc

Met de MPC gaat het sequencen zo makkelijk.
In de step mode kun je het allemaal zo strak maken als je zelf wilt.

ga ik doen jah, en aangezien hij net 100 euro goedkoper is geworden (nieuw) hier in amsterdam ... :D

zeg heeft hij ook een auto chop functie? of is dr ook software die dat doet? Heb nog nooit met auto chop gewerkt en ik weet niet of het wel "degelijk" werkt... Nog een pro argument om er een te kopen? (wat ik toch al ga doen zodra ik t geld heb... snelll)

ik zou m'n electribe nooit gebruiken om iets extern te sequencen, ik zou de er-1 eerder uit een mpc sequencen
volgens mij is een mpc absoluut strakker dan een electribe sequencer.

Origineel geplaatst door ralph
ik zou m'n electribe nooit gebruiken om iets extern te sequencen, ik zou de er-1 eerder uit een mpc sequencen
volgens mij is een mpc absoluut strakker dan een electribe sequencer.

nee, want je gebruikt de electribe dan als 16 steps sequencer ala 808. Dat heeft een MPC niet!.
Das soms wel handig. Kijk ik heb een ER-1, daar kan je geen samples in laden.
Maar ik kan wel m'n mpc vol stoppen met drumgeluiden en dan live beats op de electribe prrogrameren.

Ja, dat snap ik, maar ik vind de sequencer van de Electribe gewoon een beetje shakey (niet strak)

Origineel geplaatst door ralph
Ja, dat snap ik, maar ik vind de sequencer van de Electribe gewoon een beetje shakey (niet strak)

mmm, misschien dat je een swing ofzo aan heb staan, want ik kan echt niet herinneren dat die van mij niet strak loopt.
Ik ga em binnenkort dagelijks live gebuiken als sequencer voor een 808 sample set in de MPC. (kan m'n 808 helaas niet meenemen).

De sequence van de electribe is inderdaad gewoon lekker strak hoor. En ik vind, zeker voor het standaard technowerk, werken met 16steps heerlijk.
Maar er zit geen swing functie in de electribe zou je dat kunnen berijken via je mpc? is dat wat je bedoelt sander? Zou wel handig zijn alleen lijkt me beetje sterk 8o)

Origineel geplaatst door REEDS
De sequence van de electribe is inderdaad gewoon lekker strak hoor. En ik vind, zeker voor het standaard technowerk, werken met 16steps heerlijk.
Maar er zit geen swing functie in de electribe zou je dat kunnen berijken via je mpc? is dat wat je bedoelt sander? Zou wel handig zijn alleen lijkt me beetje sterk 8o)

Kijk het is gewoon leuk en handig om ook een 16 steps sequencer tot je beschikking te hebben. (naast de gewone MPC sequencer). Vervolgens kan je de midi data van de electribe, als je die opneemt wel weer van swing voorzien op de MPC.

Back