rs7000 arpeggio-trukje

Jos Pos

Ouwe rot
Na enkele jaartjes rs7000'en heb ik nu pas ontdekt hoe je de arpeggio beter kan gebruiken.
Ik vond de arp van de rs7k de simpelste en lulligste ooit totdat ik plots het volgende ontdekte.
Als je een simpel geluidje neemt en je zet je arp op hold en duwt een toetsje in, zodat je iets hoort, moet je eens in de Grid Groove gaan.
Als je dan bepaalde "steps" verandert qua grid, pitch, amp, etc krijg je echt de meest uiteenlopende en orginele arps. Dan nog ff op rec duwen en t staat in uw track. Het leuke is dat eens het opgenomen is, je grid groove meteen weer leeg is en je dit op je pas opgenomen phrase nog eens kan doen.
Bijzonder leuk en ik wou het ff meedelen. Ik dacht dat ik na enkele jaren wel alles door had maar dit kwam bij mij totaal uit de lucht gevallen.
Ik gebruik de grid groove wel altijd maar het was nog nooit in me opgekomen deze in realtime te gebruiken op een arp.
Misschien dat dit allemaal in de manual staat, maar die lelijke boeken lees ik nooit. (tenzij ik ergens vast zit)
Dus mede rs7k gebruikers, testen maar!!!! :okdan:

Inderdaad, super he? De gridgroove, weer zo een onderschatte tool van de RS7000.

inderdaad maar je kan ook van iedere noot pitch en nootlengte aanpassen, toch wel uitgebreid...

Origineel geplaatst door Jos Pos
inderdaad maar je kan ook van iedere noot pitch en nootlengte aanpassen, toch wel uitgebreid...
ach so... dus het gaat way beyond de klassieke arpeggio mogelijkheden (wat alleen noten triggered met een constante klok)
ik zou zeggen, practice what you preach en post ff een mp3 demootje :) da's loik voor de mensen...

Origineel geplaatst door 6 trak
ach so... dus het gaat way beyond de klassieke arpeggio mogelijkheden (wat alleen noten triggered met een constante klok)
ik zou zeggen, practice what you preach en post ff een mp3 demootje :) da's loik voor de mensen...

Da's zeker loik voor de mensen ;)

ik heb even snel iets opgenomen...
Er zit een cut in omdat het anders het bestand wat groot werd. Het is ook maar 64kbps..

een Waldorf Pulse aan een rs7000 arp met gridgroove gehangen dus..
het begin is zoals je de arp aanzet van de RS7000 en daarna realtime aan de gridgroove parameters geklooid.. Het is dus geen pattern!!

Attachments

• rspulsearp.mp3
    470,5 KB · Bekeken: 83
Back