die standaard trance geluiden...

beocreem

Ingeburgerd
ik heb op de search gedrukt maar heb niet gevonden...

Ik ben een beetje op zoek naar die standaard trance sound wat je hoort in superstring é.d. je kent ze wel... nu heb ik een acces virus en een nova, is er iemand die misschien zo uit het blote bolleke weet of er een standaard patch is die zo klinkt, ik heb dr al heel wat geprobeerd, maar het zijn ze naar mijn gevoel net niet.....

waar ligt dat aan? volgens mij hebben bijde die zogenaamde supersaw wat die jp8080 heeft waar de sound eigenlijk uit komt

volgens mij zit er dus geen patch in die dit benaderd, en dr zitten dr heel wat in die virus... 1000 ofzo...

Ben erg benieuwd waar ze verstopt zitten!

Hehe dus je krijgt geen standaard trance sound uit de Virus ?? 8o)
Ik weet het niet maarruh zal vast en zeker wel wat in zitten hoor en anders maak je het toch lekker zelf ! (is nog leuker ook);)

tja.... Je hebt een virus en een nova? Zoek anders even iets over va synthese op. Je hebt de tools...

ja ik weet het, het lijkt een hele domme vraag, maar ja, zijn geen domme vragen alleen domme antwoorden... 8o)

Ik krijg er de meest vette geluiden uit aller tijd, helemaal waar, maar ben soms ook net op zoek naar deze sound, zou er alleen daarvoor een jp kopen...

Is dat trouwens een goed idee om een jp te kopen als je een virus hebt... of overlapt zich dat teveel.....

Moet het perse hardware zijn?

Zoniet luister dan eens naar Vanguard of de Superwave. Er zitten ook lekkere trance geluiden in Albino (Rob Papen).

Vanguard: http://www.refx.net/pro_Vanguard.htm?lang=eng
Superwave: http://www.superwave.co.uk/
Albino: http://www.robpapen.com/ of http://www.linplug.com/

Luister maar eens naar de demo's of installeer een demo versie om te proberen. Misschien raak je wel overtuigd van de kwaliteit van één van deze plugins.

Maar ik geef toe, ik wil eigenlijk ook wel meer hardware, maar toch is de software is ook erg vet!!!!

Ik kan je alleen maar aanraden de gratis sets van Manuel Schleiss even te downloaden; 128 trance-soundjes met die standaard geluiden erbij.

Anders ; tja... de filter doet 't 'm misschien ook. Probeer eens verschillende configuraties. Maar een JP kopen alleen daarvoor?

Origineel geplaatst door Yoozer
Ik kan je alleen maar aanraden de gratis sets van Manuel Schleiss even te downloaden; 128 trance-soundjes met die standaard geluiden erbij.

Anders ; tja... de filter doet 't 'm misschien ook. Probeer eens verschillende configuraties. Maar een JP kopen alleen daarvoor?

Of koop de nieuwe sounds die hij gemaakt heeft...ook errug goed:halleluja

Trouwens die Duitsers verkopen van die trance sounds voor de oa. de virus ,nova de link staat hier wel ergens op het forum.

Zoek: synth demo of iets..

Ik weet zeker dat je zoiets zoekt.

misschien heb je hier wat aan?

denk het wel !!! thnx ,zeker bruikbare bliepjes en effects enzo

Re: die standaard trance geluiden...

Origineel geplaatst door beocreem
ik heb op de search gedrukt maar heb niet gevonden...

Ik ben een beetje op zoek naar die standaard trance sound wat je hoort in superstring é.d. je kent ze wel... nu heb ik een acces virus en een nova, is er iemand die misschien zo uit het blote bolleke weet of er een standaard patch is die zo klinkt, ik heb dr al heel wat geprobeerd, maar het zijn ze naar mijn gevoel net niet.....

waar ligt dat aan? volgens mij hebben bijde die zogenaamde supersaw wat die jp8080 heeft waar de sound eigenlijk uit komt

volgens mij zit er dus geen patch in die dit benaderd, en dr zitten dr heel wat in die virus... 1000 ofzo...

Ben erg benieuwd waar ze verstopt zitten!
kijk hier eens
http://www.vengeance-music.de/Virus2/index.html

groet padokit

Origineel geplaatst door musica
Of koop de nieuwe sounds die hij gemaakt heeft...ook errug goed:halleluja

Ik vertik 't om geld te betalen om iemand knopjes te laten draaien terwijl ik dat ook kan :). Een sounddesigner zet geen magisch knopje van "zuig / cool" in je synth, hij weet gewoon beter hoe een bepaald resultaat bereikt moet worden. Ik heb alleen al dankzij het luisteren geleerd hoe die sounds ook op een (m)Q gemaakt moeten worden; en de (m)Q wordt normaal niet als echt trancy gezien door de meesten. De Virus heeft er gelijk 1024 presets in waarvan er een heel groot deel al zijn gericht op dat genre, de (m)Q is wat conservatiever/alternatiever in dat aspect.

Topicstarter : Wil je hints?

Highspeed squaregolf LFO's op de pitch - niet helemaal naar 127 draaien omdat 'ie dan te snel gaat. Niet zuinig zijn met Unisono. Stapelen met octaven; je kunt wel 3 oscs pakken en ze op de -20 - 0 - +20 wijze ontstemmen, maar het is praktischer om dat met de Unisono te doen. En het belangrijkste; listig gebruik van de reverb en net dat randje distortion.

Alle lof voor de demo's overigens; de man weet zeker wat hij doet.

Wat dacht je vanzelf maken ?!? Damn als je geen trance geluiden kan vinden of maken met een virus:stupid

Er zitten ook knopje waar je aan kan draaien en dan verandert het geluid :D

Origineel geplaatst door hansbakker
de supersaw uit de JP8000 waar je het over hebt is nix anders dan een paar detuned saw's, 7 om precies te zijn...

misschien heb je hier wat aan?
http://www.cosmicdreamer.be/downloads.html

7!!? Hoe krijg je nou 7 detuned oscs uit 1 jp8080? Misschienzie ik iets over het hoofd, maar ik wist niet dat een jp8080 7 oscs tegelijk kon boosten :erm:

hehe...je zit een HEEL klein dingetje over het hoofd...

bij OSC1 kan je kiezen uit supersaw, triangle mod, nois, feedback osc, square, saw en trangle...
de supersaw osc is gewoon een waveform die bestaat uit 7 detuned saws, de waarde van detune en mix kan je instellen..

veel normale synths als de CS1X, N5EX hebben ook wel dat soort geluidjes aan boord. Niet zo vet als de JP8080 of JP8000 maar toch aardig genoeg om te gebruiken...

Overigens waarom zou je die sound willen gebruiken? Omdat 3123438590475384570453810 van de trance nummers dat geluidje hebbe? Ik zou zeggen wees eens origineel gebruik juist eens een ander geluid !

Back