die standaard trance geluiden...

Origineel geplaatst door Slipperman
Overigens waarom zou je die sound willen gebruiken? Omdat 3123438590475384570453810 van de trance nummers dat geluidje hebbe? Ik zou zeggen wees eens origineel gebruik juist eens een ander geluid !

Waarschijnlijk omdat het anders afwijkend klinkt en het dus geen pure trance meer is en of je er geen hit meer mee kan scoren :D

A: "pom ti dom ti dom... hey dat is een gaaf trance nummer... en die geluiden, zo hey!"
B: "die komen uit speciale synths"
A: "echt waar? ik wil ook trance maken... UIT WELKE SYNTH KOMEN DIE GELUIDEN!!! VERTEL VERTEL!!"
B: "nou erm... uit een Virus bijv."
A: "veeeeeeeeeeeet die ga ik meteen kopen!!! want ik wil ook vette trance maken enzo!!!"

Dat noemen ze mond op mond reclame... Zo gaat het normaal gesproken altijd.

Heb zowel de jp als de b in de verkoop dus mocht iemand geinteresseerd zijn :D :D

gr. Mario

.................................:z

OK, ff voor de duidelijkheid... jullie weten niet wat ik maak dus aub geen commentaar!! Verder hoef je mij ook echt niet te vertellen met welke geluiden ik muziek moet maken, dat beslis ik nog altijd zelf!!

als ik op zoek ben naar een standaard trance geluid zal dat best een bedoeling hebben, en neem van mij aan dat niet ff snel een hitje scoren is of geld verdienen ( als dat uberhaubt al te verdienen viel met trance maken)

Jesus, dr zijn ook altijd van die beter weters hé, :stupid

ZO!!!!!
Maar goed voor de mensen die wel uitermate fijn commentaar hebben gegeven op mijn vraag, en niet over hele andere dingen begonnen die niks met dit topic te maken hebben..... mijn dank is groot!!, ga het zeer zeker even uitproberen wat ik kan bereiken. OOk die turtorial had ik nog niet gevonden, dus dat gaan we ook s uityprinten en meenemen naar house :)

Tuurlijk koop ik een JP8080 niet alleen voor die supersaw string ding... het lijkt me een erg vet bakkie om erbij te hebben..

Ik vroeg me alleen af of iemand ergens een patch weet in de vrius die daar erg bij in de buurt komt.

BTW dat wat hier iemand zij over die cs1x, dat klopt precies, daar zitten er een aantal in die in de buurt komen, zijn alleen een beetje mager, maar verder is dat trouwens best een vet apparaat, gebruik m bij veel produkties van mij..

Mensen bedankt, en als iemand nog een preset weet uit die virus, zou ik heel fijn vinden!

CHEERS!!

BTW mario.. ben wel geintereseerd in je jp :) drop ff een email op ron@beoloo.nl als je wil

Origineel geplaatst door 6 trak
A: "pom ti dom ti dom... hey dat is een gaaf trance nummer... en die geluiden, zo hey!"
A: "echt waar? ik wil ook trance maken... UIT WELKE SYNTH KOMEN DIE GELUIDEN!!! VERTEL VERTEL!!"
A: "veeeeeeeeeeeet die ga ik meteen kopen!!! want ik wil ook vette trance maken enzo!!!"

:dubbel:

Ik vind er niks verkeert aan als iemand de standaard trancegeluiden wil gebruiken. Natuurlijk streeft iedere producer naar een eigen geluid wat afsteekt bij de rest, maar als beginner is dat mischien nog te hoog gegrepen.

ik ga er van uit dat je beginner bent, zoniet ,vergeef me.

niet helemaal on-topic... maar ik blijf er verstelt door staan hoe zo'n geluiden blijkbaar meestal met hardware
gegenereerd worden en dat er weinig of nooit sprake is van die exacte vette, volle en diepe geluiden met software...
Is dat zo'n probleem dan?

in ieder geval, een reden voor mij om zometeen weer eens achter mijn athlon te kruipen en daar eens een paar softsynths te mishandelen :D

greetz

cloudy

Origineel geplaatst door cloudman
niet helemaal on-topic... maar ik blijf er verstelt door staan hoe zo'n geluiden blijkbaar meestal met hardware
gegenereerd worden en dat er weinig of nooit sprake is van die exacte vette, volle en diepe geluiden met software...
De Carbon softsynth van Native Instruments (deze zat ook gratis bij een Interface van een aantal maanden geleden) heeft 4 oscillators waarvan er 1 de befaamde superzaag bevat, met "spread" parameter. Die synth klinkt ongelofelijk goed, maar dan moet je er ook een mooie geluidskaart bij hebben met goede D/A converters, anders heb je er weinig aan. In 96khz mode draaien wil soms ook nog wel helpen.

Is dat zo'n probleem dan?
Nee. Uiteindelijk boeit het alleen maar of de muziek gaaf klinkt, niet waarmee je het gemaakt hebt.

in ieder geval, een reden voor mij om zometeen weer eens achter mijn athlon te kruipen en daar eens een paar softsynths te mishandelen :D
:D

Reaktor kun je er mooi voor misbruiken als die pjoeter van jou 't draait (ik kan me herinneren dat je een P200 laptop had, daar kun je de patch misschien wel op bouwen maar dan gaat 't met renderen niet zo snel). 7 oscillators maken, 1 met fine tune op center, en dan met stapjes van 5 of 10 (ligt ook aan de eenheden) 'uitwaaieren'.

Werkt perfect op de Micromodular, alleen hou je dan maar 1 stem over.. maar standaard trance hoeft ook niet zo ingewikkeld te zijn :D (geeeeeiiiiiintjjjuuuuuhhh).

Re: die standaard trance geluiden...

Origineel geplaatst door beocreem
ik heb op de search gedrukt maar heb niet gevonden...

Ik ben een beetje op zoek naar die standaard trance sound wat je hoort in superstring é.d. je kent ze wel... nu heb ik een acces virus en een nova, is er iemand die misschien zo uit het blote bolleke weet of er een standaard patch is die zo klinkt, ik heb dr al heel wat geprobeerd, maar het zijn ze naar mijn gevoel net niet.....

waar ligt dat aan? volgens mij hebben bijde die zogenaamde supersaw wat die jp8080 heeft waar de sound eigenlijk uit komt

volgens mij zit er dus geen patch in die dit benaderd, en dr zitten dr heel wat in die virus... 1000 ofzo...

Ben erg benieuwd waar ze verstopt zitten!

Klopt! Je hebt helemaal gelijk. De Virus en de JP8080 zijn 2 verschillende apparaten met eigen sound en karakter.
Ik herken je bevindingen en ook ik worstel daarmee. Ik koop er een JP bij als aanvulling, omdat deze net dat beetje aanvult waar de Virus tekort in schiet. De virus heeft daarentegen ook zal pluspunten en daar kun je weer andere sounds mee maken, wat weer met een JP niet kan.
Stop het pielen en onderzoek. Die superstring krijg je er niet uit. Ik ben bang, dat de effecten en dubbeling van patches behoorlijk bijdragen aan die vette JP sound. Daarentegen vallen de wat minder vette klanken van de virus weer goed in de mix.

Succes

Erik

Origineel geplaatst door 6 trak

Volgens mij geldt dit voor de meeste synthliefhebbers. Een sound spreekt je aan of niet. Reken maar dat die DX7 die altijd standaard bij Countdown op het podium gestaan heeft, mede van invloed is geweest op het succes van de DX7 in Nederland. Herinnert U zich de clip van Level 42 (lessons in love volgens mij), lijkt wel verdekte reclame voor de DX7

En ook ik kocht een Elka Synthex toendertijd, omdat ik van die Jarre sounds hield en inderdaad. Jarre heeft alle standaard patches gebruikt. Niets geen laserharp. Is gewoon verdekte midi. Dit is een standaard patch in de Synthex.

Ik snap hem al de hele tijd niet, maar zitten we hier de hele tijd over presets te bakkeleien?

Die kun je toch doorlopen en als het daar niet tussen zit zelf aan de slag?

En mag ik heel bescheiden als ik ben opmerken dat ik ronduit schandalig vind als iemand een synth koopt en wil gebruiken maar nog te lui is om er zelf even voor te gaan zitten om er zelf iets fatsoenlijks uit te halen.

Als je weet dat die supersaw uit de JP uit 7 gedetunede saws bestaat kun je dat makkelijk namaken in die virus van je. Kost je wel veel stemmen, maar het kan zeker. Sterker nog als je met dat gegeven aan de slag gaat kun je het zelfs uit een DX7 halen. En dan misschien niet zo dik maar dan kun je altijd nog stapelen en/of multitracken.

En ben bang dat dit soort voorbeelden de vooroordelen van bepaalde mensen hier over trance alleen maar versterken. En in dit geval geeft ik ze nog niet eens ongelijk.

Origineel geplaatst door Catalunya

En ook ik kocht een Elka Synthex toendertijd, omdat ik van die Jarre sounds hield en inderdaad. Jarre heeft alle standaard patches gebruikt. Niets geen laserharp. Is gewoon verdekte midi. Dit is een standaard patch in de Synthex.

Heb jij een Synthex ???

:{ :{

Jezus zeg,als je deze sound niet uit je Supernova of Virus kunt krijgen dan ligt het toch zwaar aan jouw!sorry voor dit antwoord maar je wil toch niet zeggen dat je uit deze 2 topsynths geen trance sound kunt halen. Ik noem dit gewoon een beetje slordig gedrag met lak aan interesse en kijk eens verder an je neus lang is zou ik zeggen. Mischien zou je je eens wat meer moeten verdiepen in je 2 mooie synths.

En als je hapklare brokken wil,verkoop dan gewoon je virus en supernova en koop een jp8000.

Klopt! Je hebt helemaal gelijk. De Virus en de JP8080 zijn 2 verschillende apparaten met eigen sound en karakter.
Ik herken je bevindingen en ook ik worstel daarmee. Ik koop er een JP bij als aanvulling, omdat deze net dat beetje aanvult waar de Virus tekort in schiet. De virus heeft daarentegen ook zal pluspunten en daar kun je weer andere sounds mee maken, wat weer met een JP niet kan.
Stop het pielen en onderzoek. Die superstring krijg je er niet uit. Ik ben bang, dat de effecten en dubbeling van patches behoorlijk bijdragen aan die vette JP sound. Daarentegen vallen de wat minder vette klanken van de virus weer goed in de mix.

Inderdaad, je haalt de woorden uit m'n mond. JP is echt de enige die het echt geluid van de supersaw (superstrings) in zich heeft, vind dat de rest niet eens in de buurt komt. Vergelijk het met een tb303, ook deze bak heeft bewezen nooit echt goed gecloned te kunnen worden. Dit moet ik Roland wederom nageven.

Er zijn natuurlijk altijd mensen die anders beweren maar dat zijn waarschijnlijk diegene die nooit een jp gehad hebben :D

gr. Mario

Overigens waarom zou je die sound willen gebruiken? Omdat 3123438590475384570453810 van de trance nummers dat geluidje hebbe? Ik zou zeggen wees eens origineel gebruik juist eens een ander geluid !

Mischien omdat hij dit geluid ontzettend gaaf vind. Is dat niet wat ons ook inspireerd!

Origineel geplaatst door mario
Mischien omdat hij dit geluid ontzettend gaaf vind. Is dat niet wat ons ook inspireerd!

Moet zeggen dat ik 3 maand een JP8000 in huis heb gehad,maar heb hem daarna ook gelijk de deur uit gedaan. Waarom? omdat hij me totaal niet inspireerde. Ik moet toegeven dat de supersaw zeker wel lekker klonk,maar als je het gaat afwegen tegenover andere synths qua flexibiliteit etc.... Maar goed als jij,wie dan ook onder trance de supersaw verstaat,dan moet je hem vooral kopen.

Back