Oberheim Obx-A

Aaron

Stamgast
Hallo mede synthfreaks,

Ik wil dus een Oberheim Obx-a kopen, maar wil toch eens informeren(waar beter dan hier? :))

Is het echt zo erg gesteld met de stabiliteit van deze synth?
Je leest/hoort zo vaak dat het een onbetrouwbare synthesizer is. (Oberheim eigen...)

Tja, een beetje freak moet gebrekken op de koop toe nemen, maar als het echt zo erg is, is de lol er af natuurlijk!

Wie heeft, ervaringen met deze synth?

Ik hoor ze graag!

Thanks

Hee Aaron,

Ik heb er een gehad, de meest uitgebreide (8 voice / 120 programs) met midi ingebouwd.
Het ding heeft me nooit in de steek gelaten, terwijl ik hem toch een jaar of 7 heb gehad (ik speelde er zo goed als dagelijks op). De autotune functie werkt perfect. Heerlijk geluid, vooral voor pads / strings / brass, maarja da's niks nieuws natuurlijk als we het over Oberheim hebben 8o)

Enige minpuntje vond ik het keyboard, stroef en traag. Maar daar kun je dan weer een revisiekit voor kopen.

In mijn ervaring is het dus een betrouwbare synth.....

Dat doet me goed zeg! Voor het eerst dat ik lees dat een analoge (VCO) Oberheim betrouwbaar is!

Ik had al wat rondgelezen waaronder bij "Oberheim Abbey", nou dat is huilen!

Sorry, dat deze thread in de verkeerde afdeling is, weet niet hoe te veranderen...

Ja, en dan heb ik 'm zelfs nog uit Duitsland laten opsturen, en ik heb 'm later zelf ook nog 3 keer verhuisd (achterin de auto).

Er wordt wel over meer synths gezegd dat ze onbetrouwbaar zijn, zoals de Yammie cs-reeks. Maar met m'n 60 heb ik dus nog nooit trammelant gehad (met de auto opgehaald bij Eindhoven - 2 uur rijden, en ook 3 keer verhuisd dus...)

Beter!

Je zal misschien ook wel geluk hebben gehad dan. Oberheim heeft toch wel echt een naam als het om onbetrouwbaarheid gaat.

Het gaat mij om de ranzigrauwe zaagtand sound die erin zit. Ik denk een goede aanvulling op mijn oa Jupiter8...

Betreft het de OBXa van een ander locaal DSF-lid? (zonder MIDI dus)
Zoveel Oberheims kom je nl. niet tegen...

nee hoor.

Was gewoon benieuwd naar ervaringen van Oberheim gebruikers.
Schijnt dat analoog Oberheim toch een reputatie van onbetrouwbaarheid heeft? (met name stemming)

Gelukkig lees ik hier ook positieve signalen! :)

Nooit geen problemen gehad met Oberheim! Beuk-zooi, die gear!:D

mijn ob-xa is ook zeer betrouwbaar
het ding is gebouwd als een tank
build to last!

ik denk dat je in de war bent met de OBX
die schijnen wat onstabieler te zijn qua detuning
maar de autotunefunctie van de ob-xa werkt echt goed

enige wat ik heb gedaan sinds ik hem kocht is de rubbertjes van de toetsen vervangen
het is bekend dat de originele rubbertjes na ongeveer 20 jaar vergaan
een zeer eervol klusje en hij speelt nu weer als nieuw

en ik heb een paar potmeters vervangen die een beetje kraakte

Origineel geplaatst door bounce

ik denk dat je in de war bent met de OBX

haha... ik weet het wel zeker!
het is OB-Xa en niet OBX-a

:dubbel:

Origineel geplaatst door bounce
haha... ik weet het wel zeker!
het is OB-Xa en niet OBX-a

:dubbel:

Weet je echt zeker?!

Misschien is het wel ObiWan Kanobi ;)

ob-1 is ook vet

Oberheim%20OB1.jpg

Goh, en deze thread wordt niet verplaatst?? :confused:

Affijn..

welkom

Verplaatst...

Verplaatst...

Bericht door een moderator:
Ik ben maar zo vrij geweest...

Ik heb er 2 jaar geleden 1 gehad! Zeer betrouwbare en goedklinkende synth! Aanrader!;)
Ik weet niet waar/wie jij het woord "onbetrouwbaar" vandaan hebt?
Maar Oberheim staat!;)

Back