Welke mixer gebruik je en wat bevalt je eraan (of niet).

Soundtracs topaz project 8

Voordelen:
Meterbrug
Heeeel veel headroom (doet niet onder voor ghost of 8bus A&H GL)
Lekkere kleuring van de eq
Oversturen kan ie goed hebben
Lekkere bediening
Erg stil,

Nadeel:
Geen quing op de eq's. soms mis ik de quing wel, het is toch onontbeerlijk voor een goeie mix.
Het is mischien een beetje een zeikpuntje, maar toch irriteert het af en toe: kwa formaat is ie wat onhandig, hij is erg diep, en dit maakt het nogal lastig om je studio praktisch in te richten.

Voor de rest staat in de prijsklassen 700 a 1100 euro de TOpaz project 8 op eenzame hoogte

Mackie CFX20
cfx20_main.jpg

Eerste mixer dus weinig vergelijkingsmateriaal, maar tot nu toe bevalt ie goed!

enkele Pro's:
-16 mono, 2 stereo
-Precieze EQ
-Bruikbare FX (voor iemand zonder veel budget/effectapparatuur)
-Werkt makkelijk, intuïtief

enkele Con's:
-routemogelijkheden in de toekomst wellicht, is meer een live tafeltje...
-geen inserts op de subs
-Distortion/oversturing is niet echt mijn ding vaak (te schel ofzo)... maar das smaak

Ik ben zeer tevreden... tot nu toe doet ie precies wat ik wil dat ie doet!

Behringer MX2442A

Voordelen:

- veelzijdig
- goedkoop
- in- en outputs aan de bovenkant

Nadelen:

- externe voeding met zoemende ventilator
- geen direct outs
- service onvriendelijk
- de Behringer discussie

Attachments

• mx2442a_medium.jpg
    mx2442a_medium.jpg
    26,8 KB · Bekeken: 83
Tascam M2600 MK2 24ch met MU-2624 meterbrug

PRO:

- 33 11,5CM faders :D (24ch., 8bussen, master)
- lekkere EQ met dubbele midsweeps, in 2 delen schakelbaar naar de inline kanalen
- 8 aux sends
- 6 stereo returns
- uitgebreidde routing (returns, inline kanalen, direct outs, meerdere (master) outputs, overal
inserts)
- fijne meterbrug met 2 grote analoge VU's voor de master, 24ch. schakelbaar tussen input en
inline
- kanalen in broodjes van 8 (gewoon doorwerken met 16 kanalen terwijl er een broodje wordt
geserviced)
- lekker veel gain op de inputs, mooie subtiele warme oversturing aanwezing
- lekker geluid, heerlijk icm digitale recording voor de nodige body en warmte
- geluidsloze voeding

CON:
- ik kan maar geen 32-ch vinden (voor een knappe prijs 8o) )
- heel knappe stevige hardware, knappe knoppen, goede poti's, lekkere faders, niet van dat
slappe Britse :engel:
- niet alle sends pre/post schakelbaar (ik wil eigenlijk gewoon alles pre)
- geen faders voor de inline kanalen als op de M3500
- geen outputs voor de bussen, allee inserts :stupid (Is goed op te lossen met een patchbay,
maar toch)
- geen automatisering en patchbays, maar goed, dat is gezeik, daar is de prijs niet naar

In de studio een Digidesign ProControl met extra FaderPack, en een Mackie LM-3204 als bijkomend analoog submixertje. Thuis ook diezelfde Mackie 3204.

De ProControl is weliswaar geen échte mengtafel, wel een remote van ProTools die het gevoel geeft dat je met een digitale mengtafel werkt.

Pro Procontrol :
- quasi perfecte integratie met ProTools software
- handige automatisatie
- regelbare "feel" van de gemotoriseerde faders
- flip mode voor bediening van plug-ins met de faders
- modulair systeem, uitbreidbaar met extra fader packs en surround/edit pack
- sturing vh (tape) transport van externe machines (bv adats, tascams, digibetacams ed)
- je kunt effectief sneller, resultaat-gerichter en vooral creatiever werken

Contra Procontrol :
- editing drukknopjes nogal klein
- faders mochten gerust een verloop hebben van 12cm
- iets te weinig LED segmentjes in de ingebouwde meter bridge
- geen aparte editing knoppen voor fades, trimmen e.d.
- erg duur, en uitsluitend bruikbaar met de "eigen" ProTools software (niet met Logic bv)

Attachments

• procontrol.jpg
    procontrol.jpg
    80,9 KB · Bekeken: 85
soundcraft Spirt M4...

weinig kanaaltjes... wel percies genoeg voor mij, 4 send/returns (met gain!) puiike microfoonversterker..
voor klein budget een (denk ik) kwalitatief erg goede mixer...
groot pluspunt voor mij is de S/Pdiff uitgang.. dit werkt alleen op de master en op de AUX 1 en 2, maar om wat jams op te nemen hier thuis ideaal.

(bij is wel een stereo ingang kapot (da's misschien weer mindere reclame), misschien heeft iemand hier ervaring mee hoe dit te fixen... om gaat me da een hoop geld kosten???)

Origineel geplaatst door The Q
een Moulinex, bevalt prima! :okdan:

bm9.jpg

Vooral makkelijk schoon te maken, heerlijk slagroom likken ... :{

:halleluja Geweldig!

Owjah... wel on-topic, ik ben nog altijd zeer tevreden met m'n Yamaha ProMix01, hoewel het wel wat behelpen is met maar 16 kanaaltjes...

Ghost 32ch mute met meterbrug.

Pro

- warme eq waar ik sound mee maak.
- de bekende lekkere gaindistortion
- 6 mono-aux en 2 stereo
- 2 volledige parametrische eq's.
- genoeg headroom
- warme tafel

con

- heb een tijdje trammelant gehad met allerlei klachtjes.
Na goede revisiebeurt opgelost.

- De mix, en dat is eigenlijk het grootste nadeel. Ik moet er elke keer weer voor zweten.

gr. Tom

Roland M480:

Pro:

- 48 kanalen mono of 24 kanalen full stereo
- Uitstekende routings: 6 stereo effect send/return waarvan 2 pre/post fader
- aparte sub- en cuebus
- erg solide gebouwd
- is al meer dan 10 jaar oud en heeft nog nergens ook maar één kraakje in zitten.

Con:
- Nogal geminiaturiseerd
- geen EQ

:doei:

Zie m'n gearlist.
En review staat bij de andere hardware reviews.

Een Behringer Tafeltje, mx2004a. Waarom? Wist ik veel wat voor mixers er allemaal waren en wat het verschil was, toen ik deze kocht....

pro:
goedkoop
veel voor weinig
gratis behringer sticker

contra:
eq's
't geluid
geen subgroup (ja, die domme alt3+4, maar daar heb je geen kont aan)
geen maininsert

Heb nu een Behringer mx2442 was voorheen een mx1604a, de 1604 was wat helderder qua geluid maar had te weinig inputs.

Pro
-> goedkoop
-> veel inputs (24)
-> 6 auxen

Con
-> kwaliteit is wat minder..

Ik gebruik een ddx3216 met adat (gekoppeld aan pc door middel van rme hammerfall 9632).
Wat mij er aan bevalt zijn de gate's, compressors, eq en fx per kanaal. Het is mijn eerste digitale mixer; de samenwerking van ddx, rme en adat bevalt echt prima.

Ik heb de mx-8000 van behringer. Wat me eraan bevalt: De prijs, de vele inputs(48) die ik ook bijna allemaal gebruik en de manier waarop hij de 909 overstuurt. Ook hoor ik vrij weinig ruis en klinkt hij best helder.
Ik heb nooit een andere mixer gehad behalve een spirit sx van soundcraft en een simpel 8 kanaals merkloos ding, dus ik kan ze niet echt vergelijken maar ik vind dat de verhalen over de kwaliteit van behringer tafels misschien een beetje overdreven zijn. Een mackie of soundcraft zal misschien iets beter klinker maar om daar nou het 2-3 dubbele voor neer te leggen... Ik ben tevreden met mn mixer, misschien dat er ooit nog een andere voor in de plaats komt maar voorlopig kan ik hier wel mee vooruit.

A&H GL2. heb in het verleden een mackie 32/4 vlz pro gehad, maar de A&H die ik nu heb mag misschien minder kanalen hebben en wat ouder zijn, maar wat een eq alleen al... pffff net een filter van een synth. 6aux send ipv de magere 4 van mackie.. gewoon een woest 14 kanaals mengertje..

Back