Cool Blue Moooog!

senso

The Original Maniac
Geen super-originele mod-vondst, maar ik vind'm gaaf!

Attachments

• memorymoog_blue2.jpg
    memorymoog_blue2.jpg
    159,3 KB · Bekeken: 118
Zag 'em net op Analogue Heaven (het waren een drietal foto's); hij ziet er hééééééééééééééééél erg cool uit zo. Mss. een ideetje voor mijn eigen Memorymoog...

hmmmmm....mmmmooooog.... :{

:D

ik ben eens teen en tander gaan opzoeken over dit beestje uit nieuwsgierigheid.
Er bestaat een + versie van? en die kan omgebouwd worden tot midi ondersteunende?
maar goed, dit geheel offtopic en waarschijnlijk voor de meer ervaren synth-addict waarschijnlijk
volkomen triviaal...

maar deze gemodde moog is echt wel cewl!

greetz

cloudy

Origineel geplaatst door cloudman
hmmmmm....mmmmooooog.... :{

:D

ik ben eens teen en tander gaan opzoeken over dit beestje uit nieuwsgierigheid.
Er bestaat een + versie van? en die kan omgebouwd worden tot midi ondersteunende?
maar goed, dit geheel offtopic en waarschijnlijk voor de meer ervaren synth-addict waarschijnlijk
volkomen triviaal...

maar deze gemodde moog is echt wel cewl!

greetz

cloudy

FYI:

de Memorymoog is bekend onder 3 versies:

1° de basisversie is - geloof ik - zonder MIDI
2° de "Memorymoog+" bevat very basic MIDI (Note On/Off)
3° de derde versie - de L.A.M.M. (*) Memorymoog - is een modificatie door Lintronics ( zie www.lintronics.de ) van een gewone Memorymoog of een "+"-versie (beiden zijn mogelijk; de modificatie van een "+" is echter moeilijker en kost dus iets meer)

(*) de L.A.M.M. (Lintronics Advanced Memorymoog Modification) is duur maar biedt zoveel meer:

=> de Memorymoog heeft de slechte reputatie van onstabiele oscillators - met de Lintronics update is dat verleden tijd (had persoonlijk nog nooit problemen hier met zwevende oscillators)
=> volledige MIDI implementatie (jawel: VOLLEDIGE !!) - alle bewegingen kunnen dus opgenomen worden en afgespeeld, via de meegeleverde Sounddiver software kan de L.A.M.M. Memorymoog ook volledig ge-edit worden vanop je computer en kunnen - niet onbelangrijk - de presets opgeslaan worden op je computer (backup !!)
=> extra outputs
=> filter input
=> enkele verbeteringen m.b.t. arpeggio, modulatie, etc...etc...

=> kosmetische verbetering: het hout wordt volledig schoongemaakt - geen krasje te bespeuren

een MOOG Memorymoog met L.A.M.M. kost wel een serieuze duit, maar het is écht een supersynth

Re: Cool Blue Moooog!

Origineel geplaatst door senso
Geen super-originele mod-vondst, maar ik vind'm gaaf!

Hij ziet er erg stoer uit zo:) Ik denk dat die blauwe leds m'n Synthex ook niet zouden misstaan:D

De Memorymoog is voor mij de mooiste van alle synths die ooit gebouwd zijn. Dit is een toestel dat ik zelf als jong broekventje al het einde vond (en nog steeds). Toen wist ik nog niet eens wat je daar nu eigenlijk mee kan aanvangen.

Als geld geen probleem zou zijn dan koop ik 2 synths:

- een Moog Memorymoog (alleen al om z'n looks)
- een Yamaha CS-80

Mooie mod trouwens.

Re: Re: Cool Blue Moooog!

Re: Re: Cool Blue Moooog!

Origineel geplaatst door synthiaks
Hij ziet er erg stoer uit zo:) Ik denk dat die blauwe leds m'n Synthex ook niet zouden misstaan:D

Als je het maar laat! Die is al stoer genoeg zo! ;)

ik zag er pas een voor $2800 buy-it-now, heb het nog gemeld hier, maar niemand hapte. vreemd, leek me toch een koopje.

f*cking hell, daar is een prophet 5 niks bij.
is ie zo stoer dan?

(update)

hmmm dat valt nog best mee hoor :P

moogsales.gif

wel een vet apparaat idd. lullig als ie kapot gaat alleen. maar ja dat geldt voor veel analoge 20ers en 30ers.

het volgende omschrijft wel goed hoe ze vroeger synths moesten bouwen; niks sharen van chips, multitasking or whatever... als je een synth met 6 voices wilde moest je gewoon alles 6x bouwen! dan begrijp ik wel waar de kosten in gaan zitten 8)

Attachments

• mem2.jpg
    mem2.jpg
    22,4 KB · Bekeken: 89
dat kapotgaan is iets dat mij ook dwars zit, van tijd tot tijd, en dan ga ik weer over op een nordlead en prophet of zo. maar ik krijg altijd spijt. die oude zooi klinkt gewoon het best, daar zit het meeste leven in. en het voelt gewoon goed, als zo'n lulletje rozenwater, zo'n malle jodokus van de tempelberg zoals ik, ineens lekker op een minimoog staat te jammen!
is fijn hoor.

ja een mini zou ook nog weleens willen proberen, ik heb nog nooit zelf op zo'n bak gespeeld. probleem is dat ik al zoveel monofone synths heb die bas- en leaddingen doen. en ja om de hele zwik te verkopen voor een minimoog is ut me denk ik ook niet waard.

Origineel geplaatst door jes303
ja een mini zou ook nog weleens willen proberen, ik heb nog nooit zelf op zo'n bak gespeeld. probleem is dat ik al zoveel monofone synths heb die bas- en leaddingen doen. en ja om de hele zwik te verkopen voor een minimoog is ut me denk ik ook niet waard.

eerst 's proberen zou ik zeggen.

Back