Ik ben een nuttige besteding voor (een deel van) mijn vakantiegeld aan het zoeken. Nu was ik niet van plan om het zomaar naar iemand anders zijn of haar rekening te storten, maar dit uiteraard in gear te stoppen
In eerste instantie zat ik te denken aan een analoge Behringer mixer met ingebouwde FX, om daar mijn XL7 (6 outs), SX700 (2 sends, 2 returns) en de 4 outs van mijn Audiophile op te laten komen. Vervolgens van de mixer weer naar de input van de Audiophile. Dan ben ik rond de € 375,- klaar en houd ik nog geld over voor een Powercore.
Maar goed, ik wil toch wel graag total recall. Dus tja, dan moeten we digitaal... een tweedehands 01v is dan (financieel) gezien een logische stap. Ik heb hem al gehad en ken hem dus al een beetje. Voor een (kale) 01v ben ik tegen de € 800,- kwijt.
Een tweede optie is die digitale Behringer 3216. Tweedehands bijna niet te vinden, of bijna net zo duur als een nieuwe. Daarnaast vraag ik me af of ik dan kwalitatief gezien niet net zo goed een gebruikte 01v kan kopen.
Maar dan nu de reden van het posten in deze thread
De 01x lijkt mij ook erg interessant. Die drivers komt wel goed, daar ben ik niet zo bang voor. Yamaha zal alles op alles moeten zetten om dit tot een succes te maken. Het zijn dus wat andere vragen die bij mij spelen, o.a. naar aanleiding van de volgende reactie.
Origineel geplaatst door olafmol
achterlijk hoor van yamaha...ondertussen wordt de tascam fw volgens mij flink verkocht....snap niet hoe ze zo'n apparaat op de markt kunnen brengen zonder fatsoenlijke (geteste) drivers...lijkt me nogal essentieel
Is de 01x niet een complter apparaat voor bijna dezelfde prijs? Of heeft de Tascam ook twee ingebouwde stereo effecten? Zijn er (meer) verschillen?
Is de 01x in mijn geval niet een betere keuze dan een 01v (met nog wat reserve) of een Behringer 3216? Hij heeft 8 analoge inputs (6 x XL7 + 2 x FX return), precies wat ik nodig heb. Daarnaast kan ik mijn Firewire Audiophile de deur uit doen en de VSTi's, i.p.v. via 4 x analoog, via 16 mLan kanalen naar de mixer sturen. Voor EQ-en gebruik ik geen CPU meer en ik heb ook twee extra FX processors die geen CPU vreten.
Of klopt mijn beredenering niet helemaal?