midi controller voor reason

biomoid

F.T.W.A.
Ik wil een midi controller aanschaffen voor Reason 2.5 omdat ik zat ben van het aan knopjes draaien met de muis bij de synths(subtracktor & malstrom). Nu heb ik wat rond gekeken op internet en kwam ik uit bij de Edirol PCR-50 en de Novastation Remote 25. Welke van deze 2 is het beste? Want het gaat me dus voornamelijk dat ik de synths in Reason 2.5 hiermee makelijk kan besturen. Het aantal toetsen is niet echt belangrijk.

Kan iemand mij helpen? En me misschien wat meer informatie geven?

Wil je uberhaupt toetsen? Zo nee waarom kies je dan niet voor de pcr-30 scheelt je 50 euro. En als je die toetsen helemaal niet uitmaken waarom dan niet een evolution uc 33.

Zelf heb ik een doepfer pocketdial. 4 banken keer 16 endless rotary knobs. En heb daarmee ook een patch gemaakt voor reason/subtractor. Werkt wel goed.

Ik zou gaan voor de uc33, omdat ik geen toetsen nodig heb en portable wil blijven.

controller

controller

aangezien je geen toetsen hoeft zou ik ook voor de uc33 gaan , volgens mij krijg je er zelfs overlays bij voor de verschillende synhts in reason.....

Er moeten wel wat toetsen op zitten zodat ik de tonen kan voorbeluisteren en als ik wil de melodie gewoon live kan inspelen en opnemen.

remote

remote

dan zou ik voor de remote gaan, deze is namelijk ook voorgeprogrammeerd voor reason, de pcr moet je zelf programmeren, dit is niet echt ingewikkeld, maar wel omslachtig, je hoeft het maar 1 keer te doen natuurlijk, de remote was in eerste instantie bedoeld specifiek voor reason.......check ze anders ff in de winkel voor je ze koopt, op de site van edirol kun je presetbanken downloaden o.a. reason chech die ook ff.....

Als je nog geen toetsen hebt zou ik voor meer toetsen gaan. Tis echt vervelend om met een klein keyboardje te spelen. Misschien niet in t begin maar wel op den duur. Dan kun je als je het mij vraagt beter 'op de groei' kopen.

pcr-80

t programmeren kost misschien een avondje kzou het daar niet van laten afhangen.

Of deze:D

niet duur ook, 225 EURO* *MSRP incl. 19% VAT

voor info klik

Attachments

• bcr2000_medium.jpg
    bcr2000_medium.jpg
    26,4 KB · Bekeken: 79
de Novastation Remote 25 is denk ik de beste keus op dit moment, als ik meer toetsen wil kan ik er altijd nog een pcr-80 bij kopen, of ondersteund reason maar 1 midicontroller en niet 2 tegelijk?

En als je zo'n ding aansluit op je usb is het denk ik gewoon software installeren en in de controller in reason selecteren?

ja!

ja!

ja volgens mij wel, de reason instellingen zijn presets, je ziet in de display welk instument je selecteerd.....
trouwens op de site van reason staat een link naar een video stream van iemand die raeson bestuurd met een controlller, moet je ff bekijken ziet er vet uit......

heb ik gezien jah. :)

Ik zie trouwens dat er 2 Remote 25's zijn. Remote 25 en Remote 25 Audio... die Audio is stukken duurder.
Welke kan ik het beste nemen? :confused:

Origineel geplaatst door trash
Of deze:D

niet duur ook, 225 EURO* *MSRP incl. 19% VAT

voor info klik

Oe, dies echt perfect als ie een beetje fatsoenlijk werkt.

Re: ja!

Re: ja!

Origineel geplaatst door hisolid
ja volgens mij wel, de reason instellingen zijn presets, je ziet in de display welk instument je selecteerd.....
trouwens op de site van reason staat een link naar een video stream van iemand die raeson bestuurd met een controlller, moet je ff bekijken ziet er vet uit......

Waar staat da ergens? Ik vind da niet op de reason site (of kijk ik er over?!)

EDIT: laat maar, heb het gevonden...

audio

audio

ik zou niet de audio nemen, dan moet over de zelfde usb interface ook nog audio in en uit voor de meerprijs koop je binnekort een firewire kaart met meer ins en outs:okdan:

zitten ook overlays bij die behringer voor Reason?

Misschien geven ze je er een rol schilderstape bij :P

dus als voorbeeld:
ik kan de pcr-50 gebruiken met de subtactor en de remote 25 met malstorm of een andere subtractor.

volgens mij wel....

volgens mij wel....

als je reason dat menutje bekijkt voor midi remote beperkt die zich toch niet tot een midi poort of wel..... volgens mij moet dat lukken.....let wel.... probeer het ff, staat erniks over in de manual.....trouwens hoe wil je in gods naam spelen en controllers weizigen op twee synths tegelijk? maar goed dat zijn jouw zaken!

Back