midi controller voor reason

Okay.
Ik zit nu te twijfelen.
Ik kan de PCR-50 voor 224euro krijgen en de Remote 25 voor 349euro.
De remote is voor reason gemaakt maar ik zag op de site van edirol dat je ‘presets’ kunt downloaden voor de PCR-50.

Als je het aan mij zou vragen dan vraag ik je hoeveel een pcr 50 en een remote bijelkaar is ....600 euro. juist en hoeveel is een prc80. Waarom doe je koppig en koop je niet op de groei? Maar goed dat moet jezelf weten. Ik zeg dit omdat toen ik met reason klote gebruikte ik een 3octaafs klaviertje. Dat heeft mij 140 euro gekost, na 3 maanden was ik het zat om hiermee te werken omdat het te klein is, en ik had geen zin om steeds met octaven omhoog en omlaag te klote. In de tussentijd heb ik een yamaha cs1x gekocht wat me 125 euro heeft gekost, wat dus goedkoper was, maar goed we kunnen niet allemaal meteen de beste aankopen doen. Als je een remote koopt dan doe je dat omdat ie portable is. Dat is handig maar koop je m daar ook voor? Zo nee koop dan een goedkoop klavier en een losse controller. Of zo'n pcr80.

Met betrekking tot reason en hoeveel midi je daaraan kan hangen is dat geloof ik 16 kanalen midi x 4 banken dus 64 midikanalen. Je kunt dat regelen in het bovenste apparaat van reason kgeloof dat het 'device' heet. Je moet dan wel 4x midi in op je computer hebben.

De Novation is degelijker en heeft wat coolere controllers als de x/y pad, en semigewogen toetsen. Maar ik denk dat 25 toetsen sowieso veel te weinig is. Binnenkort komen er een 49 en een 61 toetsen versie van de remote uit maar wel met audio interface.... Misschien daar even op wachten?

Eigenlijk is het heel simpel.

Die Novation heeft meer knoppies. Plus meer templates dan die roland. Inclusief die voor Reason.
Dus niet alleen die synths maar ook de mixer etc.

En die Novation Extreme is helemaal wijs. Dan heb je ook nog een VA synth erbij.

Maar wel goedkoop.

En het ziet er wel wijs uit en voelt lekker stevig aan.

Moving faders zijn gewoon geil. ;)

Ik vind ze spotgoedkoop die controllers van Behringer. Ze hebben zelf een unit met motorized faders voor 280 euro! Nou die heb ik nog niet gezien voor onder de 800 euro. En laten we nou eerlijk zijn, moeten die midi controllers nou ook zo verschrikelijk duur zijn?

Doepfer heeft van die setjes met basic midi IO mogelijkheden.
Daar kun je dan zelf qua controllers bouwen wat je wilt. En zo gek duur is dat niet.

vraagje
ik heb een novation remote
nu zitten daar de standaart template's in
maar is het ook mogelijk deze te editten
en hoe doe je dat 8D

Origineel geplaatst door dj wb
vraagje
ik heb een novation remote
nu zitten daar de standaart template's in
maar is het ook mogelijk deze te editten
en hoe doe je dat 8D

RTFM!

Ik zou gaan voor een bcr 2000- 32 endless rotarys- heel fijn!
Een cs1x is voor daarbij een mooie optie..heerlijk klavier..best vete sounds..nog wat draaiknoppen en rond de 175,- euri.

Samen zou je dan 185 + 175 = 360 euri kwijt zijn!

Heb je wel ff een hele mooi setup waar je alle software perfect mee kan gebruiken!

Succes...owja als je technisch handig bent check dan eens www.ucapps.de

Gr,

Chris

Behringer control?

-geen display bovenaan, je moet dus alsnog op je beeldscherm kijken
-geen master fader
-geen mute/arm/solo knoppen
-geen transport control (play/rec/start)

Dan nog, 1/5 van de prijs van een Mackie control oid, is wel érg goedkoop.

Afgelopen vrijdag nog even een BCF2000 geprobeerd maar de faders voelen wel lekker aan maar de potmeters valt me toch een beetje tegen. Volgens mij moet je daar niet te ruw me omgaan want dat zullen ze niet leuk gaan vinden.

Origineel geplaatst door IJsman
Behringer control?

-geen display bovenaan, je moet dus alsnog op je beeldscherm kijken
-geen master fader
-geen mute/arm/solo knoppen
-geen transport control (play/rec/start)

Dan nog, 1/5 van de prijs van een Mackie control oid, is wel érg goedkoop.

Laatst met afmixen van onze cd bij een studio met Protools + BCF gewerkt en volgens mij;

-geen master fader --> onder verschillende presets zaten de kanalen 1-8, 9-16 en 17-24, de laatste fader was altijd de master en dat werkte best relaxt
-geen mute/arm/solo knoppen --> per kanaal 1 knop die werkt als mute/solo
-geen transport control (play/rec/start) --> wel transport control

En nog steeds zo goedkoop :)

BCF2000_top.jpg

waar dan transport control? die user-definables? Hmm.

Als je die fader-layout hebt, heb je toch elke keer 7+1 master?

Ik zou m'n rec., select en aparte mute/solo knoppen toch écht gaan missen man.

maar ok, misschien heb ik te vroeg gesproken, het ding is, het maakt ook niet uit wat ik zeg. Als het binnen je budget past en je er goed mee uit de voeten kan is het een prima stukje gear.

ik heb er ook maar 1 avondje aan gezeten daar, maar de transportknoppen zaten onder die 4 knoppen rechtsonder en de master vinden was gewoon preset klikken tot je de laatste fader tegenkomt (die beweegt)...

Back