welke monitoren?

Ja, ik heb ze ook de Tannoy Reveal. De rode dan wel te verstaan, de passieve dus. Mijn KRK's zijn actief met meer controle over de hoge frequenties d.m.v. een switch.

Als ik moet kiezen ga ik ook voor de Tannoy's, maar dan zit er wel weer een Sony versterker voor...

Ja, ik heb ze ook de Tannoy Reveal. De rode dan wel te verstaan, de passieve dus. Mijn KRK's zijn actief met meer controle over de hoge frequenties d.m.v. een switch.

Als ik moet kiezen ga ik toch voor de Tannoy's, maar dan zit er wel weer een Sony versterker voor...

De Sony versterkers uit de jaren 70-80 waren best goed :).

Er zijn vette platen gemaakt, met Behringer monitors, mixers

nou daar ben ik dan wel benieuwd naar....
zoals ?

Het maken zal er best mee lukken, voor het masteren zal ongetwijfeld betere apparatuur gebruikt moeten worden of zijn.

Ik zag trouwens die Alesis M1 Active MK2 speakers bij diverse (grote/professionele) studio-fotos vrolijk ertussen staan. Ze zullen toch nog wel een beetje goed zijn dan :).

Omgekeerd heb ik mijn Behringers Truths jarenlang rondgesleept naar kraakfeestjes en nachtenlang in het rood geduwt, tot je d'r een eitje op kon koken. Ze zijn al een tijdje naar een kennis, maar inmiddels zo'n tien jaar oud. Wat kleine reparties (losse jacks), en ze draaien nog steeds als een tierelier. Mijn eerste mixer was de MX-2642 (dikke overdrive!), ook jarenlang gebruikt en uitgeleend, zonder pijn. Tooltjes als koptelefoon mixertje, 4 channel mixertje, draadmeter: alles is al jaren in gebruik, zonder pijn.

Ik zeg niet dat er kwa geluidskwaliteit niet veel betere opties zijn - dat is evident. Maar dat Behringer een onverslagen prijs/kwaliteit verhouding biedt is gewoon niet te ontkennen en het snobbisme van sommigen irriteert me soms heel erg. Er zijn vette platen gemaakt, met Behringer monitors, mixers en wat niet, en nog wel minder duur/goed spul.

But 'nuff said. :slotje:

Das dus precies het model, de MX-2642, waar ik er 2 van had. Nou, ik vond de kwaliteit bagger. Is het snobbistisch om te verwachtten dat een mixdesk langer meegaat dan 3 jaar? En ik heb er echt niets geks mee gedaan... Ik denk dat voorheen de quality control (in China) niet zo best was...

Ik heb mijn KRK's precies opgesteld als deze Adam, gewoon tegen elkaar aan! Werkt heel lekker moet ik zeggen, dus wat dat betreft lijkt het me een goede keus deze Adam.

Ik heb mijn KRK's precies opgesteld als deze Adam, gewoon tegen elkaar aan! Werkt heel lekker moet ik zeggen, dus wat dat betreft lijkt het me een goede keus deze Adam.

:?

Je hebt twee setjes KRK en zowel links als rechts heb je er dus twee tegen elkaar aan? Of heb je gewoon één setje tegen elkaar aan staan? Dat laatste zou ik niet adviseren. (Dat eerste ook niet overigens, maar ik heb het nooit geprobeerd, wie weet klinkt het geweldig.. hehe)

Voor het geval je denkt dat die Adam A77x een stereo monitor in één behuizing is.. dat is het niet. ;)

Je hebt twee setjes KRK en zowel links als rechts heb je er dus twee tegen elkaar aan? Of heb je gewoon één setje tegen elkaar aan staan? Dat laatste zou ik niet adviseren. (Dat eerste ook niet overigens, maar ik heb het nooit geprobeerd, wie weet klinkt het geweldig.. hehe)

Je kent mijn manier van werken ook niet. Ik heb 1 setje, links en rechts tegen elkaar aan, maar wel in de uiterste laatste mixsessie! Dus alles klopt qua faseverschuivingen, effecten etc. en dan zet ik ze tegen elkaar aan!

Voor het geval je denkt dat die Adam A77x een stereo monitor in één behuizing is.. dat is het niet. ;)

Apart, ik zal nog even de link beter doornemen want op mij kwam het wel over als een stereo monitor in één behuizing, maar waarschijnlijk zit ik ernaast.

Wow, dan kan je ze dus heel breed opstellen met deze speaker in het midden. Lijkt me gaaf om ze dan op te stellen over de lengte van je kamer.

Adam A77x, vandaag binnen gekomen!

Staan nu, lekker ghetto, gewoon op mijn buro. Standaard heb ik ook al binne gekregen, maar ivm verhuizing naar Berlijn (zaterdag!) laat dat nog even op zich wachten.

Volgende stap is room treatment, maar dat is nogal lastig, aangezien ik nog wel een aantal keer zal verhuizen in Berlijn :)

Attachments

• Schermafbeelding 2013-01-31 om 00.15.17.png
    Schermafbeelding 2013-01-31 om 00.15.17.png
    562,5 KB · Bekeken: 83
Ziet er goed uit mick!
Ben toch wel benieuwd hoe die Adams klinken. Misschien mooie vervanging voor mijn hr824 mk1.

Check de Krk rokits, versie 6, heb ze laatst met 2 korgjes geprobeerd, goede geluidskwaliteit etc. Zijn actieve monitors en je kunt ze op marktplaats wel afzeveren voor 200/250 euro als je het goed doet (nieuw kosten de rokit 6 189 euro per stuk)

Back