welke monitoren?

Adam A77x, vandaag binnen gekomen!
yeah mooie midfield speakers. Wat heb ik n spijt dat ik voor nearflield ben gegaan, mja ervaring maakt de man zegmaar.

Gefeliciteerd, wordt strakke tracks bouwen :okdan:

Volgende stap is room treatment, maar dat is nogal lastig, aangezien ik nog wel een aantal keer zal verhuizen in Berlijn
Das echt the next step idd. lekker neerzetten op een juiste plek, mee leren werken, tracks bouwen. Room treatment ed ga je al richting mastering

Laatst gewijzigd:
Iemand die KRK RP-10 geprobeerd heeft? De nieuwe 3-weg speaker voor maar weinig geld. Ik was best benieuwd naar deze speaker. Maar ik had eerst een setje rp-6 gekocht met een 10S subwoofer erbij. Toen wist ik nog niet of ze deze actieve monitors gingen uitbrengen.

ik wilde geen nieuwe thread starten maar heeft er iemand hier toevallig ervaring met de Fostex PM.03? Ik kan er tot op heden weinig over terugvinden en ze hebben ze niet bij de feedback dus gaan luisteren ergens is ook lastig.. Ik zoek voor naast mijn dynaudio's nl. twee echt kleine monitors/speakers waar ik thuis mee uit de voeten kan zonder dat de bassen doordreunen en dat gaat bij de meeste 5 inch speakers al snel veel te hard... (enkelsteenswandjes... buren met veel te goede oren.. etc.) Ik heb nu een paar heel goedkope usb-speakertjes maar dat is dan weer net te karig... het laag is dus niet zo belangrijk, wel dat ze klein zijn maar dan toch accuraat genoeg om een ruwe mix mee te maken..? of heeft iemand nog andere tips die aan bovenstaande voldoen? multimedia speakers?.. koptelefoon heb ik al... ;-) alvast dank voor delen van jullie ervaring.

Om bovenstaande vast wat breder te maken: een lijstje met kleine monitors.. de genelecs en krks zijn natuurlijk wat duurder....

fostex pm.04
ESI Near 04
alesis m1 active 320
genelec 6010a
genelec 8020a
krk vxt4
esi unik 04
m-audio studiophile av40

Ik zit zelf tussen de m-audio, de alesis en de fostex te dubben.. iemand ervaringen met deze kleintjes?

Als je kleine speakers wilt zonder echt laag (en echt hoog) waar je wel goed op kunt mixen, kan ik je de Avantone Pro Mixcubes (passief danwel aktief) aanraden. Geen laag, geen hoog, maar een referentie mid. En als je het voor elkaar krijgt op deze beestjes nog de illusie van laag te creëren (wel checken op headphones of grote(re) monitors of het niet veel te veel echt laag is), dan heb je een goede mix.

Attachments

• Mixcubes aktief.jpg
    Mixcubes aktief.jpg
    18,6 KB · Bekeken: 95
  • Mixcubes.jpg
    Mixcubes.jpg
    9,7 KB · Bekeken: 91
Dank alvast maar ik was nog vergeten te zeggen dat de genelecs. krk's en helaas ook de avantones net iets duurder zijn dan ik momenteel bereid ben uit te geven... zoek echt iets voor max 150 de set.. gewoon voor erbij.. iemand ervaring met iets wat in het lijstje staat?

Ja tis echt voor derbij.. afmixen doe ik op dynaudio bm5a's in een grote ruimte die dat vermogen aankan en neutraal is. Dit is meer voor tracken en mixen in de logeerkamer zonder dat mijn schatje mij door de tv hoort denderen.. Dus alles met 5 inch woofers is al te hard.. dus ik kijk nu specifiek naar 4 inch of kleiner... zag ook nog behringer ms16.. ergens bedoel je die? da's wel erg klein. Maar wellicht?

had in mijn eerste post al vermeld dat ik een prima koptelefoon heb.. maar toch fijn dat er wordt meegedacht... alleen heb ik nog niemand gehoord over de speakers die ik heb voorgesteld? ..

Alesis, net zo klein..... grotere serie gehoord was onder de indruk, vind ze te duur om erbij te hebben. Anders allang gekocht :o:

Fostex 630 serie schijnt erg goed te zijn, gebaseerd op reviews (maar ook te duur om erbij te hebben ;{ )

Alles van Genelec word k nie blij van, zelfde met Tannoy

Ik heb zelf sinds eind vorig jaar een setje Mackie MR 5 mk2's. Mooi setje om op te mixen met een mooi laag en niet abnormaal grote behuizing (RP6 achig). Het hoog is meer helder en minder vermoeiend dan de V4's die ze vervangen hebben.

Back