Waldorf XT thread.

justin

Shauna
Wat vinden leden en specifiek de mensen in het bezit van een Waldorf Xt van deze gigantische synth. Voor de mensen die hem weggedaan hebben,heb je niet een beetje spijt achteraf?Of ben je in de toekomst van plan een aan te schaffen. Voor mij is het een module die inspireert en de meest aparte sounds ten gehore kan brengen. Moet wel zeggen dat ie echt een eigen karakter heeft,maar toch vrij snel overal doorheen blaast. Zijn er trouwens mensen die er moeite mee hebben om goed in de mix te krijgen,aangezien hij vrij snel domineert. Voor welke sound gebruik je hem het meest in je track,moet zeggen dat de bassen die er uitkomen zeer maar dan ook zeer vet zijn.

Suggesties,bevindingen en meningen zijn meer dan welkom.

Ik heb een XT, gehad, de limited Black shadow edition en weggedaan. Ik heb er geen spijt van omdat ik toch toen al wist dat ik die ooit terug zal aanschaffen, maar dan wel de keys versie, de Xtk.
Ik heb ergens gelezen dat Waldorf, 2 stuks van een XtK, speciaal voor een muzikant heeft gemaakt, en ik ben van plan die te traceren en een deal te krijgen. Het zijn 2 ZWARTE Xtks. niet de oranjes die in serie zijn gemaakt.

Ik persoonlijk vind de XT qua sounds zelfs iets beter klink als de Q. ( Gisteren geruild voor een andere synth) . De bassen uit de Xt zijn alleszins veel beter. Als de songs die je maakt niet te complex ( 4-5 sporen) zijn, krijgen de geluiden van de XT toch een eigen plats, zonder te storen.

Voor mij is een topper en een aanrader. Ik heb onlangs nog een Xt black edition aan mijn neus zien voorbijgaan voor 500 euros VRAAGPRIJS!!! Maar helaas had ik niet de cash.
Helaas slechts 10 stemmen polyfone, maar bij de meeste Xtk, zijn de stemmen al ge-upgraded. ( Upgrade is verschrikkelijk duur, en misschien zelfs niet meer mogelijk, gezien Waldorfs situatie)

De black edition is echt stoer, esthetisch gezien: de engine is hetzelfde, maar toch :) :) :), en het oog will ook wel wat, toch ?

Take care

EF

Ik ben al lange tijd op zoek naar een XT... maar iedereen die zegt dattie hem weg wil doen, doet het uiteindelijk toch maar niet... (martijn ;) )
Dat zegt natuurlijk iets over de synth! Ik heb er even meegespeeld, en was eigenlijk meteen verliefd! :halleluja Ik moet er nu een hebben...

Lijkt me echt een bak die je al jaren kunt hebben staan, en nog elke dag opnieuw verbaast kunt staan: 'dannie dit ook??'

Dus mensen, als jullie er nog een zien en/of een voorbij zien komen en/of er vanaf willen: ik houd me aanbevolen!!

Groet,
Roy

Ik vind 800EUR wel veel geld...
Wanneer gebruik je die 30stemmen?? ik denk dat ik met 10stemmen al meer dan genoeg heb... of denk ik verkeerd?

Groet,
Roy

AUB verkooppraatjes PB-en... dit draadje zuiver houden...

Top workhorse voor mij.
Heb hem ook ooit te koop gezet en vlak voor ik hem weg ging brengen die kerel gebeld dat ik het niet over mijn hart kreeg. Da's de enige keer dat ik dat met een synth heb gehad.

Heel goeie Moog emulatie vind ik. En de sounds leven echt ipv de statigheid van andere digitale synths. Combo van wavetable, vette effecten, sterke presets, beestige interface en ongelooflijke modulationmatrix.

Ongelooflijk eigenlijk.

Ik heb eens gevraagd, als ik mij goed herinner kostten die extra stemmen ( hardware upgrade, enkel door Waldorf technici), ongeveer 429 Euros!!!

Ik denk voor een Xt met 30 stemmen, dat een prijs van 750 een goede prijs zou zijn. Want een Xt met 10 stemmen kost al tussen de 600-650 euros.

Een Jp8080 is ook "maar"10 stemmen, een JP8000 "maar"8. Daar valt ook niemand over.

Ik denk, een Xt in goede staat met 10 stemmen, is inderdaad goed genoeg.

Wel goed kijken voor defecten, want het blijft een risico, aangezien Waldorf spullen enkel bij hun worden gerepareerd.

Take care

EF

ik heb ook een waldorf xt, ben er ook verliefd op je kunt er de meeste freaky geluiden mee maken.

nu heb ik een vraag, waarschijnlijk is het erg simpel maar ik kom er niet uit.

voor nummers gebruik ik een multi, welke cc moet je nu gebruiken om van multi te veranderen??

zodat je voor live snel je tracjks kan wisselen?

IK HEB UM!!!:D Eindelijk! Na maanden wachten zoeken, verwerken van teleurstellingen, opnieuw zoeken, staat er nu dan zo een oranje monster in mijn studiootje! Gruwelijk geluid! Beter dan ik verwachtte!

Ik ben heel blij! Freakkkkkyyyyyyyy ding!

Groet,
Roy

Bij mij was het ook :luv: op het eerste gezicht. Ik ben er helemaal van Maastricht naar Steenwijk voor moeten reizen, incluis de gebruikelijke NS vertraging, maar dat was meer dan de moeite waard!!

Klank:
De synthesevorm is heel speciaal, en zorgt voor klanken die anders niet op te wekken zijn. Daarbij zijn de modulatie mogelijkheden extreem. Als je wilt, kan je zelfs OR, AND en XOR vergelijkingen loslaten op modulaties...zeer cool!!
De digitale filters klinken erg mooi en warm. Ik vond ze niet perse slechter als die ik op de microwave I gehoord had.
Verder viel het me op dat de sound juist PERFECT in de mix glijdt, zonder eq/compressie.

Interface:
En dan de interface! Woohoo 44 knoppen! En heel logisch en goed gerangschikt. Ook het menu is heel goed geschreven, alles is heel makkelijk te bedienen. Verder voelen de knoppen gewoon "lekker". Je ziet aan alles dat dit ding gewoon veeeel beter en duurder gebouwd is als andere (moderne) synth's die ik ken.

En het feit dat deze niet tracht analoog te emuleren is voor mij een pré. Digitale synth's zijn prima, en deze voegt werkelijk iets toe boven de traditionele synths...

10voices lijken mij personelijk wel genoeg. Monofoon kan het ding al enorm groots klinken!!!
:koffie:

Origineel geplaatst door Lacertus
IK HEB UM!!!:D Eindelijk! Na maanden wachten zoeken, verwerken van teleurstellingen, opnieuw zoeken, staat er nu dan zo een oranje monster in mijn studiootje! Gruwelijk geluid! Beter dan ik verwachtte!

Ik ben heel blij! Freakkkkkyyyyyyyy ding!

Groet,
Roy

eindelijk ! veel plezier ermee leer hem kennen en hij laat geen diode heel van die jp serie van roland het is een wereld bak

is eingenlijk de enige waar ik spijt van heb dat ik hem ooit verkocht heb zucht =(

Weet iemand toevallig waar ik nog wat goede soundsets vandaan kan plukken en dan dus niet de waldorf site zelf ,ik gebruik de mijne namelijk niet zo vaak.
Mischien zitten er wel gewoon de verkeerde presets in. Ik zoek vooral wat dance georienteerde patches en als het effe kan freeware.

:biertje:

Origineel geplaatst door d.b.1
is eingenlijk de enige waar ik spijt van heb dat ik hem ooit verkocht heb zucht =(

ik heb het zelfde, en ga er dus volgende week toch maar weer terug halen. het goed aan de verkoop van m'n vorige is wel dat ik nu een zwarte krijg :) niet dat dat nou veel uit maakt maar toch leuk.

Origineel geplaatst door Virtual-Analog
Ik zoek vooral wat dance georienteerde patches en als het effe kan freeware.

:biertje:

...niet om weer zo'n discussie op gang te helpen, maar:

De XT is niet de doorsnee preset bak!!!! De XT is toch een goed voorbeeld van een synth die ontworpen is voor het programmeren!! Als je dat niet ligt, prima, maar dan is de XT niet jouw ding.

..wilt niet zeggen dat iemand verbiedt de xt te gebruiken, zonder erin te verdiepen, maar ik bedoel dat ik denk dat de makers bij waldorf er alles aan gedaan hebben een synth te ontwerpen die je uitlokt om ZELF aan de slag te gaan ;)

De XT is niet de doorsnee preset bak!!!! De XT is toch een goed voorbeeld van een synth die ontworpen is voor het programmeren!! Als je dat niet ligt, prima, maar dan is de XT niet jouw ding

Tja, ik wilde in m'n post er nog bij "ik kan zelf ook programeren" , omdat ik zo'n reactie wel verwachte. Ik prog. ook veel van m'n sounds (vinnik ook leuk), maar zelf vind ik soundbanks wel handig als goed uitgangspunt. From scratch programmeren is me dan weer net effe teveel werk. Ieder zo z'n eigen manier van werken toch ?

:doei:

Je hebt ook gelijk, zo werk ik ook vaak. Ik bedoelde het ook niet personelijk, maar meer in de trent van "de xt is gewoon cool om zelf te programmeren".

Ben op zoek naar een goede (freeware) editor voor de microwave xt, vooral om de patches (samengesteld uit diverse soundsets) goed te kunnen rankschikken.
Ik heb me rot zitten googlen, maar kon enkel een editor vinden die 50 euro kost en da's me dan net teveel voor die ene keer dat ik e'm nodig heb

wie heeft handige tips

Origineel geplaatst door Virtual-Analog
Ben op zoek naar een goede (freeware) editor voor de microwave xt, vooral om de patches (samengesteld uit diverse soundsets) goed te kunnen rankschikken.
Ik heb me rot zitten googlen, maar kon enkel een editor vinden die 50 euro kost en da's me dan net teveel voor die ene keer dat ik e'm nodig heb

wie heeft handige tips

Kijk even op de Waldorf site,daar staat een link naar Carbon met veel tips en informatie. Gewoon lekker een weekendje mee kloten en je bent weer van de wereld. Heb die lead van traffic dit weekend ook uit me Xt gehaald, dus het is allemaal mogelijk.:yamaha:

Leuke thread !!!

Ook ik ben de gelukkige bezitter van een oranje, 10-stemmige Waldorf XT. Heb deze een jaar terug in Oostenrijk gekocht voor 625 euro (volgens mij). Het is een van de laatste modellen (de uitvoering met Q-knoppen en de iets minder mooie deckplate).

Ik gebruik eigenlijk alleen de single sounds in plaats van de multi's. Ben erg gecharmeerd van de filters en eigen (sprankelende) klankkleur van deze bak.

Heb mij nog niet verdiept in het programmeren van de XT. Dat is volgens mij een hell :( Meestal pak ik dus de presets, zet alle interne effecten uit en gooi daar dan een Lexicon galm (en evt. delay) overheen.

Ben wel benieuwd naar leads/sounds die zijn gemaakt met de XT. Misschien leuk om het een en ander te posten hier?

ohja, de arpeggiator van de XT is trouwens ook geweldig goed.

Update :)

Ik ben terug van Den Haag, en wat bracht ik mede?

Een Microwave XT shadow edition !!!!!

En hij klinkt als een klok!

Ik hoop dat ik deze nu kan houden ( ik moet nu wel andere spullen dringend verkopen :( )

De verkoper heeft nog een RM1x voor 300 euros en een MAM ADX1 voor 175 euros. Ik zag ook nog een Akai sampler staan, maar ik weet niet of die te koop is

Pb mij indien je het adres van die verkoper wil.

De kans voor jullie om een zwarte te vinden is nu wel erg klein geworden LOL: ik denk dat er nu 3 mensen een zwarte XT hebben op DSF nu: misschien kunnen wij een clubje starten proberen alle 666 stuks bij elkaar te krijgen :)

Oh ja, zorg dat je de MWedit van soundtower.com in handen krijgt: want is de BESTE editor op de markt.

Met versie 4.0 kan je volgens mij zelfs userwaves aanleggen. Ik heb nog steeds 3.02: crasht nu en dan LOL

Okee, nu even verder kijken, waar is die "head phones in"ingang gebleven ? Hmmm, vreemd: hij is er niet :)

Take care

Back