Op het moment worden ze vooral omschreven als de voorgangers van Rammstein: Laibach was de eerste met dat soort muziek (grofweg vergelijkbaar) en de foute teksten en kleding, Rammstein casht ermee. Maar Laibach wordt op het moment veel genoemd omdat ze de eerste waren en een nieuwe plaat hebben, dus ze krijgen toch nog een beetje hun welverdiende deel.
Ze hebben trouwens om begrijpelijke redenen regelmatig last gehad van de politie en activisten om hun kleding en teksten (zie ook dat plaatje hierboven). Hun verklaring is dat ze proberen te shockeren om mensen aan het denken te zetten. Kan ik wel in meekomen (dat doen er meer), maar ze zoeken wel uitersten op, dus je moet wel een tikje ruimdenkend zijn om er het intelligente en goede van in te zien. Van de andere kant: "wat zijn dat voor nazi's" is wel bijzonder kort door de bocht natuurlijk... (slaat ook nergens op)
Het moge duidelijk zijn: discussie oproepen lukt ze wel. 
Ze hebben trouwens om begrijpelijke redenen regelmatig last gehad van de politie en activisten om hun kleding en teksten (zie ook dat plaatje hierboven). Hun verklaring is dat ze proberen te shockeren om mensen aan het denken te zetten. Kan ik wel in meekomen (dat doen er meer), maar ze zoeken wel uitersten op, dus je moet wel een tikje ruimdenkend zijn om er het intelligente en goede van in te zien. Van de andere kant: "wat zijn dat voor nazi's" is wel bijzonder kort door de bocht natuurlijk... (slaat ook nergens op)
Het moge duidelijk zijn: discussie oproepen lukt ze wel. 
Laatst gewijzigd:

Hun werk in de jaren 90 vond ik maar zozo, maar die nieuwe CD is best oke. Overigens heb ik die band al twee keer gezien. In 87 in het Paard, en vorig jaar op het WGT in Leipzig. Laibach is live reuze vermakelijk.