fx op phonic 1202 mixer

mindscan

The Perspective
Nu ben ik zelf niet zo'n technisch wonder, maar kan toch redelijk alle aansluitingen maken op midi en audio gebied, maar nu heb ik toch wel wat hulp nodig.

Ik heb een tc m300 effect gekocht, deze wil ik aansluiten op m'n mixer.
Op de meeste mixers zitten send en return inputs. Maar op de mijne alleen een enkele aux en een enkele efx.
En onder iedere mono ingang een insert.

Wat ik wil:
Ik wil met de efx knop het signaal van de m300 doseren over de inputs van mijn instrumenten.
Waar moet ik de m300 aansluiten?

Ik krijg nu helemaal geen geluid als ik hem op de ins aansluit, zoals in de handleiding van de mixer, waar moet ik dan met m'n outputs heen van de m300?

Ik heb wat illustraties bijgevoegd, hoop dat dat het wat duidelijker maakt.

Attachments

• help.jpg
    help.jpg
    90,4 KB · Bekeken: 174
Er is een andere optie: je "tape in" gewoon ff een kabeltje kopen die 2 mono jacks omzet naar 2 mono tulpjes...

kan ook inderdaad, maar dan heb je geen volumeregeling op je mixer voor je effect return.

hmm.

Volgens mij kan ik beter op zoek naar een andere mixer, of niet?
Ik ben deze week even een zaakje binnengewandeld, en daar hadden
alle mixers van verschillende merken en maten aux send en returns.

Als je een andere mixer zou kopen is het evt. voordeel: je kan de M300 effecten ook parallel gebruiken.
Dus én de Multieffect én de Reverb sectie apart benutten, in plaats van 'achter elkaar'.
Da's best de moeite waard...

Wat ik niet zo snap aan jouw mixertje (maar misschien heb ik de kronkeligheden van m'n eigen Roland VM3100 te veel in gedachten): wat is het verschil tussen de EFX en AUX uitgang? :confused:

Back