Producing CLasses

Thoraval

Ouwe rot
Ik loop me nu al geruim etijd af te vragen wat ik volgend jaar moet gaan doen. Ik heb mn vwo dan op zak maar eigenlijk heb ik nog niet echt de behoefte om te gaan studeren. Nou koop ik braaf elke Sound on Sound en FUture Music, heerlijk.
Maar toen ik de nieuwe SOS weer helemaal van voren naar achteren en van links naar rechts had gelezen kwam ik uit op de laatste paar pagina's waar verschillende cursussen worden aangeboden en ik dacht hé! 9 maanden gratis studio gebruik en cursuss Cubase SX, Logic 6, Reason 2.5, ProTools en Recycle 2. Ik denk dat jullie wel bekend zijn met ditsoort aangeboden cursussen. Maar wat ik me afvraag is of ditsoort dingen te vertrouwen zijn. IS natuurlijk moeilijk te beantwoorden maar misschien hebben sommige van jullie ervaring ofzo? Probleem is dat ik nie teven kan gaan kjken, meeste zijn namelijk in londen :F of zijn er ook ditsoort dingen in NEd?

hmm ik weet niet wat je verdere studie-ideeen zijn, maar als je iets met een muzikale opleiding wilt doen kan ik je aanbevelen om de vooropleiding Muziektechnologie te doen aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.. 8 maanden 1 avond per week les en kijken of dat je bevalt...mij wel iig, ben nu 3de jaars.

in de vooropleiding krijg je
solfege
productie
SOGM (softwareontwerp zoals Max/MSP)
euh....nog eentje..ff kwijt

en uiteraard huiswerk voor die week.

het mooie is dat je er een baantje bij kan nemen en daarvan je studio wat kan uitbreiden :)

'k heb zelf geen ervaringen met dat soort cursusen, maar 't van de meesten hiero die 't gevolgd hebben heb ik vernomen dat synthforum even nuttig is...

het probleem met die cursussen is dat je geen ruimte/tijd hebt om jezelf te ontwikkelen en een eigen werkwijze te krijgen..tis van die knop zit daar en doet dat..enz enz

Ik heb Media Academie gedaan...een Audiocursus...zeer uitgebreid en hoog aangeschreven...
ook heb ik nog in een opnamestudio meegelopen...
ik kan alleen maar zeggen:

Zoek gewoon een baan en doe muziek/geluid etc. als hobby, als je een opleiding Muziektechnologie of Sonologie of whatever hebt gedaan, is de kans ongeveer 3% dat je daarin ook een baan vindt...

(ik ben realistisch, praat uit eigen ervaring)

nou ik wil ook niet zozeer een baan krijgen daarin als dat ik gewoon plaatjes wil gaan maken :)
Wat ik van Sonologie weet is dat je het geluid gaat "begrijpen", en nou dat hoeft van mij ook weer niet.(misschien heb ik het verkeerd begrepen)

maar waar Hans het over heeft lijkt me een stuk aantrekkelijker (behalfe solfege, heb ik al gehad en tis gewoon 100% puur bagger:D) maaru productie, SOGM (softwareontwerp zoals Max/MSP) lijkt me wel interessant (iemand interview met Autechre gelezen in de laatste SOS?:D)

heb je er een site van ofzo Hans?

Origineel geplaatst door hansbakker
het probleem met die cursussen is dat je geen ruimte/tijd hebt om jezelf te ontwikkelen en een eigen werkwijze te krijgen..tis van die knop zit daar en doet dat..enz enz

Is dat als je in het 3de jaar zit? Vooropleiding lijkt me wel chill 1 uurtje per week en daarnaast werken. Maar erm wa kost'da? :) Of geld het als officiele studie en krijg je dus ook studiefinanciering?

De opleiding van Hansbakker is op de kunstacademie, dus ik denk dat daar ook wel wat creatiefs bij kijken komt, toch?

Back