speakers in kleine ruimtes!

Roel_en_Sam

Ouwe rot
Welke "normale" speakers kunnen veel hebben, en die tegelijkertijd niet gaan dreunen door mijn kamer...
i.v.m kamer van 30 kub, dus ik wil normale speakers die in die ruimte lekker geluid geven waar je zeg maar geen koppijn
van krijgt, maar die ook als ik met mijn synths aan het spelen ben, en ik een keer te enthousiast aan de filter(s) draai dak ze niet na een sessie weg kan pluren, als je begrijpt wat ik bedoel.

Want nu gebruik ik mijn monitors voor het funnen met de synths, wat een keer verkeerd gaat, want de lampjes
knipperen elke keer als ik bezig ben.

ps: Hoe werken jullie in je home(studio), alleen op de monitors, of hebben jullie ook normale boxen, of hebben
jullie een beschermfilter voor je monitors?

Alvast bedankt voor je reactie...

In een kleine ruimte zou ik niet al te grote speakers neer willen zetten. Misschien zijn de kleinere mackies 624 wat voor je? Om ze te beschermen zou je misschien een limiter kunnen gebruiken al zou ik dat niet aanraden. Het is toch een extra apparaat waar je geluid door moet. Gewoon de volume knop niet te hoog zetten of wellicht op een subgroep of de synth zelf een limiter inzetten en de meters niet (te ver) in het rood laten slaan.

Belangrijk is ook de acoustiek in je ruimte.
Als je last hebt van bv. 'staande golven' zal je met meerdere speakers het 'dreun-effect' krijgen.

Je kan passieve monitors kopen met een versterker die een beveiliging heeft, zoals
bv. de Spirit Absolute Zero of de Spirit Absolute II (deze heeft iets meer bass)
met een Samson of Alesis-versterker.

Verder gewoon een beetje rustig schuiven met die faders! :smeris:

Ik switch zelf trouwens tussen 2 sets monitors (Genelecs 1030 en Spirit Absolute II)
en er ligt een kabeltje naar m'n huiskamer waar een JBL Hifi set staat.

Back