Vriendin vs. Gear

Javascript

Amsterdam West
oi Mannen,

hebben jullie last van jullie vriendinnen die zeuren over je dure aankoop van je gear, je meer aandacht besteed aan je muziek dan aan haar??

Gear of je vriendin?

Hoewel m'n vriendin zichzelf a-muzikaal vindt, steunt ze me toch altijd in m'n hobby.
Het enige waar ze af en toe over zeurt, is dat ik te pas en te onpas tijdens het beluisteren van muziek roep:
"Verrek, da's een Roland ..." ofzo. En ik wil ook nog wel es doorzagen over een nieuwe bak die uitgekomen is ofzo.

Het geld is niet zozeer een probleem, ik kan mezelf (in veel gevallen noodgedwongen) meestal goed in bedwang houden.
Soms liggen haar oren wel es in haar nek, als ik weer thuiskom na een middagje kijken-kijken-niet-kopen en weer iets leuks gezien heb (zoals afgelopen weekend met verhalen over een nord electro van "slechts" 1899 euro 8) )

....ik ben gewoon een mazzelaar......

me has no girlie ;{

maar ik denk wel dat je de kosten 'wat moet spreiden' , u know. Mijns inziens kan je anders wel es flink op je dak krijgen.
Maar ja, vrouwen hebben gewoon genoeg aandacht nodig; verdienen ze eigelijk ook wel; als ze braaf zijn ;)

aangezien ik drie weken ga islandhoppen in griekenland in de zomer kan ik waarschijnlijk geen gear kopen.. =(

maarja, af en toe moet je je meissie toch een keer uit eten nemen..voor ze koken vinden ze ook prachtig dus alternatieven zoeken jongens!!!

Ben slimmer geweest: eerst zo veel mogelijk materiaal aangeschaft ... en dan pas naar de vrouwen beginnen kijken :D

Effe serieus nu ... ik mag regelmatig wat spenderen aan extra materiaal, maar ik vind zelf dat het belang van het gezin voorgaat op het belang van mezelf ;)

:doei:

mijn meisje begint altijd een ander gezicht te trekken als ik zeg: "ey schatje die nieuwe monitoren zijn in de aanbieding bij Feedback"

Verder steunt ze me ook en soms loopt ze m'n kamer binnen en gaat meeluisteren. Alleen 1 x had ze haar makupdingetjes op m'n mpc gelegd met zo'n poederdoosje..toen flipte ik, maar dat begreep ze dus niet dat ik mad love voor m'n gear heb

'k heb geen vriendin meer, maar mijn ex schilderde veel dus ze begreep wel mijn passie voor geluidjes en vage apparaten.
Als je samen woont zal het wel anders gaan, maar ik had toen complete vrijheid.

Ach of je wel of geen relatie hebt, het is een kwestie van het geld beschikbaar hebben zonder dat je normale economie verder in de knel komt. Ik heb een apart gear potje, en daar moet ik het mee doen.

-C-

mijn vriendinnetje zei een paar dagen geleden nog, toen ik twijfelde over de aanschaf van een UAD1 dsp-kaart, dat ik die gewoon moest kopen omdat het toch leuk was enzo...kijk dat is nou leuk ;)

zou graag een vriendin willen hebben die zelf ook iets speelt :) samen jammen

Mijn vrouw zit zelf met enige regelmaat achter de knoppen en heeft zelfs haar wensen als het om gear gaat.
Geen problemen dus als het om weer een nieuwe aanschaf gaat.

groet

Tom

Ik woon samen en mijn vriendin staat niet altijd te juichen als er iets nieuws gekocht wordt.
ZIj vindt dat ik genoeg heb en dat ik het daar maar eens moet doen.
Daar heeft zij natuurlijk ook wel een beetje gelijk in.
Desalniettemin als ik iets echt wil, zal zij mij dat niet verbieden.

:)

weet je wat geil zou zijn, als ik een meisje op een MPC zie slammen...

Re: Vriendin vs. Gear

Origineel geplaatst door Javascript
oi Mannen,

hebben jullie last van jullie vriendinnen die zeuren over je dure aankoop van je gear, je meer aandacht besteed aan je muziek dan aan haar??

Gear of je vriendin?

ik heb de opmerking al vaak te horen gekregen dat ik muziek belangrijker vind dan haar... ik krijg geen gezeur over aankopen aangezien ik nog niet samen woon...

en je moet nooit kiezen tussen het een of een ander. je mag alleen iets minderen :D

Alleen gezeur omdat ik niet vooruitdenk in termen van sparen en zo. Waar het uiteindelijk aan uitgegeven wordt boeit haar ook niet zoveel, maar na de Virus en de MPC mocht ik van 'r -niet- klagen dat ik blut was ;)

(en terecht eigenlijk).

Die van mij vind het allemaal best, zolang de gezamelijke rekening(en) niet in gevaar komt. Daarnaast leest ze zelf graag een spannend boek en dan heeft ze liever dat Maik boven verblijft. *D

Als ik zeg dat ik 's middags naar Feedback wil, dan reageert ze wel altijd met "ik hoef toch zeker niet mee he?" :confused:

Heb haar één keer meegenomen... effe snel een kabeltje ophalen... drie uur later liepen we naar buiten...

komt me bekend voor....

"ff snel naar binnen, ben zo terug!"

Re: Vriendin vs. Gear

Origineel geplaatst door Javascript
Gear of je vriendin?

Wat een rare uitspraak. Ik denk dat je niet eens die keuze moet maken... als dat wel zo is zegt dat genoeg toch? Ik bedoel ieder heeft z'n eigen ding en dat moet je van elkaar accepteren. Als je gewoon om elkaar geeft zijn elkaars hobby's toch helemaal niet belangrijk. Als iemand z'n ei ergens in kwijt kan is dat mooi voor diegene toch?

Salsa dansen is bijvoorbeeld een grote passie van m'n vriendin maar je ziet mij niet met m'n x-poten op die dansvloer staan. Maar ik vind het wel leuk voor haar. En andersom vind zij mijn hobby echt prima. Af en toe laat ik eens wat horen en geeft gewoon haar mening. Als ik iets nieuws wil kopen en heb daar geld voor moet ik dat echt zelf weten... Zij kan ook in één middag kleding kopen tot ze erbij neervalt. Nou prima. Ik moet mezelf soms wel afremmen in uitspraken zoals gemmetje die bijvoorbeeld deed over een Roland ...die neiging heb ik ook vaak genoeg maar daar heb je dit mooie forum toch weer voor?

Ik zou er echt heel moe van worden als je vriendin zo moeilijk doet over het feit dat jij muziek maakt... laat haar lekker in de **** zakken. Je moet meer Dr.Phil kijken. ;)

Nou ja het is anders als je samenwoont en je een uur lang met hetzelfde loopje aan het kloten bent terwijl je vriendin met dr kussen op dr hoofd zit...Dat zou ik haar niet aan willen doen...
De keuze tussen gear en vriendin vind ik dan ook geen keuze.Je moet wel compromissen maken en rekening houden met elkaar. Je moet gewoon goede muziek maken, dan vind ze het niet erg..:D

Dr.Cream

Het valt tegenwoordig wel mee, maar vroeger heeft mijn vriendin toch wel behoorlijk geklaagd. Niet alleen over het geld dat ik er aan uitgeef, maar ook aan de tijd die ik er aan besteed. En dan studeer ik nog, voetbal ook nog een beetje op niveau (3 x trainen in de week, zaterdag 1 wedstrijd), dat kost tijd. Tsja, daar ga je. En dan platen kopen natuurlijk, moet je voor de lol al je platen en cd´s checken en dan uitrekenen hoeveel dat heeft gekost. Zou ik niet tegen je vriendin zeggen, dan wordt ze echt gek. Daar had je een jaar lang van op vakantie kunnen gaan!

Maar ja, als je bedenkt hoeveel vrouwtjes aan kleding uitgeven en aan make-up, dan komt het op hetzelfde neer. Dus vrouwen, niet klagen!

Back