De Upcoming Filter Contest

beetje geluidjes designen is best leuk, alleen vergeet ik meestal zulke dingen op te slaan :-[

Origineel geplaatst door Roel
beetje geluidjes designen is best leuk, alleen vergeet ik meestal zulke dingen op te slaan :-[

Tja, daar kun je ook beter een gewoonte van maken. Wat kost nou eigenlijk 1 floppy en er kan zoveel data op. Je zal vast een synth hebben die midi data kan importeren en wegschrijven op floppy. Of je gebruikt een kladblok en schrijft even de essentiele parameter standen op.

Origineel geplaatst door Catalunya
Tja, daar kun je ook beter een gewoonte van maken. Wat kost nou eigenlijk 1 floppy en er kan zoveel data op. Je zal vast een synth hebben die midi data kan importeren en wegschrijven op floppy. Of je gebruikt een kladblok en schrijft even de essentiele parameter standen op.

ik zou niet weten wat ik moest met floppies; heb precies 0 stukjes apparatuur inclusief pc met een floppy...
sla altijd wel netjes mn geluiden op hoor ;) en wat ik opsla backup ik soms zelfs nog :)

maar zit je een keer vet te freaken in een golf van inspiratie probeer je dat gevoel zo lang mogelijk vasthouden en wil juist DIE perfecte parametercombinatie of dát perfecte geluid weleens nét niet opgeslagen worden. (kortom altijd een opname-iets mee laten lopen als je gaat prutsen) (noot: die golf van inspiratie geldt niet voor bovenstaande eigenlijk hehe)

Origineel geplaatst door metatron
Hier 2 voorbeelden van de Sherman II :)
zoo ! dat is wel een fijn meermalen upcomingend filter by the way!!! :D lekker bezig!

Heerlijk geluid die Prophet Catalunya!
Is ook een synth die ik ooit wil hebben.
Ik heb hem niet nodig maar ik vind hem speciaal en ik hou van dat geluid.

By theway, dat blauwe ding dat jij als logootje gebruikt zier er sexy uit.
Een of andere tubecompressor? En bezit je deze?
Mag je gelijk vertellen hoedie klinkt want ik heb een tik met compressors....:D

Misschien ook leuk voor een volgende trhread.
Allemaal hetzelfde loopie nemen en dan door de compressor(s) gooien die je bezit
en dan op het forum laten horen wat dat type compressor ermee doet.:P

gr. Tom

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Heerlijk geluid die Prophet Catalunya!
Is ook een synth die ik ooit wil hebben.
Ik heb hem niet nodig maar ik vind hem speciaal en ik hou van dat geluid.

By theway, dat blauwe ding dat jij als logootje gebruikt zier er sexy uit.
Een of andere tubecompressor? En bezit je deze?
Mag je gelijk vertellen hoedie klinkt want ik heb een tik met compressors....:D

Misschien ook leuk voor een volgende trhread.
Allemaal hetzelfde loopie nemen en dan door de compressor(s) gooien die je bezit
en dan op het forum laten horen wat dat type compressor ermee doet.:P

gr. Tom

Hey thanks Tom!

Ja die VS doe je niet meer weg, wanneer je hem eenmaal hebt
Zijn er volgens mij 10.000 van gemaakt, waarna Sequential failliet ging.
Kom je er 1 tegen, dan toch misschien maar kopen
De wavetables van de PPG en de Microwave lijken er erg op. Zal me niets verbazen wanneer er zeker een aantal dezelfde inzitten. Het filter van de VS lijkt enorm op die van de Prophet V. Die klanken kan hij ook makkelijk reproduceren. Dit was dan ook de reden dat ik mijn Prophet V weggedaan heb.

Die compressor in mijn avatar is de Tubetech LCA 2B, met buizen. Heerlijke compressie.
Is misschien een idee, om een fragment van een nummer er doorheen te halen. Ik zou zeggen "Starten maar die thread"

Groet Erik

Ik heb ooit ergens gelezen dat er maar 2000 of 2500 van die Prophets VS gemaakt zijn.
je ziet ze toch wel te koop staan maar zijn toch redelijk zeldzaam. Nagenoeg ook niet meer te repareren als ze defect gaan heb ik uit technische bron vernomen.
Bewaren dus en er eigenlijk nog eentje bijscoren voor onderdelen! (hoe bedoel je yuppie)

Even die blauwe tube van je op het net opgesnort. Errug sexy....
Mijn duurste compressietelg haalt die aanschafprijs niet maar ben altijd benieuwd geweest of het de aanschaf waard is. Dan ben ik namelijk ook zo'n freak die ervoor gaat.:D Alles voor een nog gavere sound8)

gr. Tom

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Ik heb ooit ergens gelezen dat er maar 2000 of 2500 van die Prophets VS gemaakt zijn.
gr. Tom

Dat dacht ik eerst ook (2000 dus). Van iemand hoorde ik dat er 10.000 van gemaakt zijn. Wat het precieze aantal nu is weet ik niet. De rack versie is nog zeldzamer (200 stuks van gemaakt). Als je nagaat dat dat wereldwijd is, zullen er niet veel in Nederland rondhangen.
Wat betreft defect gaan. Tja, hij valt moeilijk te repareren. Even afkloppen. Hopenlijk overkomt mij dat niet. Ik zet hem ook niet veel aan. Hooguit wanneer ik een song afheb en de juiste klank ga zoeken.

Voor die Tubetech flink in de buidel getast (2e hands kunnen scoren). Als het goed is de compressor voor het leven.
Voor dat bedrag heb je een leuke 2e hands auto. Zal niet toeval zijn dat het typenummer LCA 2A (de nieuwere versie is de LCA 2B / ik heb de eerste LCA 2A versie) veel overeenkomsten bezit met de UREI en Teletronix typenummers (LA 2A). Misschien hebben ze bij Tubetech dezelfde schema's gebruikt.

Origineel geplaatst door synthiaks
Ems gefilter

Gaaf dit zeg! Super. Kan me geen andere synth bedenken die deze klanken ook kan reproduceren. Ik hoor zelfs dierengeluiden voorbij komen (een specht!!!!!)

Hey Synthiaks ik heb een verzoekje "Wil je dat filter van die Synthex eens opengooien", hoeft niet zo'n lange Mp3 te zijn, maar wil hem wel weer eens terughoren. Vooral dat Hpf (oei oei oei)

Hallo
Hier m'n Analogue Solutions SY02 filter
VCO's zijn doepfer 110+111

groet
Joost

Back