Track>>summertime

ik doe het je niet na hoor, hans!

klinkt pro :)

Hmmm, zeer uiteenlopende reacties...maakt nieuwsgierig...

Zo, ik heb 'm nu helemaal geluisterd. Ten eerste mag er naar mijn idee veel meer dynamiek in het arrangement. Zoals een van mijn voorgangers al meldde lijkt het een beetje of er een loopje wordt afgespeeld. Bouw wat extra elementen rond de basis en varieer daar meer mee zou ik zeggen.

De lead moet er echt uit, maar dat was je al van plan dacht ik. Het overige melodietje is ook niet helemaal mijn ding, maar dat is zuiver een kwestie van smaak.

Ik luister 'm nu voor de 2e keer en wat me opvalt is dat eigenlijk de geluiden an sich een beetje dun zijn, waardoor de track de warmte mist die het zou kunnen gebruiken.

Tja, ik ben er niet echt gecharmeerd van en heb betere trackjes van je gehoord.

Klinkt professioneel!!

Dit is helemaal geen trance, meer iets popperigs!
Op mijn koptelefoon klinkt de mix erg helder en goed.
Omdat het funk is, is het jammer dat veel stukken erg houterig (strak) klinken. De piano op het einde vind ik wel erg ok.
En de beats zijn erg standaard, wel goed, maar het lijkt idd op sampleloopjes.

Al met al een erg professioneel nummer, maar qua uitvoer zou het eigelijk op dit nivo dan veel beter moeten funken.

Hoe heb je dit gemixed/opgenomen?

[Tom Thomas: Ik weet niet hoe jullie produceren hoor jongens maar voordat ik uberhaupt iets in m'n sequencer heb staan weet ik in m'n hoofd al hoe de productie gaat klinken.
Als ik naar deze productie van Hans luister dan luister ik ernaar alszijnde de begeleiding van een aangekondigde vocal en deze vocal hoor ik dan al in m'n hoofd met de track meezingen. Dat heet produceren.
Als jullie daar niet creatief genoeg voor zijn en alleen maar zwart/wit naar een track luisteren kan ik daar niets aan doen.

-Wat een zelfingenomenheid Tom. En jij kunt dus ook die vocal al horen ?!!!!? Weet je wat: ik geloof je nog ook.

[Catalunya: Wat een subtiele opmerking zeg. Bij voorbaat stellen dat iemand die een track post en weinig reakties krijgt ook muziek maakt beneden de norm. Dit is commericieel denken. Ik hoef geen reaktie te krijgen van je, want dan kan ik stellen dat ik te commericieel bezig ben en dat wil ik nou ook weer niet.]

-Een track die veel gedraaid of verkocht wordt of hier graag beluisterd wordt, is simpelweg een track die veel mensen aanspreekt. Dat zegt niets, maar dan ook helemaal niets over -al dan niet aanwezige- kwaliteit (altijd subjectief), oorspronkelijkheid (is al veel beter leesbaar met de nodige kennis van zaken) etc. Of een track hier weinig reacties krijgt heeft natuurlijk ook helemaal niets met commercieel te maken.

En:

[Catalunya Nou dit is anders geweldige kritiek waar Hans wat mee kan. Jij gaat echt in op muzikale elementen. Voel je jezelf zo geweldig? Zit een beetje anderen belachelijk te maken. Conso? Wat maak jij eigenlijk voor muziek? Ver beneden de norm mag ik hopen]

-Waar heb jij ook maar in de meest subtiele zin opgevangen dat ik mezelf ook maar een beetje geweldig zou vinden Catalunya? Ik deed een uitspraak met lottoballen als metafoor, waar jij trouwens nogal 'herkennend' op reageerde (Quote: "die opmerking van die lottoballen, daar kan ik inkomen. Dit is niet belachelijk bedoeld, maar het lijkt wel alsof je steeds naar dezelfde loop zit te luisteren.") om aan te geven hoe de track op mij over komt. Het 'per lijntje' bespreken lijkt mij in zo'n geval nogal overbodig want ik vind persoonlijk het geheel een hapklare brok, dat heb ik toch wel duidelijk aangegeven. Dan wil ik helemaal niet doorzeuren (want dat wordt het dan) over 'de baslijn iets naar links' of 'de lead een oktaaf omhoog'. Let wel, dat kan bij enthousiasme over de opzet van de track heel nuttig zijn.

Het Hans verder succes wensen heb ik gedaan om nog eens duidelijk aan te geven dat de kritiek zich beperkt tot de track. M.a.w.: het is geenszins persoonlijk.

En Catalunya, ik zal je vertellen wat voor muziek ik zelf maak: ik maak zelf helemaal geen muziek. Daar ben ik een jaar of tien geleden mee gestopt om me te begeven in een ander alles opeisend creatief beroep. Het afgelopen jaar heb ik weer wat spullen gekocht om me tussen de bedrijven door af en toe mee te vermaken en ontspannen. Helaas werk ik onder veel te hoge druk zodat ik er nog veel te weinig tijd voor kan vrijmaken. Wat ik doe zal dus ongetwijfeld onder jouw norm zitten. En daar heb ik in dat geval helemaal geen moeite mee. Op wat ik hier post kun je reageren, dat lokt het aanbieden ervan tenslotte uit, maar het is tot nu toe alleen tekst geweest. Maar begrijp ik misschien dat je bedoelt dat ik geen recht van spreken (of recht van kritisch reageren op aangeboden materiaal) heb nu?

[Hans Bakker ou...als ik een geposte track totaal niet interresant vind zal ik er minder snel op reageren...als het niets oproept...of als er geen uitdagende sound in zit...jullie niet dan?]
-Hans, het roept in ieder geval het een en ander op......

Origineel geplaatst door conso
[B
[Catalunya Nou dit is anders geweldige kritiek waar Hans wat mee kan. Jij gaat echt in op muzikale elementen. Voel je jezelf zo geweldig? Zit een beetje anderen belachelijk te maken. Conso? Wat maak jij eigenlijk voor muziek? Ver beneden de norm mag ik hopen]

-Waar heb jij ook maar in de meest subtiele zin opgevangen dat ik mezelf ook maar een beetje geweldig zou vinden Catalunya? Ik deed een uitspraak met lottoballen als metafoor, waar jij trouwens nogal 'herkennend' op reageerde (Quote: "die opmerking van die lottoballen, daar kan ik inkomen. Dit is niet belachelijk bedoeld, maar het lijkt wel alsof je steeds naar dezelfde loop zit te luisteren.") om aan te geven hoe de track op mij over komt. Het 'per lijntje' bespreken lijkt mij in zo'n geval nogal overbodig want ik vind persoonlijk het geheel een hapklare brok, dat heb ik toch wel duidelijk aangegeven. Dan wil ik helemaal niet doorzeuren (want dat wordt het dan) over 'de baslijn iets naar links' of 'de lead een oktaaf omhoog'. Let wel, dat kan bij enthousiasme over de opzet van de track heel nuttig zijn.
Maar begrijp ik misschien dat je bedoelt dat ik geen recht van spreken (of recht van kritisch reageren op aangeboden materiaal) heb nu?

[/B]

Iedereen heeft hier recht van spreken. Ook het recht op kritiek geven. Maar ik vind het niet leuk mijn naam geciteerd te zien staan in jouw post en dat de kritiek die ik Hans geef ontkracht wordt door wat onnozele opmerkingen
Spreek voor jezelf. Is de enige tip die ik je mee kan geven

Origineel geplaatst door maxdox

ben begonnen met het clavinetje uit logic, dat gedubbeld met een gitaartje van de Hans Zimmer Guitars sample cd...daarna stap voor stap uitgewerkt, instrumenten toegevoegd. Toen in tien minuten een snelle mix gemaakt...compressie, eq en volumes..thats it eigenlijk. Uiiteindelijk nog de track door een multiband compressor gehaald. tis allemaal virtueel dus.

Origineel geplaatst door Catalunya
Iedereen heeft hier recht van spreken. Ook het recht op kritiek geven. Maar ik vind het niet leuk mijn naam geciteerd te zien staan in jouw post en dat de kritiek die ik Hans geef ontkracht wordt door wat onnozele opmerkingen
Spreek voor jezelf. Is de enige tip die ik je mee kan geven

Je maakt het nu persoonlijk Catalunya, dat is altijd een zwaktebod. Onnozel ? Ik voel me niet aangesproken.

Ik zal deze thread verder niet gaan bevlekken met bekvechterij met Catalunya, daar zit denk ik geen verstandig mens op te wachten.

niet echt nee....stop maar met posten op deze thread want er komt helemaal nix nuttigs uit...

bij voorbaat dank..:frons:

Origineel geplaatst door RJen
ik doe het je niet na hoor, hans!

Dat kan ik alleen maar beamen. En zeggen dat dit nog maar het begin is. OK, er kan wat meer punch in en wat minder dit en een snuifje meer zus en zo ... maar het is een begin ;) . Ik zou zeggen: laat de Pina Colada's maar al komen :okdan:

Inderdaad, die lead sound is minder, maar dat weet je zelf ook wel.

Ik zou zeggen ... op zoek naar die zangeres ... en dan ben je al erg ver :)

:doei:

Hmmm...
...doet me denken aan achtergrondmuziek bij Klussen en Wonen waarbij er druk geklust wordt in huis...

Beetje Soulvation-achtig maar dan nog niet...:confused:

Origineel geplaatst door maxdox
Klinkt professioneel!!

Dit is helemaal geen trance, meer iets popperigs!
Op mijn koptelefoon klinkt de mix erg helder en goed.
Omdat het funk is, is het jammer dat veel stukken erg houterig (strak) klinken. De piano op het einde vind ik wel erg ok.
En de beats zijn erg standaard, wel goed, maar het lijkt idd op sampleloopjes.

Al met al een erg professioneel nummer, maar qua uitvoer zou het eigelijk op dit nivo dan veel beter moeten funken.

funk????? heb je wel eens george clinton gehoord?

Dit is gewoon een 13 in een dozijn nummertje waar de verveling al na 10 seconden intreedt.
Ik begrijp werkelijk niet dat hier zo positief op wordt gereageerd.
Het had net zo goed een demo van de roland U110 kunnen zijn. (was tmaar waar Hans8) )

Of houden jullie ook van fluitsma en van thijn, bolland en bolland "muziek"?
Dan begrijp ik het wel.

En dat ik er op reageer is puur omdat ik zag dat Hans op de hku zit.
Dat is toch die school waar de leraren vergeten dat ze les moesten geven?:D

joepie weer een afzeikthread... Hans, het eerste wat ik hoorde was complete beats geripped van houseworkx, das echt goed hoorbaar, dat moet je echt niet doen. Loops op elkaar doen zodat je het origineel wat minder hoord kan nog maar dit is echt te.. Verder kreeg ik daardoor echt het gevoel dat je een beatje opzet en daaroverheen wat inpingeld, en wat je inspeelde is ... ehm... persoonlijke smaak. Mij deed het iig nietzoveel, sorriiiii.

beats komen idd van houseworx maar dit is ongeveer de feel die ik zocht...drums worden verder uitgewerkt waarbij het de bedoeling is om het een eigen sound te geven. Heb deze beat als basis gebruikt om de swing erin te houden...demo1 he....demo1.

en stoot,

waar gaat dit over...heb je hku gedaan? dan weet je dat het wel anders is. ERG naief om te denken dat iedere track van een hku'er direct met de hku te maken zou hebben... :stupid
oordeel niet over iets dat je niet weet, okee..fijn danku

stop maar met posten hier stoot

Lijkt wel of mensen die geen HKU doen, er iets tegen hebben ofzo, omdat het een goede naam heeft.
Iemand die op de hku zit hoeft toch niet ineens alles goed te doen ofzo...
Wat hans al zegt, Als iemand die op de HKU iets doet, hoeft dat er helemaal niets mee te maken te hebben...
Ooit afgewezen ofzo?

Origineel geplaatst door hansbakker
beats komen idd van houseworx maar dit is ongeveer de feel die ik zocht...drums worden verder uitgewerkt waarbij het de bedoeling is om het een eigen sound te geven. Heb deze beat als basis gebruikt om de swing erin te houden...demo1 he....demo1.

is allemaal best maar wat ik dan niet begrijp is waarom je de track post terwijl je nog van alles en nogwat eraan moet veranderen. heb je weinig aan.

Origineel geplaatst door Bosscher
is allemaal best maar wat ik dan niet begrijp is waarom je de track post terwijl je nog van alles en nogwat eraan moet veranderen. heb je weinig aan.

Waarschijnlijk voor de opbouwende kritiek en om daar iets mee te doen.

Zoals ik dat ook vaak doe. Werkt prima, mits mensen gaan schreeuwen:)

Origineel geplaatst door eruk
Lijkt wel of mensen die geen HKU doen, er iets tegen hebben ofzo, omdat het een goede naam heeft.
Iemand die op de hku zit hoeft toch niet ineens alles goed te doen ofzo...

Neen, maar persoonlijk verwacht ik wel dat iemand die de HOGESCHOOL voor de kunsten doet, een enigszins 'intelligente' danwel 'originele' muziek kan maken ipv. het gemiddelde 4 to the floor en Top 40-hits gehalte...
Ik bedoel ze zijn er toch ook op gekomen?

(no offence Hans, meer een algemene opmerking uit frustratie misschien..);)

Back